Nie jest to Mercedes, więc daję ocenę Dobrze. To ma być mało psujący się wół roboczy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Mam wersję z silnikiem Forda. Poprawiona mapa silnika, poprawiony zawór EGR, na razie nic nie psuje się, wszystko gra, po przeglądzie wymiana płynów. Na początku irytowała mnie głośna praca na zimnym silniku, po 30 tys. km wszystko uspokoiło. Na początku palił ponad 10 litrów, niby po dotarciu i przejechaniu 10 tys miało uspokoić się, uspokoiło się dopiero po 20 tys. Do 90 km/h można zejść poniżej 8 litrów. Do 110 km/h do 9 litrów, powyżej 110 tak do 140 to wsiorbie 10,5, wedle komputera.
4,0
Skrzynia biegów
Wsteczny wymaga trochę wyczucia.
4,0
Układ jezdny
Prowadzi się normalnie, jak busa.
Komfort
5,0
Widoczność
Mam najwyższą opcję, klima w automacie, bujany fotel, kierownica w skórze i wielofunkcyjna, głośnomówiący, itd... 1000 km na raz można spokojnie zrobić.
3,0
Ergonomia
Tego właśnie Ducato i Boxer nie mają... mogliby uczuć się od Niemców. Może właśnie dlatego bus jest tańszy o 20 kafli ?
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ciepło, a jak ma być zimno to klima daje radę nawet jak było po 30 st.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Może być. Zle jest wymierzona odległość kierownicy od fotela. Ideałem jest Crafter.
3,0
Wyciszenie
Rzeznia, dodatkowe uszczelki na drzwiach i jest trochę ciszej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie żadnych
5,0
Stosunek jakość/cena
Dobrze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żadnych.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 HDi 130KM 96kW
[l/100km]