Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 806

wojmaj@o2.pl, 17 lat temu
Silnik 2.0 Turbo 147KM 108kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 193 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Peugeot 806 2.0 Turbo 147KM 108kW 1994-2000 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dynamiczny. Od 2-3 tyś obrotów samochód naprawdę jedzie. Choć biorąc pod uwagę masę auta słabszego silnika wogóle nie polecam.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : uwaga na turbosprężarkę.
4,0
Całokształt
Ogólnie samochód bardzo komfortowy (z tym wyposażeniem), wyjątkowo funkcjonalny, dość dynamiczny z tym silnikiem, gdyby nie wielokrotne problemy z turbo to można by go nawet okreśić jako niezawodny. Tylko dlaczego taki brzydki !!!!!!!!!!!!!!!! I to jest jedyny powód dla którego nie kupiłbym go ponownie (i do ciągania dużego campingu też się nie nadaje z uwagi na mały moment obrotowy w dolnym zakresie obrotów)
Wrażenia
4,0
Silnik
Pracuje cicho i równo na wolnych obrotach. Powyżej go słychać, ale dość przyjemnie. Elastyczność myślę, że przeciętna, trzeba pomachać biegami, zwłaszcza przy ciągnięciu przyczepy (co czynię drugi rok - i nie jest to idealny koń pociągowy). Subiektywnie dynamiczny i szybki.
4,0
Skrzynia biegów
Bez uwag.
4,0
Układ jezdny
Nieźle trzyma się drogi, koleiny mu niestraszne (nawet mimo nieseryjnych szerokich gum 215) a w zakrętach pewniej niż nie jedna osobówka o pseudosportowym zacięciu. Duży plus. Autostradą 170 bez problemu (tylko ten hałas) Kilometry robią swoje i komfort zawieszenia już nie ten, ale to pewnie można nadrobić w serwisie. Hamulce takie sobie i szybkie zużycie klocków (masa auta), ale to też dałoby się poprawić.
Komfort
5,0
Widoczność
Toć to akwarium... Druga strona medalu jest taka, że widać cię też jak tę rybkę...
5,0
Ergonomia
Wszystko gdzie trzeba, Sterowanie radia w kierownicy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronic - chodzi właściwie na okrągło cały rok, chłodzi, osusza - jest ok. Pewnie przy dwustrefowych jest znacznie lepiej.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Stanowisko kierowcy bez zarzutu choć oczywiście przy przejsciu z osobówki trzeba się przyzwyczaić do innej pozycji. Jest wszechstronna regulacja foteli i kieronicy. Przednie fotele obrotowe. Pozostałe 4 fotele (każdy z podłokietnikami) można dowolnie konfigurować i składać - często z tego korzytstałem mimo że trochę ważą. Wnętrze przyjemne, brązowa skóra i przyzwoite wykładziny. Wielofunkcyjność i wygoda rewelacyjna, jak w zadnym innym. Duży plus to dwustronne przesuwne drzwi boczne.
4,0
Wyciszenie
Słychać silnik i szum powietrza, ale nie jest to uciążliwe do jakiś 110-120 km/h
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ani się cieszyć, ani płakać. Turbo i klima to potencjalne wydatki. Zużycie paliwa w dużej mierzy zależy od stylu jazdy; u mnie raczej dynamicznie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Było warto go mieć.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 5 lat: wycieraczka tylniej szyby, pompa wodna, rozrusznik, pilot na podczerwień, oraz inne w ramach okresowych przeglądów.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez 5 lat: trzykrotnie naprawiana turbina (w tym 2x gwarancyjnie), sprężarka klimatyzacji, "zawieszenie" turbiny w czasie dużych mrozów

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Turbo 147KM 108kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Peugeot 806

Liczba wpisów: 10

Peugeot 806 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Peugeot 806