Szukaj

Ocena kierowcy - Pontiac Trans Sport I

wioleta.jakubowska@nszzp-ksp.pl, 17 lat temu
Silnik 3.1 i V6 SE 122KM 90kW
Rok produkcji 1991
Przebieg: 296 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Pontiac Trans Sport I 3.1 i V6 SE 122KM 90kW 1989-1996 - Oceń swoje auto
3,62
12% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : KOMFORT JAZDY - PRZYJEMNOŚĆ Z PODRÓŻOWANIA.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : potrafią pękać przednie eastyczne przeody hamulcowe - stosunkowo nowe tj 3 letnie.
Układ elektryczny : alternator - nie ładuje prądu
Silnik : układ hłodzenia - nagrzewnica
3,0
Całokształt
Piękny ale kosztowny i himeryczny.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pracuje ok jak przystało na klasyczą V6-tkę. Przy tym przebiegu (290 000) lubi się pocić, spalanie oleju w normie. Padają natomiast następujące elementy osprzętu silnika: pompa wodna, wszystkie łączniki gumowe w obwodzie chłodzenia silnika, nagrzewnica, hłodnica. Elektryka tj silnik krokowy, potencjometr przepustnicy. Przy instalacji LPG przegrzewa się uszczelka pod głowicą - droga wymiana związana z nowymi śrubami pod głowicą - oryginalne. Pada alternator - diody, rozrusznik - bendix. UWAGA na miskę olejową - potrafi w najmniej odpowiednim momencie skorodować - co jest niebywałe nawet przy przebiegu 300 000.!!!! Zużywa się szybko pompa wspomagania uk. kierowniczego. Silnik paliwożerny - jak przystało na amerykana z tych lat.
4,0
Skrzynia biegów
Prosta skrzynia automatyczna dlatego też dość niezawodna - sterowana mechanicznie a nie elektronicznie - hwała za to!!!!!!!!!:). Polecam założenie dodatkowej hłodnicy olejowej, ze względu na inne warunki eksplatacji tego auta niż w USA oraz inny klimat. Poprawnie działająca skrzynia L 125 posiada 4 biegi ( a nie 3 jak niektórzy piszą) 4 bieg to tzw. nadbieg ekonomiczny, który jest załączany tylko przez cewkę przy odpowiedniej prędkości i obciążeniu. Poprawnie ekspoatowana jest nie do zajechania.
4,0
Układ jezdny
Jak na vana z tych lat jest spoko. Układ hamulcowy szybko lecą tarcze, kiepskie rozwiązanie łączników tj przewodów hamulcowych gumowych pomiędzy zaciskiem hamulcowym a sztywnym elementem- łatwo o uszkodzenie tych elementów podczas eksploatacji auta. Proste zawieszenie w polskich warunkach stosunkowo częsta wymiana sworzni a odpowiedniki są słabej jakości(oryginały bardzo drogie!!!!!!!!!!!! co nie świadczy o ich niezawodności w polskich warunkach drogowych). Samochód bardzo miękki i komfortowy. Pływa jak łódka z laminatu.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność prawie doskonała - jedyny mankament to boczny słupek, który potrafi ograniczyć widoczność z przodu podczas manewrowania - włączania się do ruchu. Bardzo kiepskie światała mijania.
4,0
Ergonomia
Płasko położona przednia szyba, długo nochal sprawiają, że czyjemy się jak w beningu co sprawia, że nie stawia dużych oporów powietrza jak na auto takich gabarytów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Doskonała wentylacja wnętrza pojazdu jak i parujących szyb.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca dla kierowcy i pasażerów z wyjątkiem 2 ostatnich fotelików ( aczkolwiek mi to nie przeszkadza ponieważ tam siedzą moje 2 psy amstaffy - prześliczne zresztą :))
4,0
Wyciszenie
Bardzo cichy szmerek silnika i układu wydechowego. Jest ok.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa LPG to średnio 18l/100 km. Benzyna trasa - 10l/100km, miasto - od 12 do 16l/100km. Trudny dostęp do osprzętu silnika ze względu na poprzeczne usytuowanie silnika i ukł. napędowego oraz na bardzo krótką otweraną maskę z przodu. Silnik stoi praktycznie pod przednią szybą - co bardzo utrudnia wymianę podzespołów!!!!!!!!!!!!! (piękne nie oznacza dobre).CENY NOWYCH PODZESPOŁÓW KOSMICZNE - ze względu na import za oceanu(wielu posredników oraz transport).
3,0
Stosunek jakość/cena
cena auta stosunkowo niska ze względu na wysokie koszty utrzymania. Stosunkowo wysoka awaryjność w stosunku do aut europejskich i japońskich. Trudności w sprzedaży auta - komisy nie są zainteresowane bez względu na stan techniczny.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi łączą się zazwyczaj w łańcuszek, który kończy się dużą ilością zer przy płaceniu.!!!!!!. Te drobne usterki składają się często na zniechęcenie użytkowników samochodów amerykanskich!!! Nie zauważymy tych mankamenów u konkurencji JAPOŃSKIEJ (wiem bo też posiadam).
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Padające alternatory, układ chłodzenia. Przy takim przebiegu jak mój zalecam: wymianę pompy paliwowej i miski olejowej w silniku!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

LPG - zużycie paliwa dla silnika 3.1 i V6 SE 122KM 90kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
13,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Pontiac Trans Sport I