Zawieszenie
: Bardzo ale to Bardzo zwrotne auto nie ma problemu na parkingach ciasnych alejkach między garażami itp.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy
: zawieszająca się linka hamulca awaryjengo
5,0
Całokształt
Bardzo fajnie się jeździ, bardzo fajnie się tankuje i wreszcie nie trzeba się martwić co zostawić w domu bo się nie zmieści do auta.
Wrażenia
5,0
Silnik
Najlepszy silnik w tym samochodzie i do tego bez FAP
Silnik bardzo elastyczny w każdym przediale obrotów, przy wyprzedzaniu nie trzeba się zastanawiać czy wystarczy miejsca. Silnik daje przyjemność z jazdy i potrafi wciskać w fotele mimo masy pojazdu przy okazji mając spokój z FAP.
4,0
Skrzynia biegów
uważam że sama skrzynia jest bardzo dobrze zestopniowana jedyne zastrzerzenie które mógłbym po dłuższym namyśle znaleźć to skok lewarka zmiany biegów- mógłby być krótszy.
5,0
Układ jezdny
Manewrowość na parkingu świetna, trzymanie drogi super, miękkość w sam raz - nie jak typowe auto francuskie - pływające jak batory po drodze ale dobrze wyważone pomiędzy sztywnością a płynną jazdą po nierównościach dróg nie męczy kierowcy w długiej trasie.
Komfort
5,0
Widoczność
tutaj brak jakichkolwiek uwag - poza tym że przednia szyba fabrycznie powinna być fotochromatyczna.
4,0
Ergonomia
choć wyświatlacz komputera-radia jest za daleko od kierowcy co czasem wkurza.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
ciepło gdy trzeba i zimno też gdy trzeba.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
tu bez uwag jakichkolwiek
4,0
Wyciszenie
uważam że naprawdę nieźle do 130 jest bardzo przyjemnie od 130-160 da się również spokojnie jechać choć już zaczyna coś tam być słychać - jakby silnik czy coś....
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
przy dynamicznej jeździe po Bydgoszczy średnia wychodzi 7.0 / 100 km czego chcieć więcej.
W trasie przy trzymaniu się 90-100 km/h uda się zejść do 6.2 ale samochód zdecydowanie lepiej czuje się w trasie koło 120km/h gdy jedzie się wolniej ma się wrażenie że jedzie się jakoś piknikowo można grać w karty.
5,0
Stosunek jakość/cena
za niewielkie pieniądze można znaleźć auta naprawdę w niezłym stanie nie zajechane jak Sharan i itp,
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nagminne jest zawieszanie się linki od hamulca ręcznego i psujący się nie wiadomo dlaczego wyłacznik swiateł przeciwmgłowych (włączanie działa bez zarzutów) lubią też przepalać się zarówki podświetlania panelu klimatyzacji na szczęście wymiana ich to 10 minut roboty,
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
po 1200.000 km przebiegu wymieniłem koło dwumasowe wraz ze sprzęgłem (koszt 1800zł) i to by było na tyle z poważnych napraw .
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi 120KM 88kW
[l/100km]