Dwa ważne kryteria wyboru tego samochodu / ekonomia eksploatacji i wyższe zawieszenie / - zawiodły. Nadmienię jednak , że to obniżone zawieszenie w wersji 2,0 HDI ,to ja sam nie zwróciłem uwagi przy odbiorze a sprzedawca nie uważał za stosowne mnie o tym informować , jeśli chodzi o nadmierne spalanie , postaram się to reklamować.
Wrażenia
4,0
Silnik
praktycznie brak turbo dziury/duży plus/
moim zdaniem słaba elastyczność silnika /minus/
cicha praca /plus/
niskie zawieszenie /wersja HDI -niestety minus/
3,0
Skrzynia biegów
krutkie przełożenia
ciężko wchodzą biegi przy zimnym silniku
4,0
Układ jezdny
nieźle - trochę piszczą hamulce przy hamowaniu
Komfort
3,0
Widoczność
Przednie słupki bardzo ograniczają widoczność - zwłaszcza przy wychodzeniu z zakrętu
4,0
Ergonomia
Z wyjątkiem "poprawionego" przedniego schowka /w porównaniu z poprzednią wersją /- całkiem przyzwoicie
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
po prostu dobrze , zwłaszcza jak na diesla
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu bardzo dobrze , z przodu przeciętnie
5,0
Wyciszenie
bez komentarza
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
codzienna trasa 15 km na luźnej drodze poza miastem około 7l/100km przy ekonomicznej jeżdzie /na 5 biegu około 2000obr/min /- poprzedni mój samochód /dostawczy/ palił ŚREDNIO około 8l/100km z ładunkiem bliskim 1 000 kg
4,0
Stosunek jakość/cena
to kryterium można ocenić po około 5 latach /jakość wynika z lat bezawaryjnej eksploatacji , więc i cena również zostanie zweryfikowana/ - na razie dobrze
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
po 5000 km trudno powiedzieć /trzeszczy siedzenie kierowcy podczas jazdy - ale nie zawsze/
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
po 5000 km trudno powiedzieć - na razie doskonale
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 D 61KM 45kW
[l/100km]