Auto bezproblemowe w eksploatacji.Fantastyczne jako tania alternatywa dla vana.Świetna widoczność, ekonomiczny silnik, przestrzeń w środku ,no i nie do pogardzenia możiwośc zapakowania palety EURO. lub szafy ,albo sztabek złota o wadze 500kg.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pracuje miękko i jest elastyczny.Przy wyprzedzaniu trzeba porównywać z min. 2,5 l w benzynie.Głośny przy szybkościach powyżej 130km/h.
4,0
Skrzynia biegów
Przy jednym kierowcy O.K. W innym przypadku jak w kazdym pojawiają się problemy.Krótka jedynka , mocna dwójka, długa 4.Sprawny układ do dynamicznej (to nie zawsze znaczy szybkiej) jazdy.
4,0
Układ jezdny
Dobre wspomaganie, niezle trzymanie drogi (oczywiscie auto przechyla sie przy większych prędkościach na zakrętach ,ale nie należy tego brac do siebie).Raczej niezłe wyczucie układu kierowniczego.Reaguje na zdjęcie/dodanie gazu w zakrętach,ale w normie.
Komfort
5,0
Widoczność
Generalnie bardzo dobra.Duże przeszklone przestrzenie.Jedyny mankament-dość szerokie , wymagające przyzwyczajenia slupki przednie.W lusterkach (dobrych ogolnie) martwe pole daje się czasami odczuć,ale za to siedzi się wysoko i widoczność drogi nieporównywalna z klasycznymi osobowymi.
4,0
Ergonomia
Przeszkadzają przyciski obsługi szyb umiszczone na panelu środkowym.Reszta w normie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto bardzo się nagrzewa.Klimatyzacja bardzo wskazana.Działa w mierę sprawnie,ale nie jest to klimatronik AUDI.W zimie trzeba troche pojechać ,żeby wnętrze należycie się rozgrzało.Auto jest wysokie a niestety wszystkie dmuchawy umieszczone są na panelu przednim.Dzieciaki potrafią ponarzekać na ciepło w lecie i chłód w zimie przy krótkich trasach. Przy dłuższych klimat bez zarzutu niezależnie od pory roku.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń z przodu porównywalna z limuzyną.Z tyłu siedzi się trochę mniej wygodnie,ale na pewno nie brakuje miejsca na nogi.4 osoby podróżują jak w aucie prezesa, 5 - nieporównanie lepiej niż a w jakimkolwiek kompakcie i w sporej części aut z klasy średniej.
3,0
Wyciszenie
To jest diesel i nie da się tego ukryć.Na korzyśc w porównaniu z tradycyjnym kaszlakiem i na niekorzyść w porównaniu z 6 cylindrowym benzynowym.Do 100km/h da się rozmawiać bez podnoszenia głosu.Powyżej przeszkadza nie tylko silnik ,ale i szumy powietrza opływające pudełkowaty kształt.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto zrobilo ok. 50 tys/ rok.Średnie zużycie paliwa 6,5 l/100 km.Przy jezdzie z predkosciami w przedziale 90/140 trasa i ok 20% w miescie.Tak sobie.Silniki VW sa bardziej ekonomiczne. Serwis przyzwoity,ale nie tani.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za 70 tys auto z ekonomicznym dieselem, klimą ,ABS, poduszkami powietrznymi, rozstawem osi 1700 mm i mozliwością samodzielnego wykonania przeprowadzki.Za te pieniądze w Stanach można kupić Voyagera ,ale jesteśmy w kraju raju ...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W moim egzemplarzu trzeszczą trochę plastiki przy przejeżdżaniu przz większe nierówności i poprawian mechanizm drzwi przesuwnych.Poza tym nie dzieje się absolutnie nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jakkolwiek by to dziwnie brzmiało przez 53 000 km nie wydarzyło sie dosłownie nic poza obowiązkową wymianą oleju.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 D 61KM 45kW
[l/100km]