Ciesze się za każdym razem jak do niego wsiadam, łapię się na tym że często wybieram okrężną drogę :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jak na 2,0 jest rewelacyny. Moc 300KM dla mnie wystarczająca. Równomiernie rozwija moc. Powyżej 3 tys obrotów przyjemnie warczy, może troszkę mało dostojnie w porównaniu z 3,6 z 996 którą miałem wcześniej ale robi robotę. nie ma problemów z wędrówką do końca skali obrotomierza. Wręcz to lubi. Osobiście pilnuję aby wykorzystywac moc gdy tem oleju osiągnie min 80stC
5,0
Skrzynia biegów
Inne słowo nie przychodzi mi do głowy jak REWELACJA. Miałem auta z ZF, DSG, Tiptronic, jednak PDK w tym samochodzie to poezja. Zawsze wie na jakim biegu chcę jechać, zmienia biegi błyskawicznie.
5,0
Układ jezdny
Używam jako daily i po mieście przyjemnie spręzyście ( twardo miałem w C4S 996). w zakrętach i na łukach niewiarygodnie przyczepne - szybciej ja mam stracha niż auto traci przyczepność. Przy prędkościach ok powyżej 200 kmh troszkę podatne na podmuchy wiatru jednak stabilne.
5,0
Karoseria
Dla mnie się podoba :)
Komfort
4,0
Widoczność
OK. Kamera cofania i czujniki parkowania pomagają bo przez tylną szybę troszkę trudno oszacować koniec auta. Będąc pierwszym na światłach nie zawsze widać sygnalizator , trzeba się do przodu pochylić.
2,0
Ergonomia
Z punktu widzenia kierowcy wszystko pod ręką. Jako użytkownik VAG od ponad 10 lat nie miałem problemu z zaznajomieniem się z obsługą. Przeszkadza mała ilość miejsca na drobiazgi typu portfel, telefon, klucze, zwłaszcza na tunelu środkowym. Schowek w podłokietniku mizerny, kieszenie w drzwiach ratują tylko trochę sytuację.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajne ogrzewanie i klima. Mam wentylowane i grzane fotele oraz podgrzewaną kierownicę - nic nie brakuje.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
mam 175cm wzrostu i jest ok. Troszkę trudno wsiadać i wysiadać ala jak już jestem w środku czuję się jak dobrze skrojonym garniturze. Kolega 190cm też bardzo nie narzekał
4,0
Wyciszenie
według mnie idealne. do 2500rpm cicho a powyżej słychać silnik. Ja to lubię. Przy prędkościach dozwolonych w Polsce miło mruczy. Zawsze wiesz że jedziesz sportowym autem.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zakupiłem auto w USA po bardzo małej szkodzie. Zaskoczyły mnie ceny cześci w Porsche gdzie szyba kierowcy kosztowała 800pln a uszczelki 400.
Koszt wymiany oleju w skrzyni biegów, oleju itp nie odbiegały od cen np Audi. Kosztowne może być przeprowadzenie czynności serwisowych przy większych przebiegach bo konieczne jest wyciągnięcie silnika. Ceny opon jak to przy 20" sporo ale akceptowanie.
Spalanie między 8-13 lepiej niż dobrze przy tej mocy.
Byłem przygotowany na takie koszty wiec nie ma zaskoczenia.
4,0
Stosunek jakość/cena
Co kupić za 150kPLN dające taką frajdę. Codzienny uśmiech na twarzy jak wsiadam bezcenny
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 300KM 221kW
[l/100km]