Silnik
: pocenie się silnika, problemy z odpaleniem
Zawieszenie
: Lekkie stukanie na nierównościach
Inne
: z powodu założenia LPG - wiele drobnych usterek nim powodowanych
4,0
Całokształt
Jak się nie ma co się lubi...
W sumie wygodne autko, nie można narzekać - w końcu to staruszek ale w pełni sił. Jak na ten rocznik ja mam komputer pokładowy, el. szyby i szyberdach, wersja TXE więc daje radę. W mojej Reni nie ma ani śladu rdzy i to z pewnośią czyni ją lepszą od Opli i innych europejskich aut z tego rocznika.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dużo lepiej zachowuje się na benzynie niż na LPG. Potrafi wcisnąć w fotel.
4,0
Skrzynia biegów
Czsem problemy ze wstecznym.
3,0
Układ jezdny
Lekkie stukanie w przednim zawieszeniu, mała podsterowność (może wina opon)
Komfort
4,0
Widoczność
Przednie i tylne słupki nieco zasłanioają widocznosc (hatchback)
4,0
Ergonomia
Było ciężko przyzwyczaić się do klaksonu w przełączniku świateł ale poza tym wszystko pod ręką.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Głośna praca dmuchawy na 3-cim biegu. czasem problemy z odparowaniem szyb przy deszczu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu nie ma na co narzekać ale z tyłu mało miejsca przy 3 osobach.
4,0
Wyciszenie
Klasa Renault
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie 10l/100 km w cyklu miejskim.
4,0
Stosunek jakość/cena
Biorąc pod uwagę cenę (dzisiaj od 2-4 tys.) można mieć w miarę sprawne autko, wygodne i rodzinne.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak to w tak starych modelach psują się drobiazgi: przełącznik świateł, pokrętło nawiewu, szyberdach nie otwiera się do końca (ale można bez niego żyć)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
NIE WKŁADAĆ GAZU DO SAMOCHODU!!! Od czasu zamontowania gazy same problemy z odpalaniem, nierówną pracą silnika - każdy mechanik twierdzi że wie co to jest ale jak dotąd (od pół roku) żadnemu nie udało się tego naprawić. Zjarana kopułka, gumowe przewody instalacji chłodniczej.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 90KM 66kW
[l/100km]