Diesel jak diesel z zewnątrz klekocze, przynajmniej po zerwaniu paska rozrządu nie trzeba zaworów robić :) Jak na 138 koni to ciągnie całkiem całkiem (a w te kilka lat pewnie pare już zdechło ;) )
3,0
Skrzynia biegów
Ciężko biegi wchodzą - olej wymieniony na pełen syntetyk. Zostaje krzywy docisk.
4,0
Układ jezdny
Jeden wahacz z przodu (w tym wymienny sworzeń) to duża zaleta. Właściciele Audi A6 lub Passata B5 mogą coś o tym powiedzieć (4 wahacze na stronę) Tył wielowahaczowy - raczej nie siada.
Komfort
3,0
Widoczność
Z przodu świetna - tył na czuja jak nie ma czujników.
5,0
Ergonomia
Duże i wygodne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ogromna.
5,0
Wyciszenie
Świetne - dorównuje Volvo lub BMW.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na masę to spalanie średnie w 8 litrach ON można uznać za bardzo niskie. Trasa litr mniej. Nie jest to może BMW 3.0 Common Rail, ale za te pieniądze nic lepszego nie będzie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 HDi 138KM 101kW
[l/100km]