Inne
: Rzoszczelnienie maglownicy. Wyrzuciło cały płyn z układu. Po dolaniu można było chwilę jeździć, ale regeneracja była nieunikniona.
4,0
Całokształt
Jeżeli komuś nie zależy na komfortowym wnętrzu z bajerami, a na przestrzeni w samochodzie i niezawodności, to mogę śmiało polecić Partnera. Kwestia jest taka, żeby trafić odpowiedni model, bo jak zawsze znajdzie się zakała, która potrafi zepsuć opinię o pojazdach danej marki.
Wrażenia
3,0
Silnik
90KM HDi 2.0 ma braki w mocy potwierdzone przez wielu użytkowników. Można się spodziewać 82-86KM, sporadycznie uzyskiwane są przybliżone wartości do 90KM. Jak na tą budę, słaba moc. Na autostradzie męczy swoją słabością, wtedy też potrafi połknąć nawet 10L/100km. Brak w serii chłodnicy powietrza doładowanego - duży minus za to.
Kultura pracy - pracuje równo, ale głośno. Bardzo często użytkownicy skarżą się na szarpanie w czasie jazdy ze stałą prędkościa w zakresie 1,2-2tys.obr. Podejrzewa się przetartą wiązkę silnika - koszt. 1500zł.
3,0
Skrzynia biegów
Radzi sobie dobrze. Jak dla mnie powinna być jednak sztywniejsza - byłaby precyzyjniejsza. Przy 180tys.km. łączniki zmiany biegów były bardzo mocno wypracowane, że drążek prawie latał dookoła. Na uwagę zasługuje mechanizm linki sprzęgła, gdyż nie wytrzymuje zbyt długo i prowadzi do różnych problemów - zgrzytanie, blokowanie się pedału sprzęgła w podłodze, itp. Ogólnie niewypał.
3,0
Układ jezdny
Poza awarią maglownicy, uważam że prowadzi się przyjemnie i precyzyjnie. Trzeba się przyzwyczaić do lekkiego pływania na nierównościach i zakrętach.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie mam zastrzeżeń. Dobra widoczność w lusterkach bocznych. Jeżeli ktoś cofa na tylną szybę, będzie niezadowolony, bo niewiele widać.
4,0
Ergonomia
Prosta obsługa z miejsca kierowcy, trochę schowków. Łatwo się do niego przyzwyczaić, później wszystko idzie intuicyjnie.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo słabo się nagrzewa silnik, co za tym idzie w kabinie nie ma gorącego powietrza zbyt szybko. Źle dobrane prędkości wentylatora na poszczególnych biegach wymuszają hałas w kabinie. Pierwsza prędkość nic nie daje, druga już coś, ale powinien być wydajniejszy. 3 i 4 już huczą.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wg. mnie jest wystarczająco miejsca z przodu. Fotele są wygodne nawet na bardzo długie trasy. Z tyłu też jest nieźle, ale już mniej wygodnie. Źle się wsiada do tyłu - za mało miejsca na stopy przy progu. Na plus można dodać dobrą widoczność z tyłu - pasażerowie mogą sobie patrzeć do przodu, bo siedzi się wyżej niż z przodu.
2,0
Wyciszenie
Z tym jest źle. Hałas od silnika przenosi się mocno do kabiny. Do tego jest wiele elementów które drżą i stukają w kabinie, co potrafi mocno denerwować.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części oryginalne kupione w ASO ze zniżkami lub dostępne w innych sklepach są naprawdę nie wygórowane. Warto dać parę złotych więcej na oryginalne elementy jak i materiały eksploatacyjne, bo odbija się to na bezawaryjnej długiej pracy samochodu.
Warto lać lepsze paliwa typu premium - silnik żwawiej pracuje i dodatkowo oszczędza się pompę wysokiego ciśnienia - element wrażliwy na paliwo niskiej jakości.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przy przebiegu 207tys.km. zdażyło się \"parę\" drobnych usterek. Najczęściej są to usterki typowe dla danego modelu samochodu, gdzie większość ma takie same problemy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dbając o terminowe przeglądy i wymiany eksploatacyjne nie trzeba się martwić o poważne usterki. Dotychczas nie zdarzyło mi się aby samochód nie był zdolny do jazdy.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi 90KM 66kW
[l/100km]