Szukaj

Ocena kierowcy - Pontiac Bonneville II

jaszczur1@tlen.pl, 21 lat temu
Silnik 3.8 i V6 172KM 127kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 120 tys. km
Pontiac Bonneville II 3.8 i V6 172KM 127kW 1991-1999 - Oceń swoje auto
4,77
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Naprawdę dobry samochód, miałem różne auta, ale na Bonneville´ach zatrzymałem się na dłużej, określenie sportowa limuzyna jest naprawdę trafne, ponieważ jest to auto bardzo wygodne, jednocześnie o sportowej stylistyce i osiągach. Następnym moim samochodem na pewno będzie jakiś model klasy wyższej z koncernu GM.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo elastyczny, niskoobrotowy (ok. 1800 obrotów przy 100km), zalety diesla przy kulturze pracy silnika benzynowego.Wysoki moment obrotowy. Bardzo duża niezawodność.
5,0
Skrzynia biegów
Tak jak wielu użytkowników tego auta, ja też powiem, że skrzynia biegów Bonneville´a (hydramatic 4T60E) to jedna z najlepszych skrzyń jakie testowałem, zmiana biegów odbywa się tak płynnie, że nie patrząc na obrotomierz, nie można być pewnym, że nastąpiła zmiana biegu.
4,0
Układ jezdny
Jak na polskie drogi jest trochę za miękki, ale dobrze trzyma się drogi, posiadacze wersji SSE mają lepszą sytuację, ponieważ mają regulację twardości zawieszenia.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest to duży samochód, więc widoczność do tyłu sprawia pewne problemy przy parkowaniu, ale to kwestia przyzwyczajenia.
5,0
Ergonomia
Wygodne siedzenia (kierowcy regulowane elektrycznie) łatwy dostęp do wszystkich przełączników, no i idealna wielka deska rozdzielcza ze wskaźnikami świecącymi na czerwono. Jedynie dla nieprzyzwyczajonych może sprawiać problem jeden wielki przełącznik "do wszystkiego" przy kierownicy (kierunkowskazy, światła długie, wycieraczki spryskiwacz i tempomat - na jednej dźwigni) ale jest to typowe rozwiązanie dla pojazdów GM.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W wersji SE jest system sterowania "na gałki", który moim zdaniem jest nie najlepiej dopracowany, ja zastosowałem przeróbkę (osobny włącznik klimatyzacji). Samo ogrzewanie i klimatyzacja bardzo wydajne, dodatkowe nawiewy na tylne siedzenia.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To jest wielka zaleta tego auta, w końcu to limuzyna...
5,0
Wyciszenie
Nie mam zastrzeżeń, prawie nie słychać silnika.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Aktualnie auto mam przerobione na gaz, ale na benzynie spalanie jest na poziomie przeciętnego poloneza. Miasto ok.14 l/100km, trasa ok. 8-9l/100km, ale jak ktoś chce jeździć sportowo, to może dojść do 17l/100km, bo autko waży 1600kg. Koszty napraw, części i przeglądów zbliżone do europejskich i japońskich aut klasy wyższej.
5,0
Stosunek jakość/cena
W Polsce te autka nie są drogie, bo ludzie boją się amerykańskich samochodów, ale zupełnie niesłusznie, w dzisiejszych czasach "amerykańce": 1.nie palą jak smoki, 2.nie psują się co chwilę, 3.części i serwis nie są drogie i niedostępne.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Będąc właścicielem już 3-go egzemplarza Bonneville´a mogę powiedzieć, że auto jest naprawdę niezawodne w porównaniu do innych (nie licząc spraw eksploatacyjnych), uszkodzone miałem kilka drobiazgów, które można samemu naprawić.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W 3 autach wymieniłem: 2 alternatory, 2 piasty przednie, jedną tylną, oraz teraz sprzęgło hydrokinetyczne. Wszystkie te uszkodzenia spowodowała niewłaściwa obsługa poprzednich właścicieli (np. przeróbka instalacji elektrycznej), lub uszkodzenia mechaniczne np. stłuczka. Ogólnie: niezawodne auto na baaaaardzo długie dystanse.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Pontiac Bonneville II