Za niewielką cenę można kupić całkiem wygodne i przestronne auto. Jednakże biorąć pod uwagę kiepskie materiały z jakiego wykonane jest zawieszenie a co z tym idzie jego częste naprawy jego ocena dużo traci. Kupując ten samochód należy przyzwyczajić się do pukania i czeszczenia elementów karoserii, częstych napraw elementów elektroniki oraz wizyt w serwisach związanych z wymianą podzespołów jezdnych. Dużym plusem tego auta jest silnik ,który oferuje całkiem dobre osiągi ,elastyczność i trwałość przy niewielkim zużyciu paliwa.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik spisuje się bez zarzutu ,jak na 90 konii jest całkem zrywny.
3,0
Skrzynia biegów
Po około 120000 przejechanych kilometrów pojawiły się problemy z wrzucaniem 3 biegu
2,0
Układ jezdny
Jak na Polskie drogi bardzo słaby, co 8 tyśięcy wymiana drążków, tuleji itp. w przednim zawieszeniu. Po 130000 całkowitemu znisczeniu uległa tylnia belka skrętna ,czopy, tuleje i łożyska ,pomimo naprawdę osczędnej jazdy mojej i poprzeniego właściciela.( być może jest to związane z naszymi drogami)
Komfort
4,0
Widoczność
Nie mamm większych zastrzeżeń
4,0
Ergonomia
Wszystko ok oprócz przełącznika do ustawiania lusterek , króry znajduje się pod kolanem kierocy .
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima chodzi bardzo dobrze , nagrzewa się też nieźle.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
nie mam większych uwag.
4,0
Wyciszenie
ok
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
średnie zużycie paliwa w jexdzie mieszanej to 8 l/100 km
ceny napraw i części bardzo drogie szczólnie jeżeli chodzi o zawieszenie.
3,0
Stosunek jakość/cena
j.w
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czesto psuje się podświetlanie kokpitu. Rezystor wentylatora ogrzewania, niezydetyfikowane piski i stuki wydobywające się z plastikowych elementów wnętrza.Ale są to chyba elementy które mogą się zepsuć po 8 latach eksploatacji
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wcześniej pisałem poważniejsze usterki dotyczą zawieszenia i są naprade kosztowne np. wymiana tylnej belki w serwisie z częściami i robocizną kosztuje ok 50000 PLN , częste wymiany drążków tuleji też do najtańszych nie należą
Zdażyło mi się również wymienić pompę paliwową koszt wymiany to ok 600 PLN (tym razem nie w serwisie)
Teraz mam do naprawy przekładnię od wspomagania (regeneracja kosztyuje ok 600PLN, nowa w serwisie ok 2000 a może i więcej)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi 90KM 66kW
[l/100km]