Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 807 Minivan

Ja, 6 lat temu
Silnik 2.0 16V 143KM 105kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 280 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot 807 Minivan 2.0 16V 143KM 105kW 2002-2009 - Oceń swoje auto
4,57
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
5,0
Całokształt
Od czasu, kiedy wiedziałem, że będę potrzebował samochodu, w którym będę mógł swobodnie zamontować trzy foteliki z tyłu, rozglądałem się za godnym następcą swojej Zafiry B. Budżet zakupu: 20 tys. Benzyna. Pod uwagę brałem: Euro Vana 2 (C8/Ulysse/807/Zeta) Renault Espace IV Grand Voyagera Toyotę Previę Stanęło na EV 2 ponieważ: Espace - fatalna elektronika (z opinii znajomych). Nietypowe (drogie) rozwiązania, jak: elektryczny hamulec ręczny, tylne tarcze zintegrowane z piastami, "mokry" alternator w 2.0 T etc. Voyager (mój tym 3 po EV2): Korozja nadwozia, brak konfiguracji foteli 2+3+3, ok. 20 l LPG/100 Previa (mój typ 1 zaraz po EV2): Korozja nadwozia, kłopoty z częściami. Po prawie rocznych poszukiwaniach kupiłem bezwypadkową 807'kę w wersji NORWEST z pełnym wyposażeniem oprócz szyberdachu, automatu i ksenonów. Silnik 2.0 RFJ, LPG Stag 3 premium, pełna elektryka (także drzwi tylne z pilota). Wbudowana nawigacja z aktualnymi mapami (aktualizacja kosztuje 50-80 zł na allegro...) Plusy: - 5 gwiazdek Euro NCAP - niekorodujące nadwozie - tylne drzwi przesuwne (elektryczne z pilota) - przy dzieciach: ideał - kompletne wyposażenie z zakresu komfortu : elektryka, klimatronik, nawigacja, radio z HDD - prosty, trwały i sprawdzony silnik - tanie części eksploatacyjne - przyjemna dla oka stylistyka - dobrze rozplanowane wnętrze (obracane, regulowane fotele - duże możliwości konfiguracji) - dopracowana konstrukcja: produkcja 2002-2014 Minusy: - fatalny dostęp do silnika - utrudnione naprawy - delikatne zawieszenie (masa samochodu) - drobne problemy z elektroniką pokładową - niskiej jakości tapicerka - nieergonomiczne siedzenia (siedziska)
Wrażenia
5,0
Silnik
Wolnossąca jednostka z serii EW. Jeden z ostatnich "pancernych" silników bez udziwnień. Doskonały do zasilania LPG. Lubi się zepsuć: wariator zmiennych faz rozrządu (tylko w silniku 140 KM, w 136 KM nie występuje), Pomimo przebiegu 280 ty. km nie widać oznak zużycia. Pracuje miękko i cicho. Niestety przez specyficzną zabudowę dostęp do silnika jest fatalny
4,0
Skrzynia biegów
Gwiazdkę odejmuję za brak 6 biegu. Bardzo przeszkadza podczas jazdy na autostradzie. Poza tym pracuje przyzwoicie. Plus za wygodne umiejscowienie lewarka.
3,0
Układ jezdny
Jak to w dużym vanie - bez rewelacji, ale bez tragedii. Układ jezdny zestrojony raczej komfortowo. Ogólnie na 4+ Gwiazdkę odejmuję za konieczność regeneracji przekładni kierowniczej. Uszkodzony palec rozdzielacza na kolumnie. Objaw: blokowanie się kierownicy w czasie jazdy + ciemny płyn wspomagania.
5,0
Karoseria
Bezwypadkowy - nie zardzewieje nigdy. Podwozie ocynkowane, plastikowe błotniki. Może delikatnie korodować miejsce styku drzwi przesuwnych z progiem - należy to zabezpieczyć.
Komfort
5,0
Widoczność
Duża powierzchnia szklana, lusterka jak w autobusie. Doskonała widoczność.
4,0
Ergonomia
Pomimo specyficznego rozplanowania deski rozdzielczej wszystko znajduje się pod ręką. Przyzwyczajenia wymaga ręczny hamulec z lewej strony fotela kierowcy. W drugim i trzecim rzędzie siedzi się niestety w trochę nienaturalnej pozycji. Na krytykę zasługuje również ergonomia siedzisk foteli - zwłaszcza w przypadku mocowania fotelików dziecięcych.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna klimatyzacja na 5. W zimie szybko się nagrzewa (benzyna). Brak efektu zaparowanych szyb
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Autobus - nic dodać nic ująć. Ciekawą alternatywą jest 3 osobowa kanapa w 3 rządzie siedzeń. Niestety kosztuje sporo (używka nawet 1400 zł). Spore możliwości transportowe i "ucuągowe" na haku.
5,0
Wyciszenie
Na wolnych obrotach jak hybryda. Nie słychać silnika w kabinie. Plastiki w kabinie pomimo niskiej jakości są dobrze spasowane
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny części na średnio-niskim poziomie. Jedynym "nietypowym" rozwiązaniem jest brak możliwości wymiany sworzni w wahaczach. Na siłę można je jednak zregenerować - wyjdzie taniej niż kupić całe wahacze.
5,0
Stosunek jakość/cena
10 latek za 10 procent ceny wyjściowej z salonu - lepiej być nie może
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne kłopoty z elektroniką samoczynnie włączająca się tylna wycieraczka, czy wieszające się czujniki cofania - i tak o niebo lepiej niż w Espace IV
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych nie wynikających z naturalnego zużycia

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 143KM 105kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Peugeot 807

Liczba wpisów: 10

Peugeot 807 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Peugeot 807 Minivan