Inne
: Ogólnie pojęta niezawodność i relatywnie wysoki komfort podróżowania.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Należy się przyzwyczaić do dużej konsumpcji oleju silnikowego.
Układ elektryczny
: Zwarcie we włączniku wentylatorów, spowodowało ich ciągłą pracę.
Karoseria
: Uszkodzic się potrafią zębatki mechanizmu targi
5,0
Całokształt
Mógłby być ze 100kg lżejszy. Nie najszczęśliwszy z punktu widzenia aerodynamiki jest pomysł z podnoszonymi światłami. Bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne. Ogólnie - bardzo dobry samochód.
Wrażenia
4,0
Silnik
Co prawda to R4, ale zbalansowany. Minusem jest wysokie zużycie oleju, plusem możliwość stosunkowo ekonomicznej jazdy i naprawdę miłe doznania przy jeździe powyżej 4000rpm.
4,0
Skrzynia biegów
Szkoda, że dopiero w 968 był sześciobiegowy Getrag. Zbyt długi skok lewarka.
5,0
Układ jezdny
Samochód bardzo dobrze wyważony, łatwy w kontrolowaniu poślizgu. Nawet przy bardzo dużych prędkościach zachowuje pewność w prowadzeniu.
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu w porządku, może czasem trudno wyczuć krawędzie, do tyłu nieco gorzej ale tragedii nie ma. Czasem przeszkadza oparcie prawego fotela przy patrzeniu na ukos w tył.
5,0
Ergonomia
Manipulatorów mało, to i obsługa łatwa i wszystko pod ręką. Bardzo dobre fotele.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie rewelacyjne tak samo wentylacja. Z chłodzeniem gorzej - nie mam klimy, a ponieważ kabina mała, to i nagrzewa się w słońcu dość szybko. Dobrze, że chociaż szyby są atermiczne.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu - bez zastrzeżeń, z tyłu - bez komentarza.
4,0
Wyciszenie
Ten samochód nie jest głośny w środku, zwłaszcza jak na pojazd o cechach sportowych.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
"Dobrze" jak na tę moc i pojemność. Ogólnie trochę gorzej, ale w 11l/100km można się spokojnie zmieścić. Ceny części niestety do niskich nie należą. Wymiana elementów eksploatacyjnych: tarcze hamulcowe, amortyzatory, to dla portfela nic przyjemnego, podobnie jak wymiana szyby czy reflektorów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak na używany samochód, w dodatku dość leciwy, kosztuje sporo, jednak bardzo wolno traci na wartości, a jakość wykonania jest naprawdę dobra.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kilka drobnych usterek jak włącznik wentylatorów, zębatki w mechanizmie podnoszenia dachu czy niewielkie defekty elektryki.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 S2 211KM 155kW
[l/100km]