Szukaj

Ocena kierowcy - Porsche Cayenne I

Maciek, 11 lat temu
Silnik 4.8 Turbo S Tiptronic 550KM 405kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 78 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Porsche Cayenne I 4.8 Turbo S Tiptronic 550KM 405kW 2007-2010 - Oceń swoje auto
4,54
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Osiagi zadziwiaja mnie kazdego dnia, mimo ze mam jeszcze 911-tke. Ale najbardziej zaskoczylo mnie spalanie, spodziewalem sie, ze bedzie kotlowal znacznie wiecej.
5,0
Całokształt
Super auto, doskonale wyposazone o ponad przecietnych osiagach. Drogie i nietuzinkowe. Prowadzie sie jak osobowka, jest rasowym SUVem. Mozna zjechac z twardego, jest nawet reduktor.
Wrażenia
5,0
Silnik
550 koni i 750 Nm robi swoje. Nawet tak ciezkie auto jak Cayenne przyspiesza jak wariat. Dzwiek silnika - potega. W opcji sport - katapulta. Polaczenie V8 i turbo to rewelacja.
4,0
Skrzynia biegów
Troche stary juz ten automat, tylko 6 biegow, ale bardzo szybka. Reakcje niemal natychmiastowa, nie ma porownania do Mercedesow czy BMW. Dla milosnikow recznej zmiany jest tiptronic i przyciski na kierownicy. Te drugie mozna niechcacy wlaczyc manewrujac, ale nie powoduje to niebezpiecznych sytuacji.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie wspaniale dzieki wszystkim systemom jakie daje Porsche. Mozliwosc regulacji wysokosci - 4 poziomy, w tym 3 do jazdy. Trzy poziomy twardosci. System usztywniania w zakretach itp. W zaleznosci od potrzeb i upodoban mozemy miec wysoka terenowke, niski bolid na autostrady, dosc miekkie zawieszenie na miasto itp.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak w SUVie, ale przez oble ksztalty ciezko czasami wyczuc gdzie sie auto konczy, a gdzie zaczyna. Kamera cofania - nie udala sie, niewiele w niej widac, brak wykresu itp. W Lexusie jest o niebo lepiej. Do przodu i na boki jest bardzo dobrze.
4,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu, niemal. Nie lubie jak przyciski do regulacji siedzen sa z boku fotela, wole ich umieszczenie na drzwiach. Aby ustawic lusterka trzeba pochylic sie do przodu, a to nie tak powinno dzialac. Ale regulacje \"do jazdy\" jak najbardziej pod reka. Cieszy nowszy PCM z dotykowym ekranem, to zdecydowanie poprawia obsluge. Klapa elektryczna powinna byc standardem we wszystkich SUVach i kombi, duze ulatwienie. System ulatwiania wsiadania/wysiadania bardzo fajny. System bezkluczykowy - przyzwyczajasz sie i nie chcesz juz inaczej. Zawieszenie z poziomem zaladunkowym - docenia zony.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Odejmuje punkty za brak wentylacji siedzen, tego nie bylo nawet w opcji. Reszta bez zarzutow: grzeje szybko, chlodzi, siedzenia i kierownica nagrzewaja sie blyskawicznie. Jak przystalo na klase auta. 4 strefy, grzana takze tylna kanapa.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest bardzo dobrze. Z tylu szalu nie ma. Ja mam 185cm i za mna jest troche ciasno.
5,0
Wyciszenie
Lexus byl cichszy, ale tu czasami slychac V8 a to muzyka dla ucha. Szumy niewielkie nawet powyzej 200kmh.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
:) Auto ani nie jest tanie w zakupie, ani w serwisowaniu. Pali jak smok, czesci eksploatacyje drogie, bierze olej itp. Ale tak ma byc. Jak ktos oczekuje od Porsche wazacego prawie 2,5 tony, majacego 550 koni, ekonomicznej jazdy, to sie srogo zawiedzie. Ale jezeli do zakupu podejdzie sie rozsadnie i wie czego sie spodziewac, to mozna sie milo zaskoczyc. N.p. przeglady co 30.000km. A srednie spalanie na poziomie 18 litrow jest moim zdaniem rewelacyjne.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nowy to masakra, ponad 180.000eu bylo na fakturze. Na szczescie nie ja ja placilem :) Uzywane sa juz w rozsadnych cenach. O Turbo S jest trudno, ale \"zwykle\" Turbo tez jest wspanialym autem, do kupienia za niezla kase. \"S\" to taka wisienka na torcie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Doslownie drobiazgi: dach panoramiczny - cos tam sie obluzowalo, lekko trzeszczy, nie domyka wszystkich paneli, trzeba recznie. Zacieta popielniczka. Skrzypi tylne zawieszenie itp. Bede ogarnial przy nastepnym przegladzie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 4.8 Turbo S Tiptronic 550KM 405kW [l/100km]

Średnie zużycie
19,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
17,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
30,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
12,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Porsche Cayenne I