Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 807 Tepee

Marcin, 5 lat temu
Silnik 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 110 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Peugeot 807 Tepee 2.0 HDi FAP 163KM 120kW od 2009 - Oceń swoje auto
4,29
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
4,0
Całokształt
Trudno mi sie doczekać kolejnej dłuższej podróży! Auto typowo rodzinne, idealne na dłuższe trasy (kilkakrotnie już na raz przejeżdzałem ponad 1.000km i wielokrotnie 300-400km) ze względu na gabaryty trochę uciążliwe w centrum miasta. Bardzo wygodne, indywidualne ustawianie każdego z siedzeń jest olbrzymim atutem - ze względu na komfort pasażerów ale również przestrzeń bagażową. Samochód zakupiony z myślą o wyjazdach wakacyjnych (zawsze połączenie kilku miejsc góry/morze/jeziora, kilka tys. kilometrów, 5 osób, 2 namioty i cały sprzet turystyczny + wózek dziecięcy) i tu sprawuje sie genialnie. Nawet wyjazd do teściów potrafi być przyjemny :)
Wrażenia
5,0
Silnik
163KM nawet przy tej masie jest w pełni wystarczające do płynnego przyspieszania. Wyprzedzanie w trasie nie sprawia kłopotu. Moment obrotowy – nie ma różnicy czy jade sam czy za całą rodziną i chomikiem z bagażnikiem wyładowanym sprzętem turystycznym.
4,0
Skrzynia biegów
Odrobinę ciężko pracujący drążek zmiany biegów. Jako wielki plus: specyficzne położenie drążka skutecznie oduczyło mnie prowadzenia samochodu jedną ręką :) natomiast wymaga ono przyzwyczajenia w początkowej fazie użytkownania.
4,0
Układ jezdny
Dość dobrze tłumi nierówności, jeździ sie komfortowo w dłuższych trasach. Ze względu na wysokość samochodu nie najlepiej zachowuje sie w ostrych zakrętach (wrażenie jazdy na granicy utraty przyczepności i wynoszenia auta na zakrętach - choć jeszcze mie sie to nie zdażyło)
5,0
Karoseria
Wszysko OK .. lecz samochód ma dopiero 6 lat Najbrzydszy z 4-ki eurovanów które widze w tej kolejności: - Lancia Phedra - Citroen C8 - Fiat Ulysse - Peugeot 807 Aerodynamika kiostku ruchu.
Komfort
4,0
Widoczność
Auto zaprojektowane do jazdy do przodu ;) Z racji wysokiego położenia kierowcy do przodu bardzo dobrze, nieco gorzej na boki i na wprost po przekątnej - zasłaniają słupki boczne. Widoczność do tyłu przy cofaniu .. nie istnieje. Bardzo wysoka linia tylnej szyby, oświtlenie przy cofaniu w nocy pozostawia wiele do życzenia (w praktyce niemal nic nie oświetla). W moim odczuciu największym brakiem tego auta jest brak kamer cofania. Fabryczne lusterko wsteczne jest skandalicznie małe (ledwie obejmuje tylną szybę w optymalnym położeniu - polecam dokupić dodatkowe nakładane lusterko, rozwiązanie problemu za 40-50zł)
4,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu, interfejs wyświetlacza czytelny i w miarę intuicyjny. Trzeba przyzwyczaić sie do centralnie polożonych zegarów .. i kilku autorskich francuskich rozwiązań :) Indywidualnie ustawiane wszystkie z 7-miu siedzeń to rewelacja - wszystkie pełnowymiarówe i wygodne, każde z regulacją pochylenia oparcia - nieocenione przy dzieciach śpiących w czasie jazdy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobrze, nawiew ustawiony na max. urywa głowę. Nawiew wyprowadzony również indywidualnie na 2 gi rząd sziedzeń (i możliwe ze 3-ci również - nie wiem, nie jeżdżę w bagażniku ;) ) Klimatyzacja dwustrefowa bez zarzutu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wnętrze auta jest przepastne. Genialne że podłoga jest plaska na całem powierzchni .. żonie zdaża sie przechodzić pomiędzy pierwszym i drugim rzędem nie wysiadając z samochodu - co przy małych dzieciach potrafi być wielkim plusem.. Dzieciaki mimo, że zajmują 2-gi rząd nigdy nie wiadomo, którymi drzwiami będą wysiadać ;) W 3-cim rzedzie pełnowymiareowe fotele i absolutnie wystarczająca ilość miejsca na dłuższą podróż przy środkowym położeniu foteli w rzedzie 2-gim (wtedy nadal pozostaje w nim dużo miejsca na nogi, na środkowym fotelu w każdym położeniu fotela można podróżować z wyprosotwanymi nogami).
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie dobre, ale zawsze może być lepiej. To jest deasel więc silnik odrobinę słychać. Przy ok 120km/h zaczyna przeważać szum powietrza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zbyt krótko użytkowane żeby w pełni miarodajnie odpowiedzieć. Zużycie paliwa oceniam dość dobrze (jeżdżę raczej ekonomicznie, w cylku mieszanym wychodzi ok 6,8l/100 - 7,2l zimą, ale na dłuższej trasie po drogach krajowych 80-100km/h możńa spalić 5,5l/100). Ze względu na małą popularność samochodu części potrafią być drogie i niekiedy kłopotliwe w znalezieniu zamieników. Oleju wchodzi do silnika ze 700 litrów więc koszt wymiany co 10-15.000 jest zauważalny.
4,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo fajne rozwiązania, auto traci odrobinę przez w tym punkcie za nie zawsze najlepiej wykonane elementy wykończenia.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Elektryka - bolączka większości samochodów XXI w. Sporadycznie szwankuątylne elektrycznie sterowane szyby. Czasami zacinają się tylne drzwi (przesów elektryczny). Wykonanie niektórych elementów wnętrza pozostawia do życzenia - raz zdjętego lusterka wstecznego nie sposób założyć bez siekiery i łoma, wymiana żarówiek które padają u mnie co ok 4 m/ce bez youtube.com trudna do ogarnięcia :)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak. Auto ma 6 lat i 110.000 więc nie jest źle. Pojawiła sie delikatna nieszczelość przy intercoolerze - przejechałem z nią z 10tys i bez zmian.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi FAP 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Peugeot 807

Liczba wpisów: 10

Peugeot 807 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Peugeot 807 Tepee