Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot Rifter Long

Marcin Krupski, 3 lata temu
Silnik 1.2 PureTech 130KM 96kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot Rifter Long 1.2 PureTech 130KM 96kW od 2019 - Oceń swoje auto
3,64
12% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Benzyna 1,3 a idzie z dołu jak diesel.
Inne : Świetny system audio, mapa TomTom i super system głośnomówiący.
3,0
Całokształt
Miejski dostawczak przerobiony na osobówkę. W tym kontekście OK. Wysoka cena wydaje się, że tlumęczona jest przez... Android Auto. Resztę opisuję w szczegółach poniżej.
Wrażenia
4,0
Silnik
To maleństwo jest niewiarygodnie dzielne! Zachowuje się niemal jak diesel (od samego dołu ładnie ciągnie) ale za to bez protestu aż do 6 tysięcy. O ile jednak moc i moment nie przypominają 1,3 to zużycie paliwa też nie. Chcąc w miarę żwawo (beż szalenstwa) jeździć należy liczyć się z 8,5 na trasie i 10 w mieście. Sorry!!!
4,0
Skrzynia biegów
Ładnie, szybko i płynnie na co dzień, ale w korku przy bardzo wolnej jeździe lubi zaspać.
4,0
Układ jezdny
Przyjemnie sprężysty ale drobne nierówności słychać bardzo głośno w kabinie.
3,0
Karoseria
Elementy malowane beż uwag. Plastiki to drrrrramat! Nie do utrzymania w czystości i bez plam. Codziennie rano trzeba by polerować bo zwyczajnie plamy wychodzą. Tył mocno huczy powyżej 120.
Komfort
4,0
Widoczność
Nieźle. Nie wiedzieć czemu Rifter nie ma lusterka kabiny jak ProAce City Verso. Lusterka boczne pozornie duże, ale martwy punkt to spory obszar!!!
3,0
Ergonomia
Mało miejsca na nogi kierowcy. Fotele, to takie taboreciki z najniższego segmentu. Tył podobnie. Jedynie bagażnik (po wyjęciu miejsc 6-7) robi się duży.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
O ogrzewaniu na razie cisza, bo pogoda nam daje popalić. Klima działa wzorowo.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Da się łatwo poustawiać ale po bokach wciąż nogi opieram o twarde, nieprzyjazne plastiki. Te plastiki to dramat! Nie da się tego utrzymać w czystości. Kurz widać po minucie od czyszczenia. Niektóre elementy mają smugi nie do usunięcia (pokrywa schowka przed pasażerem!!!). Ogólnie wnętrze bardzo tandetne i bardzo trudne w utrzymaniu estetyki.
2,0
Wyciszenie
Buda huczy powyżej 120. Drobne nierownosci oraz szum opon na katastrofalnym poziomie. Silnik wyciszony akceptowalnie. Jeśli nie ruszamy/przyspieszamy, nawet da się rozmawiać. System audio bardzo porządny, system głośnomówiący świetny!!!
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Paliwo, to dramat. Ten silnik przy bardzo umiarkowanej jeździe miejskiej pali średnio 9,5 /100. Na trasie 7-8. W inne bajki nie wierzcie. Innych kosztów nie znam, bo mam je wliczone w opłatę miesięczną.
3,0
Stosunek jakość/cena
Mimo wszystko autem jeździ się dość przyjemnie. Mankamenty są i owszem, ale jadąc 70 km/h pod miastem silnika nie słychać a świetny system audio łagodzi ból patrzenia na deskę rozdzielczą. Auto ma ewidentnie swoje plusy a praktyczność dla właściciela małej firmy jest na pierwszym miejscu. Ale łączna cena 131000 jest moim zdaniem nieuzasadniona.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie da się zaznaczyć "jeszcze nie wiem" :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W umowie mam Auto zastępcze w godzinę. Brawo PSA!

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 PureTech 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot Rifter Long