Silnik
: Spalanie myslalem ze jako zwykly diesel spali wiecej.
5,0
Całokształt
Nic zlego nie moge powiedziec malo pali nie psuje sie jezdzi na wszystkim chociaz probowalem tylko Bioester- rzepak. Ladny wygodny przestronny.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jak na zwyklego diesla bardzo cichy, elastyczny. Przy 130 km/h slychac rechot, choc nie jest najgorzej. Bardzo elastyczny od 60 km/h do 160 km/h na jednym biegu na 5. Dzieki takiej elastycznosci nie jestesmy zmuszeni do ciaglego grzebania w biegach. Bardzo silny holowanie Transportera czy Caddy nie przyswaza zadnych problemow. Momentami moze zabraknac nam mocy bo to tylko 70KM ale za to mamy spora oszczednosc tankujac jak i podczas napraw. Wczesniej mialem Caddy TDI 90KM rewelacja jechalem nim ponad 190 km/h na autostradzie A2 wszystko bylo do czasu 40 tys km spokoj a potem padla turbina no i poszlo dalej wsadzone ponad 4 tys zl i ciagle cos. Powiem jedno jesli nie chcemy wyscigowki ale oszczedny niezawodny samochod to napewno nie kupujmy TDI. Cos za cos ja juz nigdy wiecej nie kupie TDi ani HDI, DTI DCI CDTI. Tylko Zwykle 1.9D.
4,0
Skrzynia biegów
Nie mam zadnych problemow z wrzucaniem biegow rozklad biegow idealny koniec z wciskanym wstecznym czy podnoszonym. Wreszcie zwykly wsteczny tak jak kiedys w Polonezach. Troche gumiasta galka, poczatkowo wizualnie ciezko poznac na jakim jedziemy biegu, czasem jak zagadam sie to jadac na 5 szukam 6 :).
4,0
Układ jezdny
100% lepszy niz w WV i Oplach cos mi puka w prawym kole ale podejrzewam ze to stabilizator. Po 10 latach amorki super belka sie trzyma i mam wzmacniana wersje 850 kg udzwig a nie 550.
Komfort
4,0
Widoczność
Widocznosc bylaby doskonala gdyby nie zagrube slupki czasem skrecajac na miescie nie widac czy ktos idzie na pasach. Takto ekstra siedzi sie wysoko jak na taki samochod i wszystko widac idealnie. Lusterka zewnetrzne duze bardzo dobrze widac. Brak albo bardzo male martwe pole - nie zwrocilem uwagi na to. To jeden z niewielu malych busow posiadajacych tak duze lusterka adekwatne do swojego rozmiaru a nie jak Ford czy VW bus a lusterka od osobowki.
5,0
Ergonomia
Deska rozdzielcza jak na tamte czasy bardzo ladna nie czuc ze sie jedzie dostawczakiem. 100 razy ladniejsza niz w VW. Wszystkie przyciski pod reka radio bardzo wygodnie umieszczone duzo schowkow.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dmucha rewelacja turbinowa dmuchawa. Ocena bylaby 5 gdyby nie palace sie wentylatory u mnie padl 2 miesiace po zakupie zalozylem drugi i jak pochodzi jeszcze rok to max. Bardzo prosta budowa i przez to duza awaryjnosc. Ale dla mnie to pikus. Ogrzewanie ideal nic nie paruje.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duzo duzo i jeszcze raz duzo miejsca. Na nogi i na glowe.
5,0
Wyciszenie
Jak na zwyklego Diesla cicho bardzo cicho.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nawet 4L na trasie mieszana jazda do 100 km/h 5,5 L.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za 10,5 tys zl kupilem Partnera z listopada 1998 od 1 wl. z Holandii z udokumentowanym przebiegiem 140 tys km. Nie bity w bardzo dobrym stanie, wzmacniana wersja 1.9D. Wiec jak dla mnie ideal.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tak jak pisalem wczesniej wentylator nadmuchu gabiny slaba strona Partnera.
Reszta dobrze.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Autko 10 letnie przejechane 161 tys km. Ja zrobilem 20 tys km i nic super wymiana oleju rozrzadu, paska wspomagania i tuleji wachacza. W porownaniu do WV i Opla to ideal. Blacharka super ocynk zero rdzy.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 D 70KM 51kW
[l/100km]