Szukaj

Ocena kierowcy - Renault 19 I Hatchback

KEMOT, 15 lat temu
Silnik 1.4 KAT 58KM 43kW
Rok produkcji 1990
Przebieg: 236 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Renault 19 I Hatchback 1.4 KAT 58KM 43kW 1989-1992 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : zaskoczył mnie ogólnie całe auto bo jak go kupowaełm to wszyscy mówili, że popełniłem błąd mogłem golfaII kupić, daltego polecam renault 19 dla kogoś kto nie ma zbyt dużej gotówki a chce mieć samochód w przeciwieństwie do utartych stereotypów mało awaryjny, w miarę komfotowy i oszczędny
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : siada przednie ze względu na nasze drogi przebieg roczny 30 tyś i po 2 lub 3 latach trzeba robić
Karoseria : największy mankament to maska przednia wchodzi na nią rdza, karoseria ogólnie jest ocynkowana
Inne
5,0
Całokształt
wiele może wyśmiać moją opinię na temat tego auta, jeśli chodzi o niezawodność, najbardziej denerwuje mnie ze na temat renault wypowiadają się ludzie którzy wcale nimi nigdy nie jeździli, ja nie zaluję zakupu tego auta, chcieli mi VolkswagenII wlepić albo astre wtedy i cieszę się że go nie kupiłem. z 19stki jestem zadowolony a wszyscy znajomi dziwią się, że auto stare a tak zadbane, ze nie awaryjne w przeciwieństwie do ich sporo młodszych fur, ze robie tyle km a oni młodszymi boją się oddalić o 100km od miejsca zamieszkania
Wrażenia
4,0
Silnik
na benzynie całkiem nieżle przyśpiesza jak na motor 1.4 jednopunktowy wtrysk paliwa, zostawia w tyle młodsze o 10 lat auta na światłach, jeździłem astą 1.4 16v i wypadała dużo gorzej od renault 19, na gazie wiadomo ubytek mocy. elastyczność: na 3 biegu można zejść do 35 km/h i pociągnąć do 120 km/h , jeżdziłem 1.8 16v przez jakiś czas ale to zupełnie inna bajka
5,0
Skrzynia biegów
moim zdaniem doskonała, biegi zmieniam jednym palcem, opel astra czy corsa młodsze o ponad 10 lat przy zmianie biegów wypadają fatalnie, czułem się jakbym zmieniał biegi w ciągniku
4,0
Układ jezdny
dobrze trzyma na zakrętach, nie wiem dlaczego ludzie mówią że jest to auto miękkie, jedynym problemem jest skręt auta, ale to i renault megane I ma z tym problem, mercedes przy nim potrzebuje mniej miejsca do zwracania a gabarytowo jest znacznie większy
Komfort
4,0
Widoczność
widoczność do przodu i na boki bardzo dobra, prakowanie czasem co do milimetra, do tyłu też nie jest źle
4,0
Ergonomia
wszystko na swoim miejscu, wsiadasz i wiesz gdzie co wszystko jest
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
jeśli chodzi o zimę świetna, ciepło a nawet gorąco, motor szybko nabiera temperatury, jazda przy minusowych temperaturach bez problemu na krótki rękaw, latem wiadomo brak klimy, lae wiatraczek daje rade
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
auto bardzo wygodne, przód dużo miejsca zarówno dla kierowcy jak i pasażera, jazda tym autem w 4 osoby to wygoda, gorzej jeśli na tylniej kanapie siedzą 3 osoby, bagażnik ok śmiało można wyjechać w 4 osoby na dłuższy wypad
3,0
Wyciszenie
motor pracuje cicho do 110 po przkroczeniu zaczyna się robić głośno natomiast przy 130 znowu robi się cicho
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
moim zdaniem największa zaleta tego auta, na benzynie przy prędkościach 110 - 115 km/h na długich odcinkach nie więcej jak 5-5,5/100, w mieście 7-8/100, na gazie można śmiało zejść do 6,5 max 7 litrów lpg/100 w trasie, w mieście 9-10/100 wiadomo jak się chcesz pobawić na śniegu to i 12-14/100 spali, zazwyczaj na benzynie poza miastem zrobienie 100 km kosztuje 20-24 zl, a na gazie 14zł
5,0
Stosunek jakość/cena
w tej chwili występuje tyle zamienników jeśli chodzi o części że koszty nie są straszne przykład amortyz przód 145zł/szt, łożysko od 50-100zł wydech z założeniem od katalizatora 160zł, wahacze + zbieżnść + wymiana = 470zł polecam te auto naprawdę można kupić jeszcze dobrze utrzymane egzemplarze za rozsądne pieniądze i jeśli wmieniamy rzeczy eksplatacyjne w czasie służć, będze dobrze i długo
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
raz zacioł mi się zamek w drzwiach pasażera, trzeba było go wymienić koszt używanego - nie mogłem kupić samego zamka kupiłem całe drzwi z szybą mechanizmem elektrycznym otwierania szyb, wiązką kabli i zamkiem centralnym = 50 zł :-), pekła linka od dźwigni pedału gazu - 20zł, silnik krokowy ASO 1500zł(woow)netto - szrot 60zł reszta to koszty eksploatacji dbanie o wymianę oleju, przewodów świec, paska klinowego i auto chodzi. zamienniki tanie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
moim zdaniem doskonała chodź wiek auta to prawie 19 lat śmiało pokonuje trasy po 1500km wyjeżdźając na wakacje,mineło właśnie 4 lata jak go kupiłem ani razu nie zawiódł w trasie odpukać :-)))) a kręce sporo km tym autem średnio od 25 do 30 tyś km rocznie, nasze polskie drogi dporowadzają jednak do zużycia zawieszenia przedniego w ciągu ponad 4 letniej eksploatacji wymieniłem wahacze z ustawieniem zbieżności 470zł amortyzatory przednie z wymianą 320zł do tego sprężyny na przedzie i łożysko jakieś niewielki pieiądze, tylne zawieszenie jeszcze się nie dotykałem, tak smo do silnika jeszcze nic nie robiłem poza rzeczami eksplatacyjnymi

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.4 KAT 58KM 43kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Renault 19 I

Liczba wpisów: 14

Renault 19 I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Renault 19 I Hatchback