Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 508 II SW

memfis_superstar, 10 godzin temu
Silnik 1.5 BlueHDi 130KM 96kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 161 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Peugeot 508 II SW 1.5 BlueHDi 130KM 96kW 2018-2023 - Oceń swoje auto
3,79
10% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Właśnie dziś sprzedałem po roku użytkowania moją 508kę... i czuję się jakbym znowu był w liceum i rozstał się z dziewczyną... :) Auto jest rzeczywiście śliczne i nietuzinkowe; mnóstwem detali przekonuje do siebie i sprawia, że człek czuje się wyjątkowo w tym pojeździe... jest jednak pewna pula detali, która sprawia, że czujesz dziwną tęsknotę za... zwyczajnym passatem ;) Ogólnie nie jest źle, wóz da się lubić; byliśmy z (prawie) dorosłymi dzieciakami w Austrii na desce = 4 osoby + pak na dachu... i było OK. Jednak z perspektywy rocznego użytkowania - bo to taki był eksperyment - mam wrażenie, że auto klasy średniej powinno oferować więcej.
Wrażenia
2,0
Silnik
1.5 hdi 130 KM - to w sumie główny (jeśli nie jedyny) powód, dla którego w ogóle w mojej głowie zapadła nieodwołalna decyzja, że muszę zmienić auto. Silnik jest słabiutki, napędza system przyzwoicie w mieście (nie ma szans na żadne wyścigi nawet w trybie SPORT), ale na trasie i z obciążeniem jest dramatycznie. Będąc świadomym obiektywnych parametrów nie należy oczywiście spodziewać się cudów... ale to po prostu nie przystoi. Auto jest spore, imponujące... ale z załogą na pokładzie nie jest w stanie przyspieszyć by nie generować na lewym pasie kolejki... Dla mnie - mega frustrujące; nienawidzę tak zamulać. W luźnym ruchu, nawet na autostradzie jeździ się OK - auto ładnie trzyma prędkość i nie ma zadyszki; łagodne zmiany prędkości realizuje dostojnie. Ewidentnie silniczek ten nie powinien w ogóle trafić do takiego auta /już pomijając hece z 7mm łańcuszkiem rozrządu w silniku DV3 który ogólnie ten silnik zdyskredytował/
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynka bardzo OK. 8 biegów pokrywa całość potrzebnego spektrum; zmiana biegów przeważnie niewyczuwalna acz czasami coś szarpnie... ale to w sumie norma u wszystkich ;)
4,0
Układ jezdny
Przyzwoicie, nie za gumowo, bez dziwnych "luzów" i opóźnień w działaniu układu kierowniczego. Wszystko w miarę bezpośrednio. Fajnie się ogólnie steruje tą małą prostokątną kierownicą ;) W mieście troszkę jak w gokarcie ;)
4,0
Karoseria
Karoseria? Normalna... ;) Choć jak dostałem parkingowy strzał drzwiami w błotnik to pojechałem do specjalisty naprawiającego wgniotki bez lakierowania... i zrobił ładnie - acz zaznaczył, że często przyjeżdżają PŻ i CITRO - bo ewidentnie mają cieńszą blachę bo wgniotek jest multi-sporo... taka angdota ;)
Komfort
4,0
Widoczność
OK. Lustra spore + kamera cofania + 360 udawany podgląd ;) Wszystko OK.
4,0
Ergonomia
Bez zastrzeżeń. Jedyna rzecz to przycisk wyłączający system utrzymywania pasa ruchu - jest po lewej pod kierownicą i za bardzo go nie widać... a paradoxalnie potrzebujesz tę rzecz, bo system włącza się przy 70 km/h i szarpie za kierownicę... w mieście trzeba to wyłączać - i nie jest to jakieś intuicyjne...
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Spoko. Fajnie, że jak się włączy OBIEG WEWNĘTRZNY tlenu to zostaje ta opcja - nawet po ponownym uruchomieniu (w mieście pomaga nie zaciągać się oparami z diesli)
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tak sobie, choć jest lepiej niż w poprzednim 308 (także mamy w domu); w 508 jest więcej miejsca dla ludzi - kosztem bagażnika...
4,0
Wyciszenie
Trzeba zasłaniać roletkę od szyberdachu, wtedy jest o połowę ciszej ;)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
OK; obiektywnie pali mało. Nie psuje się też w ogóle - przez rok użytkowania nie zanotowałem ani jednej usterki (auto obecnie 5-letnie)
3,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem rok temu za 75k dziś sprzedałem za 54 :/ Auta tanieją, wiadomo... ale te chyba wyjątkowo :) Jakość do ceny wóz daje przyzwoitą, jak sądzę. Ale ceny nie trzyma wcale :/
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Rok pojeżdżony i NIC się nie stało ;) Mój PEŻOT = 0 PLN kosztów! :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przyznać trzeba, że auto sprzedałem ze względu na perspektywę awarii rozrządu DV3. W PL nie mamy akcji serwisowej, ale w FR już jest... Mnie się nie chciało czekać na decyzję UOKiK :)

On - zużycie paliwa dla silnika 1.5 BlueHDi 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 508 II SW