Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 508 II SW

Janek, 3 lata temu
Silnik 1.6 PureTech 225KM 165kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot 508 II SW 1.6 PureTech 225KM 165kW 2018-2023 - Oceń swoje auto
4,93
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Taki mały silnik a sobie radzi.
Zawieszenie : Zawieszenie aktywne jest wypasione.
5,0
Całokształt
Szukałem samochodu nowego, który musi spełnić kilka warunków, ma mieć w miarę zapas mocy, normalny bagażnik, dobrze się prowadzić, dodatkowo powinien być dobrze wykonany, z dobrych materiałów i mieć dość nowoczesne multimedia w tym dobre audio i co najważniejsze, ma sięnadawać na trasy, nie do miasta. Szukałem więc suva lub kombi. obszedłem wiele salonów, łącznie z tymi "premium" i po tym wszystkim, padło na 508. Zobaczcie sobie wykonanie Arteona i porównajcie do 508,VW przy 508 to po prostu dramat, Audi? w tej cenie będzie miało na wyposażeniu dywaniki welurowe, Honda? Plastiki trzeszczą jeszcze w salonie, Lexus? UX nie ma bagażnika, reszta za drogie lub palą w trasie za dużo. Toyota? Wykonanie godne pożałowania, nawet Hyundai w tych czasach jest lepiej wykonany i mniej awaryjny. Więc tak, kupując nowy samochód, to problem, ale znalazłem kompromis, czyli 508.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest mały, nie da się oszukać, przy wdepnięciu słychać go, jak w każdym samochodzie, dźwięk 4 cyl nie jest jakiś super, ale, na prawdę daje radę, dodatkowo kultura pracy jest bardzo ok, nie wibruje, zachowuje się przewidywalnie, do tego mało spala. Mega pozytyw.
4,0
Skrzynia biegów
Aisin, nie powinien się psuć i tyle jeśli chodzi o zalety. Ma niestety małego laga, nie jest on wielki jak to niektórzy piszą, ale jest. Mi to nie przeszkadza i na pewno nie stwarza niebezpieczeństwa, bo to nie jest ogromny lag, na poziomie skrzyń automatycznych sprzed 10 lat, więc akceptowalny.
5,0
Układ jezdny
Mam wersję z adaptacyjnym zawiasem, działa wzorowo. Wcześniej miałem 4wd, ten ma tylko przód ale szczerze, jest na prawdę dobrze jak na 2wd a odwdzięcza się niskim spalaniem.
5,0
Karoseria
Francuski ocynk, nie spodziewam się japońskiego rdzewienia. Niektóry narzekają na spasowanie, no serio, porównując do Lexa może nie jest idealnie, ale porównując do VW, Toyoty, Kianek, Fordów, jest dobrze.
Komfort
5,0
Widoczność
Wiem, dałem 5 gwiazdek a wszyscy mówią, że widoczność słaba. Dla mnie jest wypas, głównie za sprawą małej kierownicy, pozycji za kierownicą, ja widzę to, co powinienem widzieć w tak komfortowej pozycji. Dodatkowo, asystentów parkowania od groma łącznie z kamerą 360 - przynajmniej w moim wyposażeniu.
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa dobrze, dodatkowo auto ma filtry węglowe.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca + pasażer ma idealnie, z tyłu trochę ciaśniej ale nie przesadzajmy, 2 dorosłych ludzi spokojnie się zmieści dość wygodnie. Bagażnik jak na tak niskie kombi na wypasie.
5,0
Wyciszenie
Szok, że w końcu znalazłem ciche auto na trasy. Jest ciche na autostradzie, nie tylko dookoła bloku, jak np. w Toyota.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mało pali, nie wiem jak z częściami bo jeszcze nic się nie psuło.
5,0
Stosunek jakość/cena
To jest raczej sztuka kompromisów. 508 wygrał po batalii poszukiwań w wielu salonach.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co nic.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 PureTech 225KM 165kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 508 II SW