Karoseria
: Po ponad 20 latach auto moim zdaniem nadal wygląda świeżo. To kwintesencja klasycznej limuzyny.
5,0
Całokształt
Jeden z nielicznych, a może jedyny samochód, który za tak niewielkie pieniądze oferuje tak wysoki poziom komfortu. W wersji z 2.2-litrowym Dieslem przy tym ekonomiczny i bezawaryjny. A poza tym jak na ponad 20 lat od premiery, nadal wygląda dobrze, jak każda klasyczna limuzyna.
Wrażenia
5,0
Silnik
2.2 HDi to bardzo dobrze znana jednostka, mimo sporych rozmiarów samochodu zużywa mało paliwa, a przy tym jest bezawaryjna.
4,0
Skrzynia biegów
W moim przypadku skrzynia to 5-biegowy manual. Zdecydowanie wolę automat, jednak podaż 607 jest bardzo ograniczona i kupiłem egzemplarz ze skrzynią mechaniczną. Jedyne do niej zastrzeżenie, to nieco za krótkie przełożenia - na autostradzie przy 140km/h mamy już około 3000obr/min
4,0
Układ jezdny
Samochód przy przyspieszaniu bardzo mocno podnosi się z przodu, a przy hamowaniu „nurkuje”. Jest bardzo komfortowy, jednak zawieszenie nieco hałasuje na nierównościach.
5,0
Karoseria
Jak na ponad 20 lat wygląda rewelacyjnie, moim zdaniem nie zestarzał się. Również mimo wieku nie ma problemów z korozją.
Komfort
5,0
Widoczność
Ja nie mam zastrzeżeń, lusterka są odpowiedniej wielkości, przy cofaniu opuszczają się. Podczas manewrowania pomocne są tylne czujniki parkowania (przednie były montowane dopiero od 2004 roku w modelach po liftingu).
4,0
Ergonomia
Ogólnie obsługa elementów wnętrza jest bardzo prosta, jednak ujmuję jedną gwiazdkę za kompletny brak jakiegokolwiek miejsca na napój - w drzwiach nie mieści się nawet 0,5L butelka, natomiast w całym wnętrzu nie ma żadnego sensownego uchwytu - z tych w tylnym podłokietniku podczas jazdy wszystko wypada, a z przodu uchwytów nie ma wcale.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nawet w mroźne dni samochód - jak na Diesla - bardzo szybko nagrzewa się i już po przejechaniu około 5km we wnętrzu jest ciepło (klimatyzacja w trybie AUTO na 20°C, temperatura zewnętrzna -12°C)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak przystało na dużą limuzynę, miejsca wewnątrz nie brakuje. Z tyłu wyższe osoby mogą wprawdzie uderzać głową w sufit, natomiast na nogi jest ogrom przestrzeni. Na szerokość z tyłu raczej dla 2 osób i to głównie ze względu nie na szerokość auta, lecz ze względu na ukształtowanie kanapy.
5,0
Wyciszenie
Rewelacyjne wyciszenie, przede wszystkim dzięki podwójnym klejonym szybom. Nawet przy prędkościach autostradowych i to na zimowych oponach w samochodzie nie jest głośno i można śmiało rozmawiać nie krzycząc.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto zużywa stosunkowo niewielkie ilości paliwa, natomiast części stricte do 607, takie które nie pasują od innych modeli, są dość drogie.
5,0
Stosunek jakość/cena
To najmocniejsza strona 607 - za 7500 zł kupiłem niemal 5-metrową limuzynę ze 133-konnym silnikiem Diesla, do której przez pół roku dołożyłem jedynie 2500 zł (z czego 1100 to wymiana rozrządu, a reszta to pompka paliwa, sworzeń wahacza oraz opony zimowe). Sumarycznie wyszło około 10 tys zł za auto i „zestaw startowy”. Niemieckie samochody tego typu z podobnych lat produkcji są o wiele droższe, a według mnie wcale nie lepsze, ani ładniejsze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co nic się nie wydarzyło - jedynie wymieniłem typowe elementy eksploatacyjne; rozrząd z pompą wody oraz sworzeń wahacza (w 22-letnim aucie był nadal fabryczny!)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tu również nie mam się do czego przyczepić - jedyna poważniejsza rzecz, którą musiałem wymienić i która unieruchomiła samochód była pompka paliwa znajdująca się w baku, natomiast uległa uszkodzeniu wyłącznie z mojej winy (nie miała chłodzenia, gdyż wyjeździłem paliwo prawie do „zera”, a jest ona chłodzona paliwem), dlatego przyznaję tutaj pełne 5 gwiazdek.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 HDi 133KM 98kW
[l/100km]