Silnik
: czesc elektroniczna wiec nie ma sie co dziwic, predzej czy pozniej ale i tak sie popsuje
4,0
Całokształt
dla mnie ok
Wrażenia
4,0
Silnik
Zaraz po zakupie falowal na wolnych obrotach. Czyszczenie zaworu ERG zlikwidowalo ta dolegliwosc. Raz padla przepustnica (wyswietlany blad w Peugeot Planet - czujnik polozenia przepustnicy - zwarcie do masy) - kupilem druga uzywana za 200zl i poki co mam swiety spokoj (odpukac w niemalowane). Osiagi/elastycznosc - znakomite. Spokojnie mozna ganiac osobowki klasy passata tdi 110km i pochodne od tego. Sprintery (x18 i x19) czy Craftery (2.5 tdi 164km) moga zapomniec, ze maja szanse (sprawdzone). Obecny v-max wg navi to 192km/h osiganiety bez wiekszego trudu (do poprawy przy nastepnej okazji).
4,0
Skrzynia biegów
W zasadzie startuje sie z drugiego biegu (z pierwszego tylko ze sporym zaladunkiem). Pierwsze 4 biegi dosc krotkie. 5 i 6 bieg sa ok.
5,0
Układ jezdny
Progresywne wspomaganie kierownicy robi swoje. Pracuje bardzo lekko. Srednica skretu jak na auto tych rozmiarow jest ok. Trzymanie w zakretach perfekcyjne jak na busa mimo dosc wysoko umieszczonego srodka ciezkosci.
Komfort
4,0
Widoczność
Dosc szerokie slupki przednie ograniczaja w pewnym stopniu widocznosc (trzeba sie bardzo pilnowac na krzyzowkach. Lusterka o dosc znacznej powierzchni zapewniaja dobra widocznosc. Z racji pelnych tylnych drzwi i wymiarow auta przy zakupie proponuje szukac wersji z czujnikami cofania - bardzo pomocne.
4,0
Ergonomia
Pelno schowkow w tym jeden klimatyzowany w ktorym spokojnie miesci sie \"polowka\" :) Dobrym rozwiazaniem jest/sa polki nad glowami kierowcow (w pierwszej spokojnie mozna trzymac mapy, bluzy, w drugiej wiekszej do ktorej dostep jest tylko z przestrzeni ladunkowej mozna zaladowac znacznie wiecej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Gdy zamontujemy pelna sciane grodziowa w srodku blyskawicznie robi sie cieplo lub zimno (wszystko w zaleznosci od ustawien na panelu sterowania). Klima bardzo wydajna, potrafi \"dobrze\" schlodzic powietrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Fotel kierowcy pozwala dobrac idelana pozycje. Nawet po dlugiej trasie mozna wysiasc bez bolu plecow czy nog. Przeszkadzac moze jedynie dosc dlugi kluczyk ktory lubi sie wbijac w udo/kolano. Kanapa pasazera (2-osobowa) jest zbyt pionowa i niestety nie ma mozliwosc regulacji kata pochylenia oparcia. Na dluzszej trasie porazka).
3,0
Wyciszenie
Do ok 120km/h idzie jeszcze normalnie rozmawiac. Potem zaczynaja halasowac lusterka. Na wolnych obrotach silnik pracuje bardzo cichutko, przy jezdzie do ok 110 km/h i wylaczonym radio spokojnie mozna sluchac turbosprezarki.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
trasa:
do 100km/h minimum 8,6 l/100km,
do ok 130 km/h ok 10.1-10.4 km/h,
powyzej 140 km/h nawet i 15 l/100km.
Miasto jakby nie liczyc 10.5 l/100km musi sie napic.
Wymiana oleju (8 litrow), kpl filtrow to wydatek poza aso prawie 600zl - wiec jest ok. Cale szczescie, ze rozrzad jest na lancuchu.
Jesli chodzi o ceny czesci w ASO to jedna wielka porazka - za glupia przeplywke wolaja prawie 800zl a taka sama w aso iveco (silnik 3.0 hdi 157 km to silnik iveco) kosztuje tylko 360zl+20zl montaz (lepiej doplacic z racji, ze to czesc elektroniczna i gwaracnji na nie nie ma w przypadku samodzielnego montazu, jesli montuja oni to jest. Ale sa tez czesci ktore w ASO sa tansze niz w sklepach - np kierunkowskaz w lusterku, w sklepie chcieli mi sprezdac za 170zl, w ASO tylko 100zl. I jedna rada w przypadku cen czesci (niesilnikowych bo jak silnik to aso iveco): przed zakupem zadzwoncie do ASO Peugeot,citroen i fiat, zobaczycie jakie sa rozbieznosci cenowe tej samej czesci ktora i tak jest brana z tego samego magazynu.
Chcialem zamontowac halogeny - zadzwonilem do ASO, mowia, ze sie da ale trzeba zmieniac wiazke, ustawienia w kompie, przekazniki, panel sterowania itd... i tylko 2400zl. Sprawdzilem czy mam wiazke - byla. Kupilem halogeny za 140zl/kpl (oryginalne), panel sterowania za 100 zl (wszystkie czesci z allegro), wycialem dwa otwory w zderzaku (byly juz uchwyty do mocowania halogenow), podpialem i dziala. Trzeba bylo zrobic tez odwodnienie przedniej szyby (w zwiazku z tym byla nawet akcja serwisowa) bo woda leciala na silnik co w dalekiej przyszlosci moze skutkowac urwaniem sie wtrysku podczas jego wykrecania. Koszt czesci (uszczelek) i robocizny u czlowieka z ASO (po godzinach) to 100zl.
4,0
Stosunek jakość/cena
ok
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Krancowka drzwi przesuwnych - jak nie styka to auto nie chce sie zamknac - szybko miga 10 razy awaryjnymi swiatlami. Lubia sie palic przednie zarowki ktore nie sa drogie ale ich wymiana bywa denerwujaca - szczegolnie z prawej strony gdzie dostep jest znikomy i trzeba wymontowac lampe (jak masz juz wprawe to spokojnie 3 minuty wystarczy, to tylko 3 wkrety i 3 srubki).
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przepustnica (robilo sie zwarcie, swiecil check, spadla moc poniewaz przeplywomierz dostawala bledne informacje i przez to turbo pompowalo bardzo malo powietrza) - 200zl czesc z wymiana (zakupilem tez druga na zapas).
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 HDi 157KM 115kW
[l/100km]