Karoseria
: Nie spodziewałem się, że auto za tą cenę wywoła tyle pozytywnych emocji wśród tylu osób.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
5,0
Całokształt
Jeżeli szukasz samochodu nietuzinkowego, który czerpie wzorce z dawnej eleganckiej motoryzacji, chcesz zwracać uwagę przechodniów czy tez innych kierowców, zarówno móc poruszać się oszczędnie jak i sportowo w zależności od sytuacji oraz czerpać frajdę z jazdy - trafiłeś idealnie!
Wrażenia
4,0
Silnik
Wspaniały silnik, dynamiczny i oszczędny, najlepszy wybór do tego samochodu, przyspieszenie nie powala lecz potrafi zadziwić nie jeden samochód "niemieckiej trójki", jego najwieksza zaletą jest moment obrotowy, zjawisko turbo dziury prawie niezauważalne.
5,0
Skrzynia biegów
Jak na diesla każdy był miło zaskoczony długością przełożeń, można jeździć bardzo oszczędnie lub czerpać radość z jazdy podczas jazdy sportowej.
5,0
Układ jezdny
Jest twardo, ale osoby szukające takiego samochodu powinni być na to gotowi, jego sztywność przeciwstawia się do powszechnej opinii "miękkich francuzów", doskonale trzyma się w zakrętach, brak przechyłów.
5,0
Karoseria
Wygląd to największy atut RCZa, przechodnie bardzo często zwracają uwagę na niego, stosunek wyglądu do ceny jest najlepszy na rynku wtórnym.
Komfort
4,0
Widoczność
Szerokie słupki A tworzą martwe pole, jednakże powierzchnia szyb jest bardzo duża z każdej strony, stąd nie ma problemu przy cofaniu czy manewrowaniu.
4,0
Ergonomia
Na plus bardzo dużo miejsca dla kierowcy, oraz pojemny bagażnik, do którego mieszczą się dwie duże walizki lotnicze (ku zdziwieniu wszystkich), na minus tylne siedzenia, z których należy korzystać awaryjnie, za kierowcą siedzenie jest niemożliwe w taki sposób aby on siedział bezpiecznie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W związku z małą kabiną auto szybko się chłodzi i nagrzewa, na plus dwu strefowa klimatyzacja.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer mają bardzo dużo miejsca, wokół nich znajdują się duże schowki w drzwiach, na tunelu środkowym schowek na napoje, wysuwany podłokietnik z funkcją schowka, na konsoli schowki na telefon czy tez inne rzeczy podręczne, o ile za pasażerem po przysunięcia fotela do przodu może ktoś się jeszcze zmieścić o tyle za kierowcą jest to praktycznie niemożliwe, mam 185cm wzrostu i umiem znaleźć wygodną pozycję za kierownicą, uważam że każdy znajdzie w nim wygodną pozycję.
4,0
Wyciszenie
Diesel konstrukcji PSA słynie z dość przyjemnego dźwięku, hałas doskwiera bardziej na letnich oponach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niskie spalanie, brak usterek po przejechaniu 25tys km z wyjątkiem awarii układu hamulcowego.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie istnieje samochód który za cenę ok.40tys zł daje tyle frajdy z jazdy a jednocześnie tak wygląda. Design zwala z nóg kierowców o wiele droższych samochodów. Jakość wnętrza bardzo przyjemna gdyż obszyte jest skóropodobnym materiałem, stąd ilość plastików jest ograniczona.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Awaria układu hamulcowego, zawieszenie na dziurawych drogach wymaga sprawdzania co jakiś czas w serwisie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zero usterek. 2 lata użytkowania, 25tys km.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0L HDI FAP 163KM 120kW
[l/100km]