Szukaj

Ocena kierowcy - Pontiac Trans Sport I

Alex, 18 lat temu
Silnik 3.8 i V6 175KM 129kW
Rok produkcji 1993
Przebieg: 200 tys. km
Pontiac Trans Sport I 3.8 i V6 175KM 129kW 1989-1996 - Oceń swoje auto
4,38
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
To klasyczne amerykański VAN. Ma tez jego wszystkie wady i zalety. To nie jest auto dla marzacych o VW passacie z silnikiem TDI. Tacy ludzie niich pozostana przy passacie bo to bardzo dobry samochód! Na pewno bedea zadowoleni. Pontaic jest zuepłnie inny niz to co znamy w europie. Jest bardzo nowoczesny, szybki i na swój sopsób ekonomiczny, a zarazem to amerykanska masowa konstrukcja pełna niedoróbek i fuszerek. Jakos nektórych elementów przerazi zwolenników europejskich aut. Ale to własnie zaleta aut z USA, są egzotyczne pzrejawiaja inna mysl technologiczna, sa nastawione na uzytkowanie w zupełnie innych realiach i nie mozna miec za to do nich pretensji! Nigdy nie beda wzorem ekonomicznosci czy ponadprzecietnej jakosc, bo rynek amerykanski ma inne prawa. Tam auta nie sa kupowana na zawsze, nie sa wynikiem wieloletnich oszczednosci dziadka, babci i ojca. Auto jest do uzyku, ma spełniac wysokie standardy i nic pozatym. I przedewszytskim ma dawac frajde z jazdy i pontiac ja daje! OJ TAK! Jesli ktos sie nie moze z tym pogodzic nie omija auta z usa, naparwde zaoszczedzi sobie wielu rozczarowań. Ale jesli ktoś zaryzykuje to całkowice zmieni sposób jazdy i sposób spogladania na inne auta!
Wrażenia
5,0
Silnik
Świetny silnik! Klasyczny amerykański duży motor V6, a jednocześnie ekonomiczny!(oczywiscie jak na skale auta) Bardzo wysoka kultura pracy, duży moment obrotowy, nalezy jednak uważac na jakosc oleju. Trafiaja sie na rynku egzemplarze uszkodzone, z padnietymi panewkami, objawia sie to wskaźnikiem scisnienia oleju cały czas na czerwonym polu! UWAGA TO NIE AWARIA WSKAŹNIKA JAK CZĘSTO MÓWIA SPZREDAJĄCY. Strzałka wskaźnika cisnienia oleju na czerwonym polu moze także oznaczac stary, przechodzony juz olej.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobra skrzynia biegów! Stosowano dwa rodzaje automatów do wersji 3,1 i 3,8 litra. Ta druga do wersji 3,8 litra jest troszke bardziej delikatna, ale ma juz elektroniczne sterowanie, jest 4 stopniowa i o wiekszej kulturze pracy. pozatym auto z silnikiem 3,8 i automatem 4 stopniowym + OD jest bardziej ekonomiczne. Nie jest to moze niezatapialna konstrukcja jak niemeickie ZF czy AW, ale Jest nieporównywalnie bardziej trwała niż produkty Chryslera czy Forda. Praktycznie przez cały okres eksploatacji auta nigdy nie bedziemy mieli z nia problemów. Nalesy jedynie dbac o olej. Co do kultury pracy, zmienia biegi niezauważalnie. Sprawna jest daleko do przedu nawet przed niektórymi dzisiejszymi europejskimi produktami.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny zestrojony bardzo komfortowo! Auto płynie a nie jedzie. Sparwne działajace zawieszenie zachowuje sie bardzo dobzre równiez na zakretach i podczas szybkiej jazdy! Co ciekawe nie zachowuje sie jak by sie mogło wydawac niestabilnie czy buja, nic podobnego bardzo ładnie wybiera nierównosci i swietnie trzyma sie drogi. Ale uwaga, zawieszdenie jest dosyc delikatne i szybko mozna autko"wybic", a wtedy zaczyna juz pływac:( Na szczescie koszty napraw nie wieksze niz w przypadku aut europejskich! Czasami nawet mniejsze! Jednak nalezy pamietac , ze auto ma delikatne zawieszenie - dlatego ocena tylko DOBRA. Delikatne nie znaczy znaczy jednak ze nietrwałe.
Komfort
4,0
Widoczność
Fantastyczna panoramiczna przedna szyba! Przyzwyczajenia wymagaja przednie słupki. Nie najlepsza widocznosc do tyłu, zwłaszcza przy cofaniu. Ocena DOBRA.
4,0
Ergonomia
To jest auto made in USA. Nie wszystko musi byc racjonalnie rozmieszczone:) Na tym pzreciez w pewnym sensie polega jego egzotyka:) Ale na powaznie z obsługą wiekszoscielementów nie ma najmniejszego problemu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Układ wentylacji bardzo sprawny i wydajny. Klimatyzacja działa natychmiast i chłodzi, ze mozna coca-cole chłodzic:) Nadmuch na dwa pierwsze rzedy bez zarzutu. Ogrzewanie bardzo sprawne, nawiewy na tył skutecznie chłodza/grzeja wnetrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo duzo miejsca dla pasażerów. Miedzy przednimi siedzeniami mozna spokojnie pzrejsc na tył! Ostatni 3 rzad ma malo miejsca na nogi, ale nie przesadzajmy da sie podrózowac.
5,0
Wyciszenie
Doskonałe wyciszenie. Jednak jest to VAN - nigdy super cicho nie bedzie. Po jakimś czasie uszczelki potrafia szumiec, co daje sie we znaki pzry wiekszych predkosciach, ale nie przeszkadza to w rozmowie itd..
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To auto jest naparwde bardzo ekonomiczne! Oczywiscie jak na Vana z motorem 3 800 V6. To nie jest Fabia 1.9TDI! Ja osobiscie podrózójac na autostradzie z predkoscia 100-120km/h potrafie zejsc do 8-9 litrów na 100km przy 3 osobach na pokładzie i właczonej klimie. W miesice srednio spala około 12-14 litrów przy normalnej dynamicznej jeździe.
3,0
Stosunek jakość/cena
Ceny Pontiaców Trans Sport czy odpowiednikow pt. Chevy Lumina APV i Oldsmobile Siluette (?) sa zupełnie konkurencyjne i obecnie mozna kupic model z lat 1993-1994 za około 15 tys zł. w stanie naparwde bdb. Ale uwaga zdarza sie mnostwo maksymalnie wyeksploatowanych egzemplarzy! Zwłaszcza z pierwszych roczników 1990-1991.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zdarzaja sie drobne awaria np. zaróweczek, zamka w tylnej klapie itp.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy własciwej rozsadnej eksploatacji n ie spotka nas żadna poważna usterka!

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.8 i V6 175KM 129kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Pontiac Trans Sport I