Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 508 II SW

zumex, 3 miesiące temu
Silnik 1.6 PureTech 225KM 165kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 96 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Peugeot 508 II SW 1.6 PureTech 225KM 165kW 2018-2023 - Oceń swoje auto
4,79
14% lepiej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : System NightVison bardzo poprawia bezpieczeństwo jazdy po zmroku.
5,0
Całokształt
Samochód jest świetny bo jest bardzo dobrze doposażony. Ma swoje niedociągnięcia i małe kaprysy ale uważam, że stosunek ceny do wyposażenia to te małe problemy są niezauważalne. Peugeota 508 nie kupiłbym ponownie z dwóch powodów. 1. Za mało czasu mi zostało (wszyscy kiedyś umrzemy), żeby nie pojeździć innymi markami i być bardziej obiektywnym w ocenie samochodu. 2. Serwis ASO to pomsta do nieba, o wszystko trzeba się prosić a w przeciwnym razie zmienić serwis na inny.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo dynamiczny, przy tym cichy ale to chyba zasługa 8 biegów w automacie, wyprzedzanie powyżej 100km/h to czysta przyjemność. Po tym przebiegu nie zauważam, zwiększonego zużycia oleju. Olej wymieniam wbrew zaleceniom ASO czyli co 15kkm, a nie jak każą co 30kkm.
5,0
Skrzynia biegów
Automat EAT8 firmy AISIN to klasyczna hydrokinetyczna skrzynia biegów, która jest bardzo dobra i z opinii wielu użytkowników bezawaryjna, choć nie jest tak szybka jak 2 sprzęgłowe automaty. Chciałbym wydłużyć okres pracy tej skrzyni i wymienić olej ale nie mogę się przekonać na dynamiczną wymianę bo wiem, że nie wymienia się filtra w tej skrzyni, więc puki co jeżdżę bez wymiany oleju i pewnie jak sprzedam auto przy przebiegu 150kkm to będzie to już nie moje zmartwienie co ze skrzynią się będzie działo. Moje wrażenia po przejechaniu prawie 100kkm: Czasami przy ruszaniu z miejsca po wciśnięciu pedału gazu w podłogę ma chwilę zastanowienia się i startuje z opóźnieniem około 1s.
5,0
Układ jezdny
Amortyzatory adaptacyjne poprawiają komfort, ale szkoda, że wraz ze zmianą trybu jazdy (normal, sport, komfort) zmienia się również charakterystyka pracy silnika, gdyby była możliwość osobno ustawić sztywność amortyzatorów bez wpływu na pracę silnika było by idealnie.
5,0
Karoseria
Bardzo ładna bryła nadwozia (moja subiektywna opinnia) choć nie do końca idealnie spasowane elementy nadwozia. Już podczas odbierania samochodu z salonu miałem zastrzeżenia bo końcówki nadkola względem zderzaka i przedniej maski jakby lekko odstawały, szczeliny były równe. Całe nadwozie jest ocynkowane Wiem to bo odprysł mi kawałek po uderzeniu kamieniem w próg.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest ok, są lusterka jest kamera cofania są czujniki parkowania przód i tył. Bardzo dobra widoczność, szczególne system night vision jest cudowny, który potrafi zauważyć wcześniej niż kierowca człowieka lub zwierzęta na drodze. Night vision powinien być standardowym wyposażeniem każdego samochodu.
4,0
Ergonomia
Fotel z masarzem ale?!? sam masarz to ugniatanie pleców bo fotel nie jest zbyt komfortowy jak się siedzi za kierownicą dłużej niż 2h i wolałbym wygodniejszy fotel niż ten masarz. Wsiadanie i wysiadanie do samochodu nie jest zbyt przyjemne, tym bardziej, że kierownicę musimy dość nisko ustawić żeby widzieć zegary Przydało by się elektrycznie unoszenie kierownicy przy wsiadaniu i wysiadaniu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja działa idealnie. Szybko schładza wewnątrz jak i szybko nagrzewa. Podgrzewane fotele też są świetne ale brakuje wentylacji w ciepłe dni. Brakuje również podgrzewania kierownicy (chociaż mam wersję najbardziej doposażoną)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla osób na tylnej kanapie bardzo mało miejsca, szczególnie pod stopami, Dla wysokich osób może być mało miejsca nad głową, ja mam 186cm i jako kierowca jest ok ale fotel mam ustawiony prawie na podłodze, natomiast z tyłu haczę głową o podsufitkę.
5,0
Wyciszenie
Świetne wyciszenie w kabinie, przy 180km/h można normalnie rozmawiać przez zestaw głośnomówiący. Świetne nagłośnienie FOCAL - chociaż do puki nie usiadłem do lexusa to stwierdzam, że seryjne nagłośnienie w lexusie gra lepiej od dedykowanego w peugeot.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie jest drogi w utrzymaniu, Przeglądy w ASO względnie tanio patrząc na ceny konkurencji.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód z takim wyposażeniem to wg. mnie okazja.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1. Przy przebiegu około 50kkm - przy odpaleniu silnika z pod maski wydostawał się pisk jakby ślizgał się pasek od alternatora. po przejechaniu paru metrów pisk zanikał. W ASO Konin chcieli mi wymienić pasek na mój koszt, w ASO Poznań bystry mechanik stwierdził, że pisk wydostaje się z odpowietrznika pokrywy zaworów i wymienili mi całą pokrywę na gwarancji. 2. Przy około 65kkm wymianione zostały klocki, przód i tył. Co ciekawe zużyły się w tym samym czasie, niestety przy około 80kkm klocki z tyłu (prawe koło) znowu się zużyły prawie do zera, okazało się, zawiesił się zacisk klocków i albo błędnie mi zaadaptowano zaciski po wymianie klocków albo faktycznie zacina się ten zacisk (wymianę robiłem poza ASO). 3. Masarz w fotelu pasażera raz działa raz nie działa, w ASO coś poprawili ale jednak nic nie zrobili, 4. Podparcie lędźwiowe w fotelu kierowcy jest pompowane pneumatycznie. Po wyłączeniu silnika po około 1 minucie uchodzi powietrze z poduszki podparcia lędźwiowego a po ponownym uruchomieniu już się nie napełnia. A ASO zaktualizowali oprogramowanie ale to nadal nic nie pomogło. Trzeba zmienić położenie fotela i wcisnąć przycisk pamięci to się napompuje układ lub ręcznie napompować podparcie lędźwiowe. 5. Jak pada deszcz (nie mżawka ale mocny deszcz) to nie działa dotykowe zamykanie i otwieranie drzwi. W ASO zapytałem czy mi to naprawią czy to urok tego samochodu i tak mają. Powiedział, że tak już mają i nie naprawiali nic poza aktualizacją oprogramowania. 6. Po półtora roku użytkowania i przebiegu około 50kkm ekologiczna skóra na bokach foteli popękała, w ASO konin nie chcieli naprawić bo stwierdzili, że jest to element eksploatacyjny i się zużył. Dopiero w ASO Poznań (AUTO CLUB) wymienili uszkodzoną tapicerkę fotela na skórę i nie robili żadnych problemów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Dla mnie poważna usterka to jak Ci uniemożliwia dalszą jazdę. Na szczęście nie miałem takiej usterki.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 PureTech 225KM 165kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 508 II SW