Szukaj

Ocena kierowcy - Porsche Panamera I Liftback

Utaszo, 10 lat temu
Silnik 4.8 V8 400KM 294kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 70 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Porsche Panamera I Liftback 4.8 V8 400KM 294kW 2010-2012 - Oceń swoje auto
4,69
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Spalanie... 10,4l na trasie przy prędkości średniej 130km/h... jak na napęd 4x4 i 400KM wydaje mi się stosunkowo mało.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Lepiej nałożyć sobie bezbarwną folię ochronną i mamy spokój od kamyczków na autostradzie
5,0
Całokształt
Prezentacja na bardzo wysokim poziomie, co prawda jak się wjeżdża na serwis Porsche to trzeba mieć minimum 10.000 w kieszeni, ale samochód tej klasy powinno się kupować z pełną świadomością kosztów utrzymania
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na 400KM i 4x4 samochód się świetnie sprawuje i na mieście jak i na trasie, gdy trzeba wyprzedzić nie ma żadnego zawahania. Czasem zamiast jednego samochodu wyprzedza się 4, ale idzie się przyzwyczaić
5,0
Skrzynia biegów
Sprawnie przerzuca biegi, zwłaszcza jak chcemy poszaleć na autostradzie i włączymy opcję Sport+
5,0
Układ jezdny
Jak na tak długi samochód świetnie się zawija tam gdzie miejsca jest stosunkowo mało. Jestem zdziwiony jak sprawnie idzie parkowanie
Komfort
4,0
Widoczność
No cóż jak na tak duże auto, przednia szyba jest stosunkowo mała. Nie przeszkadza to w żaden sposób, idzie się przyzwyczaić
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Czekam na zimne dni, wtedy zobaczymy jak szybko się grzeje. Klima i odsysanie powietrza w fotelach sprawia, że w nawet najcieplejsze dni koszula nie klei nam się do pleców
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
bardzo dużo miejsca z przodu jak i z tyłu. Nawet po zamontowaniu fotelika jest jeszcze dużo miejsca na "obsługę" dzieciaka podczas jazdy.
5,0
Wyciszenie
przy 240km/h jest stosunkowo cicho. Bardzo dobre wyciszenie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ciężko sklasyfikować. Jak pisałem wcześniej, trzeba się przygotować na spore koszta
5,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek jakości do ceny... nowy trzeba liczyć ok. 500.000pln używany dostaniemy już za 200.000pln (netto) ale jeżeli porównamy sobie z samochodami typu S-klasa lub BMW 7 to dojdziemy szybko do wniosku, że Panamera jest odpowiednim wyborem (przed zakupem przejeździłem wszystkimi trzema i na trasach i w mieście więc moje zdanie jest poparte doświadczeniem z jazdy). Wg. mnie Panamera jest dopieszczona w każdym centymetrze i to jest niepodważalny argument który przemawia za tym, aby dołożyć 50 czy 100 tyś.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ostatnio wymiana tarcz 8000 pln w ASO. Jest to drobna rzecz, ale nie możemy na to patrzeć przez pryzmat, że "za 8000pln to mogę mieć używany samochód". Porsche jest prestiżową marką więc kwoty za drobne naprawy nie przekraczają (niestety/stety) 10.000pln
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Panamera Turbo S znajomego miała poważną usterkę: Padło wspomaganie i nie dało się ani 10m przejechać, bo po prostu nie skręcała się kierownica. Naprawa -> 35.000pln. U mnie jeszcze nic, jeżeli coś wyskoczy to na pewno zrobię aktualizację opisu.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 4.8 V8 400KM 294kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
18,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Porsche Panamera I Liftback