Eleganckie, ponadczasowe, komfortowe auto za relatywnie niewielką kasę... Jazda tym samochodem uspokaja temperament - nie ma potrzeby się wysilać bo doskonale wiadomo, czy np. wyprzedzenie innego auta da jakikolwiek zysk czasowy. Mniej niepotrzebnych manewrów - bezpieczniej. I o to chodzi. Wbrew pozorom doskonale jeździ sie po mieście. Radość jazdy nie z tej ziemi i kropka :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Wysoka kultura jazdy, bardzo cichy i dynamiczny. Wspaniały gang silnika na wyższych obrotach.
5,0
Skrzynia biegów
2 położenia dźwigni do do jazdy w przód, pierwszy do spokojnej jazdy, drugi do wyprzedzania :) 2 biegi górskie - jeszcze nie sprawdzałem. Bardzo ładnie pracuje, przełącza bez problemu. Zestawienie dużego silnika z automatem daje naprawdę wielką radość z jazdy
4,0
Układ jezdny
Trochę buja na nierównościach, za to dobrze tłumi miejszkie dziury. Trzeba patrzeć na prędkosciomierz, by nie mimowolnie nie przesadzić z prędkością bo robi się mało przyjemnie, w końcu auto waży prawie 2 tony.
Komfort
4,0
Widoczność
Uwaga na skrzyżowaniach przy skręcie w lewo! (szerokie słupki za drzwiami potrafia całkiem zasłonić nadjeżdżające auto). Uwaga nie dotyczy niskiego kierowcy, ten widzi wszystko doskonale. Bardzo dobra widoczność do tyłu, duże lusterka zewnętrzne. Należy "wyczaić" gabaryty auta i nie ma problemów z parkowaniem. Na drodze widać wszystko jak na dłoni, podobnie w mieście więc jedzie sie spokojnie i jest mozliwość wykorzystania każdej sytuacji do sensownego wyprzedzenia. Słabe lampy przednie, nalezy założyc superjasne żarówki (nie mylić z supermocnymi) i jest ok.
4,0
Ergonomia
Trzeba sie przyzwyczaić do dźwigienek i przełączników, zupełnie inaczej jak w "europejczyku". Fotel kierowcy ustawiany w wielu płaszczyznach, doskonale pasuje dla każdego kierowcy od 150 do 210cm wzrostu. Trochę utrudnione sterowanie radiem, zbyt daleko od kierowcy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
3 minuty i szyby suche. Dobry nawiew ciepłego i zimnego powietrza. Osoby z ostatniego rzędu siedzeń mogą nieco narzekać, tam nawiew dochodzi później
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Fotele "lotnicze" dla każdego pasażera, nieco mniej miejsca w trzecim rzędzie siedzeń
5,0
Wyciszenie
Przy normalnej jeździe praktycznie niesłyszalny (100km/h przy 1,5tys. obr). Brak szumów powietrza, najwiecej zależy od opon, tutaj dżwięk przenosi się przez materiał...
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
średnio 12-13l gazu w cyklu mieszanym... nic dodać nic ująć. Materiały eksploatacyjne ogólnie dostepne i niedrogie (np. kpl. klocków przód - 130zł). Zakaz oddawania auta rzeźnikom - nalezy poszukać specjalistów od amerykanów i jest ok. Zresztą, 2 bardzo dobre fora internetowe, gdzie mozna dowiedzieć sie wszystkiego
5,0
Stosunek jakość/cena
Łącznie z gazem sekwencyjnym i naprawami których nie zrobił poprzedni właściciel (raczej nie wierzę, ze zaraz po kupnie używanego samochodu nie ma potrzeby zrobienia czegoś) auto zmieściło sie w 20tys. Za te pieniądze nie kupi sie nic tak komfortowego, oszczędnego, pojemnego, dobrze wyposażonego i bezwypadkowego. Rocznikiem nie ma co się przejmować, to zupełnie inna konstrukcja niz przeciętny "europejczyk" - duzo mocniejsza i trwalsza.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kłopot z wymianą żarówek przy oświetleniu radia i konsoli klimatyzacji
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Należy dbać o płyny, filtry i jest ok.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 3.8 i V6 175KM 129kW
[l/100km]