Zawieszenie
: Jezdzi jak po szynach na suchym, na mokrym... to trzeba poprostu poczuc ;)
4,0
Całokształt
Uzytkowanie tego samochodu "FOR FUN" wiaze ze soba powazne uszczuplenia finansowe, glownie z racji paliwa...
Ale kogo to obchodzi? :D
Wrażenia
4,0
Silnik
Na starcie zaznacze iz moj silnik jest juz po trzecim remoncie i legitymuje sie pojemnoscia 2260ccm i moca 144KM. Silnik bardzo lubi sie krecic wysoko. Jesli chodzi o jazde ekonomiczna to trzeba sie przygotowac na start spod swiatel rowno z Cinquecentami i Polonezami, do 2500obr/min i zmiana biegu. Samochod pali wtedy 12 - 13 litrow ale wszystko inne odchodzi w sina dal. Prosze zapomniec o przyjemnosci z jazdy w tym zakresie obrotowym. Silnik "pracuje" dopiero powyzej 3500obr/min i dopiero wtedy zaczyna sie prawdziwa zabawa, ciagnie do samego konca (Prawie 8000obr/min)
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynie biegow (5tke) oceniam dobrze. Prawdziwie sportowa "CIEZKA" skrzynia. Biegi wchodza ciezko, zawsze czuc ze wchodza, to nie limuzyna i TAK MA BYC. problem pojawia sie jedynie z lekkimi luzami na wodziku ktore uniemozliwiaja redukcje z biegu 4 na 3. Luz latwy do skasowania. Dobrze zestrojona pod silnik.
5,0
Układ jezdny
Tylko ze stabilizatorami, polecam do tego felgi i opony 16calowe o szerokosci 205 i 225mm i twardsze amory. Pozwala na pokonywanie zakretow z niewiarygodna predkoscia. Samochod jesli juz wpadnie w poslizg na suchym asfalcie to musi miec kolo 100km/h. Jesli to bedzie wasz pierwszy taki samochod to troszke nagina prawa fizyki... ale to wkoncu PORSCHE !
Komfort
2,0
Widoczność
KATASTROFA :) ale tu nie o to chodzi... Tym wozem jezdzi sie wylacznie do przodu i lewym pasem... (nikt nie zatrabi)
4,0
Ergonomia
Jak na samochod wiekowy w srodku slychac jedynie uklad wydechowy, powyzej 180 km/h wydech przestaje byc slyszalny... Zaczyna byc slychac ogumienie... powyzej 220 trzeba mowic dosc glosno. Jedyny mankament to pekajaca deska rozdzielcza, cala reszta Super, wszystko na miejscu no i siedzi sie na podlodze...
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Daje ocene przecietna, gdyz podczas deszczu zdarza sie miec mokre dywaniki, trzeba sprawdzac kanaliki odplywowe dachu Targa. Zeby sie do nich dostac trzeba rozkopac troche tapicerki wlacznie z podsufitka... Czasem cos pocieknie spod akumulatora. Ogrzewanie, mogloby byc lepsze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zle sprecyzowane pole. Raczej "PRZESTRZEN DLA KIEROWCY I PASAZERA" z tylu jest miejsca na (tu cytat jednej z czlonkin mojej rodziny) "tu jest miejsca na dwie anorektyczne dzi*ki" :D z tylu mozna sobie lekkie zakupy wrzucic, najlepiej na podloge gdyz te posostawione na kanapie lubia latac do przodu podczas hamowania. To nie auto rodzinne i praktycznie dwu osobowe, z tylu sa dwa "awaryjne" miejsca i to tyle. Z przodu natomiast Nie ma do czego sie przyczepic... Nawet wysokie osoby nie powinny miec problemu przy odpowiednim ustawieniu fotela.
3,0
Wyciszenie
jak juz pisalem to nie limuzyna! To auto ma byc slychac... I slychac... I do tego jak pieknie :)))
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zuzycie paliwa miasto:
do 2500obr/min 12-13 litrow
do 4000obr/min 17-20 litrow
do Odciecia, pare startow spod swiatel...
i mamy 25litrow !!
Zuzycie paliwa trasa:
130-150km/h 12-13litrow.
70-90km/h 9 a nawet mniej.
(ale tylko raz tyle spalil bo nigdy wiecej nie dalem sie wyprzedzic Polonezowi)
I REKORD ABSOLUTNY W odwrotnym kierunku...
18litrow w 40km. (z gazem w desce non stop) bieg 4 i 5.
5,0
Stosunek jakość/cena
Youngtimer za niewielkie pieniadze, ceny czesci stosunkowo niskie jak na Porscha, duzo uzywek i zamiennikow. Tylko kupowac...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W sumie to tylko jeden przypadek w jakim samochod poprostu stanal i towarzyszaca mu pomaranczowa kontrolka na desce rozdzielczej
(polecam karnisterek i lejek jako zestaw naprawczy)
reszta :)))
i jeszcze raz :)))
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ani jednej...
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 125KM 92kW
[l/100km]