Rewelacyjne auto. Nic dodac, nic ujac. Trudno bedzie teraz kupic cos porownywalnego, chyba ze nowszy model :) Wielka frajda z jazdy, do tego praktyczny jak trzeba. Dzieci uwielbiaja, maja z tylu swoje DVD za sluchawkami, zona tez lubi, bo patrzy na innych z gory. Ale przede wszystkim jest to wspanialy woz dla kierowcy. Polecam.
Wrażenia
5,0
Silnik
Co tu duzo pisac - dzielo sztuki. Turbo S to potega. Dzwiek na wolnych dyskretny, przy ruszaniu w trybie sport brzmi jak startujacy smiglowiec. 0-100 w 4.8s dla niemal 2.5 tonowego auta musi robic wrazenie. Powala lekkosc z jaka auto sie rozpedza. Trudno bedzie teraz zmienic na cos godnego. Z innych marek to ewentualnie silnik 6.3 AMG.
4,0
Skrzynia biegów
Bezstopniowa w Lexusie byla szybsza, tu sie chwile musi zastanowic. Niestety tylko 6 biegow, w nowej generacji jest lepiej. Ale i tak jest dobrze, zmiany plynne, szarpanie tylko w opcji sport i z butem w podlodze. Ale tu mozna wybaczyc :)
5,0
Układ jezdny
Pneumatyka + PDCC + PASM = pelna uniwersalnosc. Mozemy ustawic normalna wysokosc i twardosc na komfort i mamy kanape. Mozemy obnizyc, utwardzic i smigac jak szybka osobowka. Mozemy podniesc i nie straszne nam zaspy i krawezniki... Jest jeszcze poziom zaladunkowy i terenowy specjalny. W sumie 5 poziomow, 3 twardosci. Do tego usztywnianie zewnetrznej strony w zakretach. O niebo lepiej niz w X5 czy Mercedesach. Jadac Cayenne nie mamy wrazenia jazdy ociezalym SUVem, zachowuje sie jak szybka osobowka. Barwo.
Komfort
3,0
Widoczność
Auto duze, zaokraglone i stad czasami trudno szacowac gdzie sie konczy. Kamera cofania slaba, bez wykresu. W Lexusie byla o kilka klas lepsza, widziala wiecej i pokazywala gdzie auto wjedzie. Czujniki parkowania z archaicznymi diodkami, mimo ze mamy wyswietlacz na ktorym mozna by zrobic wizualizacje jak w innych autach. Te systemy rozczarowuja.
4,0
Ergonomia
Tu jest dobrze, aczkolwiek mam kilka uwag. Joystick do ustawiania lusterek za daleko, nie da sie regulowac w pozycji w jakiej sie prowadzi. Zle. Przyciski na kierownicy za nisko, chcac ich uzyc trzeba zmienic polozenie rak na kierownicy. W efekcie czesciej uzywam sterowania na PCM. Widac ze tu priorytetem bylo umieszczenie przyciskow tiptronika. Ja bym wolal lopatki i sterowanie funkcja,i w gornej czesci kiery. Reszta sterowania bardzo dobrze i intuicyjnie. Dzieki PCM3 z dodtykowym ektanem wszystko jest proste i intuicyjne, instrukcja tylko do bardziej dokladnych nastawien. Do bani ustawianie stacji w radio, ale z instrukcja domprzejscia. IPhone nie chce sie laczyc z PCM bez ingerencji serwisu, inne telefony bezproblemowo.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tak jak byc powinno, latwe sterowanie, 4 strefy, grzane siedzenia (takze z tylu) oraz kierownica. Niestety brak wentylacji siedzen, co w tej klasie juz rozczarowuje. Sporo opcji ustawien, ale w praktyce ustawia sie wszystko na auto i po klopocie. Dobra funkcja rest wykorzystujaca cieplo z silnika na postoju, dziekimczemu dzieciaki nie marzna :)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu rewelka, wygodnie w kazda strone. Z tylu gorzej. Jak probuje usiasc z tylu za fotelem kierowcy ustawionym na siebie to mam ciasno! Mam 185cm i ciut ponad 100kg. Ale w tej klasie i przy tych gabarytach powinno byc wystarczajaco. Ale dla dzieci wystarczy. Sam bym nie chcial jechac z tylu na dluzsza trase za wysokim kierowca.
5,0
Wyciszenie
Jak w limuzynie, aczkolwiek silnik slychac. Ale to dobrze, bo brzmi rewelacyjnie. Chyba celowy zabieg Porsche, bo nie ma nawet wygluszenia maski. Przy spokojnej jezdzie slychac w zasadzie delikatne mruczenie V8-ki oraz szum z nawiewow. Jak depniemy to dociera do nas ryk silnika wspomaganego dwoma sprezarkami. Bajka. Dodam ze mam w tej kwestii spore wymagania, poprzednio jezdzilem cichutkim Lexusem GS450h, niemal mistrz w swojej klasie. Cayenne jest pod tym wzgledem swietny, a dzieki oplywowym ksztaltom nie ma nadmiernych szumow, mimo dachu panoramicznego.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
:) 4.8 litra, 550 koni, 750Nm - to nie jest recepta na tania jazde. Serwis Porsche tez do tanich nie nalezy. Ale trzeba sie z tym liczyc i nie bylo to dla mnie zaskoczenie. Jak ktos jezdzi duzo to zawsze mozna kupic Cayenne w dieslu, i nie chodzi mi tu o sarkazm - gdybym potrzebowal polykacza kilometrow na pewno bym sie nie zdecydowal na Turbo S. zejsc ponizej 20/100 jest szalenie trudne. Blizej 25-30 trzeba liczyc. Wazne jednak, ze auto sie nie psuje, serwis co 30.000km lub comdwa lata. Jakosc serwisu bardzo dobra.
4,0
Stosunek jakość/cena
Nowe to masakra, za mojego pierwszy wlasciciel dal tyle co za wille w sporym miescie. Uzywane sa teraz w dobrych cenach. Za to co auto oferuje jest super.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W zasadzie spokoj, poza piszzcacymi hamulcami i lekka korozja na tylnej klapie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak u mnie, brak w historii serwisowej (auto jest z polskiego salonu z pelna historia serwisowa). Obecie 72.000km.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 4.8 Turbo S Tiptronic 550KM 405kW
[l/100km]