Silnik
: Naprawde może zaskoczyć kierowce swą elastycznością i ekonomicznościa.
5,0
Całokształt
Bardzo fajne autko! Napewno przyda sie takie w małej firmie nie potrzebującej dużej dopuszczalej masy załadunkowej. Przestrzeń załadunkowa nam odpowiada. Jeśli chodzi o ekonomiczność to nasze autko od kiedy je mamy nie uległo awarii i nic nie trzeba było naprawiac. Jest serwisowane na bierząco. Spalanie średnie na poziomie 6l mysle nie jest az tak wysokie. Jedynym mankamentem jest wyciszenie, ale do tego idzie sie przyzwyczaić.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik idealny diesel. W końcu to Common rail, czyli zupełnie inna kultura pracy od TDI. Pomimo 75KM i tam zostawiam większość aut na światłach, bo mam lekki tył i niezły moment;). Przyśpieszenie do setki może nie powalające, ale elastyczność znakomita. Z reguły w trasie zapinam 5 i jade. Na 5 jadąc 60-110km/h spokojnie możecie wyprzedzac i łykniecie większość autek.
5,0
Skrzynia biegów
JAk już pisałem na piątce poza miastem spokonie przelecicie całą trase;)...
3,0
Układ jezdny
Może być. Nic za nic przeciw...
Komfort
3,0
Widoczność
Taka sobie. Do przodu moze być, natomiast do tyłu trzeba się było uczyć parkowania tyłem na lusterkach. NAjlepiej sobie zainstalowac takie oczka poszerzajace widoczność w kącikach lusterek oryginalnych, wtedy jest znacznie łatwiej.
Aha dla wysokich ludzi troche ciezko ustawic lusterka, bo maja ograniczoną regulacje.
4,0
Ergonomia
Wszystko praktycznie pod ręką, siedzenia bardzo wygodne.
Drzwi tylne podwójne zamykają się tak samo jak w maluchu, czyli jak nie jebniesz to nie zamkniesz. Zastanawiam sie kiedy szyba wyleci.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zime troch odczujecie walory kratki i to że ciepło spierdziela do tyłu ale da sie jechac, w lato natomiast sie nieźle nagrzewa wnętrze dlatego bez klimy ani rusz...
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń dla kierowcy i pasażera normalna, ale nie czuje sie zbyt bezpiecznie. Jesli chodzi oczęść ładunkową to podobaja mi sie ucha do linek dzięki czemu towar sie nie przesuwa.
1,0
Wyciszenie
Przy 120 praktycznie radio zagłusza szum z podłogi i nadkoli, a szumy zaguszaja radio wiec na dłuższa trase moze głowa rozboleć. Przy 90km/h nie jest tak źle...
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeciętnie ponieważ to co nadrobimy spalanie zapierdoli nam serwis. Masakra.
Jeżdze delikatnie, obroty do 2000, zawsze dbam o turbinke gasze samochod po minutce pracy na jałowym biegu, pozwalam sie rozgrzac silnikowi przed jazda i spalanie średnie około 6l/100 przy podziale 50%/50% trasa/miasto.
Natomiast cała tę oszczędność czyli 6l/100 zajebie CI serwis, bo przeglad co 20.000km kosztuje około 800zł za to że CI olej wymienia, filtr oleju i sprawdza auto czy sie nierozlatuje. Masakra. Z leksza drogo.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie ma żadnych problemów. Jedynie coś często sie przepalały zarówki w kokpicie. Teraz jakoś sie naprawiło.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zadnych napraw nie miałem od 2 lat, czyli od kiedy mam autko. Tylko serwis - filtry oleje.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 HDi 75KM 55kW
[l/100km]