Super auto!!! Poprostu ma wszystko czego mozna wymagac od samochodu i cos wiecej czego nie maja inni... Prawdziwe legendarne AMERICAN MUSCLE ten wyglad i muzyka jaka plynie w dwoch wydechow V8...
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik LT1 (stalowy blok aluminiowa glowica) 5.7l V8 z CORVETTE. Poprostu super, auto ktore nie zawodzi kiedy potrzebujesz wcisnac pedal gazu. Latwo sie przyzwyczaic... troche sie zdziwilem podczas wyprzedzania jadac nowym 2 litrowym volvem znajomego. Ledwo zdarzylem przed czolowka z tirem :-) Rowniez nadaje sie nie zle do zolwiej jazdy miejskiej.
5,0
Skrzynia biegów
Mam automat i tak jak nie nawidzilem automatow jezdzac audicami i bmw tak tu sie poprostu zakochalem. Poprostu super! Zagapilem sie i skonczyl mi sie szybki pas na autostradzie. Obok ciag samochodow a na czele blyszczace czerwone ferrari. Bez problemu przy 140km/h przy gwaltownym wcisnieciu gazu skrzynia redukuje i az wciska w fotel (bez trybu sport). Facet w ferrarce musial sie zdiwic bo gonil mnie przez reszte drogi.
5,0
Układ jezdny
Wedlug mnie rowiez super... auto jest swietnie wybalansowane miedzy twardym sportowym zawieszeniem a zawieszeniem auta luksusowego. Poprzednio jezdzilem 3gen Firebird Formula jak taczka :-)
Komfort
4,0
Widoczność
Hmmm to zalezy. Jak na auto sportowe to bardzo dobre ale trzeba czuc ten samochod. Jest to spora bryczka ostatni z wielkich american muscle... Szyby lekko przyciemiane z filtrem UV.
5,0
Ergonomia
Swietnie zaprojektowane wnetrze. Pomimo, ze nie jest to nowy samochod to nic w nim nie brakuje. Wszystko pod reka - jak to w amerykancach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Pomimo duzej powierzchni szyb, nie ma problemu z odparowaniem wystarczy chwila. W zimie moze byc jak w lazni w lato pomimo mechanicznej klimy zimno. Swietny system wentylacji.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pomimo, ze jest to typowo sportowe auto nadal mozna uzywac jako codzienny samochod. Auto czteroosobowe z dosc sporym bagaznikiem. Znacznie poprawiona przestrzen w porownaniu z poprzednim modelem. Przejechalem trase 1600km, zadnego zmeczenia bolu plecow czy tym podobne.
5,0
Wyciszenie
Jak dla mnie to az za cicho. Wyciszenie jak w dobrej klasie limuzynie. Brakuje troche tego mruczenia V8.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu znowu... jesli okreslac w kategoriach samochodu sportowego jest wiecej niz super! BMW 2.5l 24zaworowe bieze znacznie wiecej! Nawet BMW 3 coupe z silnikiem 2 litry wciaga wiecej niz TRANS AM z 5.7 litra V8 (ktory jest rowniez wiekszy gabarytowo). Najwiecej spala w miejskich korkach (automat). Na trasie bajka! Bylem jedynym uzytkownikiem szybkiego pasa na zachodniej autrostradzie. A kosztowalo mnie to jak bym jechal jakim kolwiek focusem itp.
4,0
Stosunek jakość/cena
Trans Am jest to top model i w zwiazku z tym nie jest to tani samochod patrzac oczami typowego polaka. Dla ktorego silnik 2 litry to juz zbytni luksus. Jednak proba porownania do jakiego kolwiek europejskiego sportowego samochodu nie ma sensu. Nie dostaniesz takiego wyposazenia w takiej cenie. Ogolnie 4gen Trans Am-a najtaniej mozna dostac w Polsce. W USA cena jest podobna + oplaty i transport. Nie mylic z masowo sciaganymi z zachodu tanimi modelami Firebird z 3.4l i 3.8l
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Posiadam auto 2 lata i wszystko dziala bez zarzutu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bede musial wymienic tarcze... po 10ciu latach nadal orginalne! Troche sie pokrzywily.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 5.7 210KM 154kW
[l/100km]