Bardzo dobry i wbrew obiegowym opiniom niezawodny samochód. Drobiazgi nie wpływają na dojechanie do celu. Wygodny, komfortowy, tani. Mechanicy za tym modelem nie przepadają, trudny dostęp do wielu elementów.
Wrażenia
4,0
Silnik
Wysoka wartość momentu obrotowego przy niskich obrotach, trochę za mało mocy na trasie przy pełnym obciążeniu. Po zinstalowaniu gazu nie stracił wcale mocy, powiedziałbym nawet,że lepiej się jeździ.
4,0
Skrzynia biegów
żadnych problemów z biegami. Mankamentem jest wyciek spod wybieraka, który francuzi nie widzieć czemu zamontowali od spodu. Takie rozwiązanie aż się prosi o wycieki
4,0
Układ jezdny
Często ludzie mówią "za miękki". Mnie to w niczym nie przeszkadza na dziurawych polskich drogach. Auto mimo tego nie podpiera się klamkami na zakrętach, jest bardzo przewidywalne, w ekstremalnych warunkach zarzuca tyłem jak tylnonapędowiec, ale żeby do tego doszło trzeba się baaardzo starać.
Komfort
4,0
Widoczność
Tył OK, na przód trzeba trochę uważać, szerokość przednich słupków jast tak fatalnnie dobrana, że na skrętach w lewo pod kątem 90 st. (wz podporządkowanej)warto się zatrzymać. 2 razy w życiu zaniedbałem ten obowiązk i oba mało nie skończyły się tragicznie. CAłE AUTO NADJEżDżAJąCE Z PRAWEJ POTRAFI SIę UKRYć ZA TYMI SłUPKAMI.No,ale wiedząc o tym po prostu trzeba uważać.
4,0
Ergonomia
gdyby nie klakson tam gdzie się powinny znajdować kierunkowskazy byłoby lepiej.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
wydajna wentylacja, dobre ogrzewanie zimą. Po 5 latach nagrzewnica się trochę zakuła i jest gorzej,ale zaraz po sprowadzeniu naprawdę było świetnie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na te wymiary samochodu przestrzeń super. Fotel kierowcy regulowany nawet na wysokość (żona się ucieszyła) a rozstaw osi większy jak w golfie III, do tego długie siedziska z tyłu porządnie podpierające uda, nie to co w kompaktowych "niemcach".
4,0
Wyciszenie
Od czasu zmiany tłumików na polskie (poprzednio Bossal) jest głośniej. Do 100/h jest OK nawet z otwartymi szybami(!), powyżej 130 zaczyna hałasować, przechodzi mu ok 150- wtedy znowu można słuchać radia.Dziwne
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na trasie jadąc do 120 spalanie 7l LPG, miasto-10-14 zależnie od pory roku i stylu jazdy. Ceny napraw jak każdego zachodniego, części ciut droższe niż do VW czy Opla.
Swożeń dolny, końcówka drążka kier-30-40zł.
Tłumik 100
łożysko do tylnej piasty-80zł (za to wymienia się go co 200 tys)
5,0
Stosunek jakość/cena
mała kasa-obszerny samochód, czego więcej chcieć?Z Niemiec można przyprowadzić za grosze, dobrze tolerują gaz, tania instalacja.Blacha z wyjątkiem tylnych nadkoli w stanie doskonałym, co nie jest normą w samochodach pełnoletnich.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
drobiazgi się sypią, końcówki drążków co 20 tys km, gumy w stabilizatorze to samo, tuleje w wachaczach co 40 tys.. Plastiki lubią pękać.Jednak nie zdarzyło się nic co kazałoby mi wracać na sznurku.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
tu jest lepiej. Chłodnica, rozrusznik, uszczelka pod głowicą,dwie szyby czołowe (jedna przez głupotę) na 5 lat eksploatacji jest wynikiem bardzo dobrym. W Audi wpakowałem więcej
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 75KM 55kW
[l/100km]