Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 605

Farnir, 15 lat temu
Silnik 2.0 Turbo 141KM 104kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 303 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Peugeot 605 2.0 Turbo 141KM 104kW 1992-2000 - Oceń swoje auto
4,54
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jest to moja druga 605 wcześniejszą miałem w dieslu,
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
5,0
Całokształt
Jest to moja druga 605 wcześniejszą miałem w dieslu 2.1 i chciałem się przesiąść na 605 2.5, ale trudno mi było znaleźć ten silnik w dobrym stanie i w rozsądnej cenie i przez przypadek kupiłem 2.0 TURBO + LPG po lifcie bardzo zadbaną. Początkowo sceptycznie podchodziłem do turbo z gazem ale teraz mimo tego że auto ma ponad 300tys i żona mi marudzi żeby go zmienić na o wiele nowsze kombi nie potrafię się z nim rozstać (i nawet cieszyłem się że nie kupiłem 2.5 ze wzgledu na wysokie koszty części). Przez 3 lata przejechalem nim 100000km w tym ciągałem lawete, pojechałem nim do Irlandi i z powrotem, auto jest świetne ani razu mnie nie zawiodło słowo AWARIA jest mi obce. Przez okres jego użytkowania tylko raz wydałem ok. 800zł na wymiane kompletnego rozrzadu, pompy wody, wymiane koncowek drazkow, łączników i gum oraz poduszki silnika, a także zestaw naprawczy parownika. No i wymieniłem skrzynie (koszt skrzyni 300zł) ale to z powodu ciągania lawety bo wybijało mi 5 bieg oraz wymiany oleju i świec. Oprócz wymienionych kosztów dochodzi tylko gaz i to najwiekszy plus tego samochodu, w zależności od ceny gazu koszt 100km to 12zl do 16zl zależy w jakie cenie sie go tankuje co wychodzi taniej niż ON czy RED BULL, chociaż jak liczyłem że miał bym tankować benzynke to niestety auto robi się strasznie drogie w eksploatacji. Silnik jest rewelacyjny mimo tego że Turbina daje mało koni zwieksza znacznie moment obrotowy co sprawia że auto świetnie przyśpiesza i po mieście nie da się nim \"spacerować\". Auto godne polecenia z bardzo udanym lecz rzadko spotykanym (świetnym) silnikiem
Wrażenia
5,0
Silnik
Niezawodny, elastyczny, świetny moment obrotowy, tani w eksploatacji. Leje gaz i jeżdżę
3,0
Skrzynia biegów
Moja druga 605 i zawsze są luzy na wodzikach i wybieraku
5,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
Po pierwszym spojrzeniu widać rękę Pininfariny, stylistyka ponadczasowa
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto ma klime brakuje mi jedynie nawiewu na tył
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To ile auto pali zależy od sposobu w jaki się jeździ spalanie podałem dla LPG bo benzyne tankuje tak ok 60l na rok ale zawsze 98
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 3 lata wymieniłem silniczek od spryskiwaczy i kilka żarówek
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic Się NIE PSUJE

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Turbo 141KM 104kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 605