Samochód posiadanie roku a z drugim takim samym mam doczynienia od 2 lat. Projekt karoserii i wnętrza-ktoś miał „dobry dzień” ogólnie samochód bardzo dobry choć to nie sportowy samochód i emocji z jazdy nam nie dostarczy zbyt wielu jednak będzie bardzo dobrym i ekonomicznym wyborem dla osób ceniących komfort, design, i bezawaryjność a dodatkowo ekonomię choc nie koniecznie w mieście fizyki się nie oszuka jeżdżąc ekonomicznie 8l/100km co jest jest wynikiem masy samochodu.
Wrażenia
4,0
Silnik
185km i 1.6 pojemności z bezpośrednim wtryskiem jest wystarczające do normalnej a nawet nieco bardziej dynamicznej jazdy. Ważne żeby wymieniać olej na czas i nie katowac go na zimnym co jest dosyć trudne ponieważ nie ma wskaźnika temperatury (trzeba go wyświetlić w trybie osobistym choć to tylko temperatura oleju)
5,0
Skrzynia biegów
8 przełożeń z łopatkami w normalnej jeździe całkiem dobrze dobiera przełożenia choć w trybie sportowym przeciąga za długo choć po coś są łopatki. Brakuje trybu manualnego który jest tylko w wersji GT (bez hybrydy)
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny oceniam bardzo dobrze choć nie należy spodziewać się niewiadomo jakiego przyspieszenia. To samochód „GT” a nie sportowy! Czuć masę samochodu gdzie kierowca i pełny bak(baczek zbiornik jest absurdalnie mały) bez problemu daje nam 2 tony… w trybie hybrydowym w cyklu pozamiejskim spisuje się idealnie. Miasto i trasa również bez problemu.
4,0
Karoseria
Design to jeden z największych atutów tego samochodu choć wiadomo to kwestia gustu. Niestety samochód nie ma żadnego zabezpieczenia przed korozją… takie czasy.
Komfort
3,0
Widoczność
Szerokie słupki ograniczają widoczność i co mnie irytuje najbardziej w lusterku lewym odbijają się podświetlone przełączniki od asystenta pasa ruchu i otwierania zbiornika paliwa… mnie to irytuje. Kolejna sprawa kierunkowskaz na lusterku jest tak zawinięty że gdy jest włączony i patrzymy w lusterko poprostu nas oślepia! Że tego nikt nie zauważył w testach?
4,0
Ergonomia
Właściwie to nie mam zastrzeżeń poza dziwnym umieszczeniem przełącznika wyboru trybu pracy napędu i zawieszenia. No i mogły być pod ekranem zwykłe klawisze a nie takie „dotykowe” również ogrzewaniem stwrujemy tylko z ekranu. Poza tym wszystko jest ok. No może mógłby być wyłącznik kontroli trakcji z guzika a nie z ekranu w menu…
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj nie mam zastrzeżeń wszystko działa całkiem fajnie. Za pierwszym razem szyberdach mnie przestraszył-gdy jest uchylony przymyka się przy 80km/h co robi dosyć głośno.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy moim wzroście 190cm i długich nogach można znaleźć pozycje za kierownicą bez problemu choć pedaly mogły by być dalej a właściwie pod pedalami mogło by być więcej miejsca-nie można nóg wyprostować jadąc na tempomacie. Z tyłu miejsca więcej niż w lagunie III GT więc dla mnie na plus.
5,0
Wyciszenie
Pozytywnie jestem zaskoczony-szyby bez ramek a w środku całkiem cicho silnika prawie nie słychać gdy nie przekraczamy 3000obrotow.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
30tys km żadnych problemów oby tak dalej. Spalanie-tutaj można się pobawić. W cyklu pozamiejskim na trasie 306km w trybie hybrydowym udało się zejść do 3,9l/100km
Nie naładowany na autostradzie przy 130 6,5/100km
Samochód nie jest tani w zakupie ale jest całkiem ekonomiczny ja jestem zadowolony.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena jest bardzo wysoka. Ogólnie wszystko jest dobrze ale kilka spraw jest upierdliwa-bardzo mały zbiornik paliwa, kontrolki odbijające się w lusterku, kierunkowskaz który oślepia kierowcę gdy patrzmy w lusterka. Samochód porównuje do poprzedniego-Renault laguny GT
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie dzieje 30tys km w ciągu roku, całkowity przebieg 117tys
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
U mnie bez awaryjnie przebieg 117tys km. Za mną od 30tys km.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika Hybrid 225 PHEV 225KM 165kW
[l/100km]