Przeniesienie napędu
: Jak na motor 2.2 jest dynamiczny i niezle radzi sobie z zaladowanym autem.
4,0
Całokształt
Jak do tej pory nie wymieniłem nawet jeszcze klockow. Na naprawy straciłem 130zl na przebieg 165 tys.km wiec nie jest zle. Powiem tak - trzeba dbac o auto i uzytkowac zgodnie z jego przeznaczeniem a napewno bedzie sie dobrze sprawowalo.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik ma juz 165 tysiecy i pomimo nierównej pracy na wolnych obrotach (przypadlosc tego silnika)nie mozna mu nic zarzucic. Dosc cichy , elastyczny i przede wszystkim malo pali.
Miasto do 10 l. Trasa srednio 100km/h -8 l.
Trasa srednio 120 km/h-9,5 l.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegow precyzyjna i dobrze zestopniowana. Zero problemow. Gdy slysze ze ludzie maja z nia problemy to naprawde nie wiem jak eksploatuja te auta. Brat ma takiego samego i ma 300 tys. nakrecone i tez zero problemu.
4,0
Układ jezdny
Dobrze sie prowadzi, zwrotny (wersja L3H2). Na pusto troche sztywny. Jednak gdy wrzuci mu sie z 500kg jest juz ok.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobre lustra , duza szyba . Tylko slupki boczne sa dosc grube i na skrzyzowaniach trzeba uwazac zeby jakiegos rowerzysty nie przejechac.
4,0
Ergonomia
w sumie jest dobrze, duzo półek i schowków. Tylko brak miejsca na picie. Jeden jest ale dosc daleko od kierowcy i bez regulacji na mniejsze butelki np. Red Bulla
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie w zimie dziala dosc dobrze choc motor dosc dlugo sie nagrzewa. Wentylacja ok. Mam klime wiec upal nie jest straszny.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W sumie jest ok. choc brakuje regulacji kierownicy w poziomie. Fotel wygodny. Robie trasy po 1000 km dziennie i nie narzekam. Pasazera nie oceniam poniewaz rzadko tam siedze ale nie jest najgorzej.
4,0
Wyciszenie
Silnik dosc cichy . Jednak denerwuje szum powietrza oplywajacego lusterka powyzej 130 km/h.
Denerwujace hałasujące boczne drzwi od przestrzeni ładunkowej. Trzesczace plastiki w okolicy drzwi bocznych od strony pasazera(mozliwe do wygluszenia gąbką po demontazu plastików)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie b.dobre w stosunku do osiągów.
Ceny przegladow dosc drogie jednak jak sie rozlozy na miesiace nie wychodzi tak zle.Po gwarancji lepiej wymieniac czesci poza ASO.
Przyklad - Wymiana sworznia w przednim zawieszeniu
ASO - przewidziany czas wymiany prawie 3 godziny i 300zl. Poza ASO - wymiana 20 minut i 30zl. Ceny czesci w serwisie tez wysokie , lepiej szukac na na internecie. Przyklad . Swozen w serwisie 390zl a na allegro udalo mi sie kupic oryginal za 100 zl. Na calosci zaoszczedzilem prawie 600zl. Tak wiec lepiej pytac i szukac.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te cene jest super. Transit , Sprinter czy Crafter sa duzo drozsze a wcale nie lepsze. (Wiem z własnego doswiadczenia)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak do tej pory na 165 tys km wymieniono jeszcze na gwarancji dwa razy łożysko w prawym kole. Za drugim razem serwis wymienil piaste i zwrotnice i od tej poty jest spokój. Nierówna praca na wolnych obrotach. Serwis zmieniał oprogramowanie ale nic to nie dało. Przyzwyczaiłem sie do tego . Nie wpływa to na cały silnik ale trochę deneruje. Poprzedni motor 2.2hdi peugeota był o wiele lepszy.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak na razie brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 HDi 120KM 88kW
[l/100km]