Dwie najważniejsze cechy: przestrzeń w środku i przesuwne drzwi. Do wożenia rodziny, dzieci w fotelikach - idealny! Po wyciągnięciu foteli - wyjąć jest łatwo, ale są dosyć ciężkie, szczególnie środkowy - przestrzeń ładunkowa jest ogeromna. Woziłem szafy z ikei, bloczki budowlane. Gdyby nie minimalnie za mały otwór bagażnika, przewiózłbym pianino. Zabrakło kilku centymetrów.
Elektryczne lusterka są chyba w standardzie, więc parkowanie nie stanowi większego problemu. Silnik jest dosyć ekonomiczny. Jeżdżę głównie w trasie, śr prędkość 100-110 km/h, spalanie mieści się w 8-8.5 l benzyny. Zbiornik 80l daje w trasie zasięg niemal 1000km. Jeśli chodzi o minusy, to przede wszystkim elektryka - PSA daje cienkie przewody 0.6 mm2. Po nastu latach potrafią sie przecierać. Efektem są błędy komputera, w skrajnej sytuacji brak połączenia ze sterownikiem silnika i samochód staje. Dostęp do silnika dla domowych mechaników słaby - świece trzeba wymieniać z lusterkiem, średnio poważne naprawy wiążą się z wyciąganiem silnika. Całe szczęście wychodzi przodem. Jakość wykonania wnętrza - przeciętna, ale mimo widocznego zużycia po nastu latach wnętrze nadal pozostaje funkcjonalne, To plus. Na koniec blacharka - progi lecą dosyć szybko, ale podłoga, podłużnice raczej są trwałe.
Wrażenia
4,0
Silnik
Wystarczająco mocny i dosyć ekonomiczny,
5,0
Skrzynia biegów
3,0
Układ jezdny
Jeśli ktoś będzie próbował sportowej jazdy, to w zakrętach przód będzie uciekał. Przy spokojnej jeździe komfort bardzo wysoki.
3,0
Karoseria
Progi korodują.
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
8-8.5 l / 100 km przy spokojnej jeździe w trasie
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wnętrze wykonane na 4.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Trudne do przewidzenia usterki elektryki potrafią unieruchomić auto.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 136KM 100kW
[l/100km]