Ten silniczek krokowy to istne nieszczescie konstrukcyjne, zawsze sie cos musi dziac, bo tak jest pomyslany.... Jak nie szczotki, to jakies styki albo inne g... - dobre dla racjonalizatora, zmusil mnie do wprowadzenia w zycie kilku koncepcji dzieki ktorym dziala, bo o kupnie nowego mozna zapomniec (900zl jak sie doobrze starguje za nowke, 300zl uzywany)
Wrażenia
4,0
Silnik
kultura pracy jest ok, elastycznosc tez, nawet na LPG; wiadomo ze to nie Mercedes z silnikem V12 ale da sie zyc. Spalanie umiarkowane, przy ostrej jezdzie 10l LPG po miescie, ale jadac spokojnie nie przekracza 8, benzyny troche mniej, na maxa 9l po miescie, ale to trzeba z niego raczej wydusic. Przy regularnej zmianie oleju co 10tys. bez problemow, wylewam olej wygladajacy lepiej niz ten po frytkach, ale nie szczedze na tym, swiece i filtr powietrza tez co 10, sa tanie wiec nie trzeba sie chlastac... ;-)
3,0
Skrzynia biegów
dobra elastycznosc, jakby slabo wchodzi dwojka przy redukcji, ale ogolnie bez zastrzezen, przyznaje ze widzialem lepsze produkty, lecz ten jest jaki jest
4,0
Układ jezdny
jesli ktos lubi miekko, to lepiej bedzie mial chyba tylko w Citroenie z hydropneumatyka, nic nie stuka, czasem trzeba wymienic tuleje wahacza lub koncowki gumowe stabilizatora, sprawa w okolicach 40zl za gumki, proste do wykonania samodzielnie, jak wiekszosc drobnych spraw w tym aucie
Komfort
5,0
Widoczność
we wszystkie strony idealna, ale mam fotel z regulacja wysokosci na max do gory ;-) bo mi Bozia wzrostu poskapila...Minusem jest odblask w szybie jak sie wyczysci pulpit-pod slonce g.. widac, mogli uzyc innego materialu
5,0
Ergonomia
Przy tym rozmiarze zewn. srodek jest kolosalny, nie mowiac o bagazniku (HTB 3-drzwi), pulpit i cala reszta bez zarzutu, choc swiatla przeciwmgielne wymagaja wlaczania na czuja (niewidoczne przyciski zasloniete przez kierownice), ne wiem czemu ludzie strasznie krytykuja klakson w przelaczniku swiatel, ma to swoje plusy (jak sie wkurze, moge walic piacha ile wlezie...)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
wydajna wentylacja, jezdzilem nowszym Fordem i Nissanem, oba pod tym wzgledem do R19 to dno...nawet zima sie nagrzewa po kilku minutach, doslownie ze trzech, wiec nie narzekam; lubi sie spalic zarowka podswietlenia - jak sie nie wie jak to wymienic to troche bolu sprawi wyjecie panelu, ale 15 min wystarczy
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Patrz wyzej...
4,0
Wyciszenie
Nie jest zle, alke moglo byc lepiej, mata w drzwi zalatwi sprawe, ale nie chcialo mi sie tego robic
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Paliwo-patrz pkt.1, ceny napraw sa niskie, bo i ceny czesci sa smieszne (a mowie tu o sprzecie Valeo itp, czyli markowych zamiennkach) - ale dotyczy to tylko biezacych spraw, bo np. reflektora lub chlodnicy nie chcialbym kupowac w sklepie ;-)
5,0
Stosunek jakość/cena
Brak rdzy i odpornosc na nia, to niewatpliwy plus - jesli ktos dba o auto, reszta... coz, wszystko jest u gory ;-)
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi sa najwazniejsze: syczy czasem lozysko wentylatora nawiewu, przepalaja sie zarowki oswietlenia deski (zegar, pokretla nawiewu, rzadziej w samej desce np. swiatel mijania), no i oczywiscie niefortunny silniczek krokowy... to juz niemal legenda i inna nieco bajka