Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 607

Dawid, 2 miesiące temu
Silnik 2.0 HDi 136KM 100kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 240 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Peugeot 607 2.0 HDi 136KM 100kW od 2003 - Oceń swoje auto
4,79
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Nadal często nie mogę się napatrzeć jak auto pięknie się starzeje, ponad czasowa sylwetka.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Nagłośnienie JBL, 8 głośników a grają bo muszą. Cięzko zmienić na coś sensownego by współgrało to ze wzmacniaczem fabrycznym. O ile dźwięk we wnętrzu auta i wysokie tony brzmią super (Zwłaszcza ze zmieniarki CD, nie radia czy Aux'a) To basy są naprawdę miernę. Radio RT3 do najlepszych niestety nie należy ale wymiana go nie wchodzi tutaj w grę.
5,0
Całokształt
W cenie około 15 tyś. złotych (W roku 2022 kupiłem swojego za około 18 tyś.) Kupując pewną sztukę, otrzymujemy samochód KOMPLETNY i jak na swój już wiek nowoczesny. Ponadczasowa, nie krzykliwa sylwetka, bardzo bogate wyposażenie i mało awaryjne jednostki napędowe to największy auto 607. Przestronny, ładowny i dosyć już rzadko spotykany samochód. W tej cenie i rocznikach nie znajdziecie absolutnie nic lepszego.
Wrażenia
5,0
Silnik
2.0 HDI - Znany, lubiany i mało awaryjny silnik. 136 KM do prawie 5 metrowego auta. Trzeba mu dać chwilę ale raczej takim autem ścigać się nie będziemy, w trasie przy 160 km/h mniej niż 3000/obr na 6 biegu. Spalanie z długiego okresu jakie zanotowałem (8000km) Cykl mieszany 6,5 L. Rewelacja. Przez 25 tys. km które przejeździłem zmieniałem tylko olej. Wyśmienity.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jak skrzynia, 6 manual, ciężko mi tutaj coś powiedzieć. Przy takiej masie auta czuć niską moc 2.0, automat by tutaj pasował 10 razy bardziej ale nie ma co narzekać.
5,0
Układ jezdny
Łódź na drodze, masło lejącą się na każdy zakręcie. Ale mimo to, nawet zimą nie czułem że nad nim nie panuje, wbijając go na wyższe obroty zakręty pokonuje dosyć pewnie. Raczej na sportowe wrażenia nie ma co liczyć. 607 to typowy ponton jeżeli mówimy o prowadzeniu. Mi to jak najbardziej odpowiada.
5,0
Karoseria
Piękna sylwetka, o ile przed lifty do 2004 wyglądają już na swój wiek z racji innych świateł przeciwmgielnych oraz plastikowych listw to polift wygląda świetnie. Piękne tylne lampy, chromowane wstawski, elegancja i ponadczasowa sylwetka typowego sedana. Nie wygląda jak auto już prawie 20 letnie.
Komfort
4,0
Widoczność
Lusterka troszkę przymałe jak na takie gabaryty samochodu. Co prawda był 2 lift pod koniec produkcji w 2010r. Zmieniający zupełnie lusterka na znacznie większe to znalezienie takiego modelu w Polsce jest nieosiągalne. Mimo wszystko nie jest aż tak źle, lusterka boczne jak i wsteczne monochromatyczne i samościemniające w standardzie.
5,0
Ergonomia
Siedzi się pewnie i wygodnie, mam 192 cm wzrostu. Miejsca nad głową od groma, ciutke już brakuje miejsca na kolana ale dalej bez tragedii. Obszerne fotele z pełną regulacją.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Fenomen, 16 letni samochód z elektrycznie sterowaną nagrzewnicą, w zimie przy -15 stopniach auto nagrzewa się w 2-3 minuty przy POSTOJU co jak na diesla jest niedopomyślenia. Grzane fotele również, bardzo szybko nagrzewają się i czuć to po paru chwilach nawet przy ostrej zimie. W lato sytuacja podobna, samochód schładzą się bardzo i to bardzo szybko.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Powtarzając się, przy 192 cm siedząc bardzo wygodnie za kierownicą jest sporo przestrzeni siadając za samym sobą. Bez problemu, ciężko się byłoby nie zmieścić w tak dużym aucie, mnóstwo miejsca i przestrzeni na nogi jak i głowe.
5,0
Wyciszenie
Podwójne uszczelki i podwójnie klejone szyby, cisza i spokój do 150 km/h. Wygłuszenie fenomenalne jak na wiek samochodu. Poniżej 1800 obr/s silnik w kabinie przy muzyce jest ledwo co słyszalny
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Kupujący pewny i zadbany egzemplarz z nie awaryjnymi silnikami (2.0 HDI/3.0 V6) Będziemy tylko lać paliwo i zmieniać olej. Wyskoczy czasem jakaś pierdoła której usunięcia zajmie 15 minut i będzie kosztować max. 100 zł. Koszty utrzymania jak na tej klasy auto naszpikowane elektroniką z tamtej dekady równa się zero.
5,0
Stosunek jakość/cena
W przedziale do 15 tyś. Złotych nie jest możliwe kupienie auta tak przestronnego, komfortowego i nietuzinkowego. Pełen ocynk nadwozia, pełna elektryka, cisza, spokój, wygodna skórzana tapicerka. Nic, absolutnie nic nie umywa się w takiej kwocie do 607. Awaryjność elektryki lub jej wariowanie to mit francuskich aut. Ze święcą szukać czegoś tak dobrze zrobionego w takiej cenie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Coś tak czasem zaskrzypi, panel szyb to najsłabsza część tego auta, guzik lubią się przyciąć a sam panel to gumowaty plastik najgorszej próby. Lusterka też lubią czasem się przyciąć i nie otworzyć przy ujemnych temperaturach. Większość części zamiennych nadal dostępna w sprzedaży.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Czujnik poziomowania xenonów, bardzo częsty i wałkowany temat. W ASO już niedostępny, rzecz nie do naprawy ale życia nie uprzykrza. Czasami lubi zwariować jakiś czujnik ciśnienia w oponach, dosyć kosztowna sprawa o ile uda się takie nabyć. Sam zmieniłem felgi na większe nie Peugeot'owskie więc cały system czujników zostały wyłączony oprogramowaniem.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 607