Opisywany model Bonnevilla to limuzyna klasy wyższej. Występuje w kilku modelach. Najwyższym jest SSEi- limited edytion. Model ten jest bardzo ekskluzywny, świetnie wyposażony (np.: klimatronic z nawilżaniem powietrza, wentylowane siedzenia, aktywne wspomaganie, włącznik zmierzchowy świateł, sterowanie radia i klimatyzacji w kierownicy i tym podobne gadżety)Radio fabryczne oraz głośniki są bardzo dobre. Jak na pojazd z lat 90 jest super. Prowadzi się bardzo dobrze, jest dobrze wyciszony. Zmiana biegów jest bardzo płynna i nieodczuwalna. Ogólna jakość wykonania też jest dobra (skóra , elementy drewnopodobne ). Silnik mimo swej pojemności (3800) jest w miarę ekonomiczny. Jest to silnik widlasty (kąt cylindrów wynosi 90 stopni), sześciocylindrowy. W cyklu miejskim przy normalnej jeżdzie spala ok 12-13 l.benzyny, natomiast w trasie przy średniej prędkości 120km/h - 8,5 l/100 km. Uważam, że w stosunku co do wielkości pojazdu oraz jego pojemności jest to niezły wynik. Choć pojaz ten nie należy do najtańszych, można go polecić osobom poszukującym rodzinnego samochodu, lubiącym jednocześnie dynamiczną jazdę. Pewna gazeta określiła go mianem " sportowej limuzyny ". Należało by wspomnieć o niedopracowanych elementach togo pojazdu. Choć jest ich bardzo niewiele, najbardziej drażliwym jest niedopracowane przednie zawieszenie. Przedni napęd w tak dużym samochodzie nie jest dobrym rozwiązaniem na nasze Polskie drogi. Elementy gumowe oraz przednie piasty szybko ulegają zużyciu. Użytkownicy tych modeli twierdzą, że zawieszenie należy naprawiać co 80-100 tys. km. Na minus też zasługuje ogrzewanie nóg pasażerów siedzących z tyłu.
Ogólnie jednak opinie użytkowników są bardzo dobre. Z rodziny Pontiaca , Bonneville jest modelem najmniejawaryjnym. Wykonując przeglądy na czas, odważył bym się określić ten model jako bezawaryjny.
Wrażenia
4,0
Silnik
W miarę ekonomiczny, dynamiczny. Cicha praca silnika
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo płynna, nieodczuwalna zmiana biegów
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie pneumatyczne. Stabilny, dobrze trzyma się drogi przy dużych prędkościach