Świetne auto jeśli oceniać je w kategorii klasyka, w porównaniu do współczesnych aut brakuje jednak komfortu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik niezawodny, ekonomiczny, niestety dosyć głośny, słychać charakterystyczne wycie wałków balansowych. Mimo dużego przebiegu nie bierze oleju, nie kopci. Szkoda, że dzisiaj się już nie produkuje takiej mechaniki.
4,0
Skrzynia biegów
Wszystko ok, jedyne co było robione to wymiana oleju.
4,0
Układ jezdny
transaxle - doskonałe wyważenie, zawieszenie to doskonały kompromis między komfortem, a osiągami.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest dobra, sporo powierzchni przeszklonych, niestety lusterka nie są oddalające i przez to nie ma dobrego poglądu podczas szybkiej jazdy w mieście.
4,0
Ergonomia
Ciężko się wsiada i wysiada, siedzi się nisko, ale bardzo wygodnie.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie super, ale latem bez klimy jest ciężko, auto bardzo się nagrzewa i ciężko je schłodzić, dodatkowo źródłem ciepła jest tunel napędowy. W porównaniu do współczesnych aut z klimą jest kiepsko.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dla kierowcy super, dla pasażerów z tyłu ciasno, ale to w sumie 2+2, więc nic dziwnego.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie przeciętne, jak na auto sportowe nie jest źle, jednak przy moim przebiegu - ok 300 000, słychać wycie silnika, wycie wału, przy dużych prędkościach szum wiatru też daje się we znaki. Nie jest to Mercedes.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części drogie, ale bardzo trwałe, spalanie bardzo małe 8-12.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze rewelacja, auto trwałe, daje bardzo dużo frajdy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Regeneracja alternatora, poza tym tylko eksploatacyjne sprawy, auto niezawodne, nie mam obaw przed daleką podróżą.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na szczęście nic poważnego mi się nie przytrafiło, ale np koszt profilaktycznej wymiany pasków rozrządu z pompą wody to ok 2tys.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 165KM 121kW
[l/100km]