Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 508 II Sedan

machu_84, 3 lata temu
Silnik 2.0 BlueHDI 180KM 132kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 1 000 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot 508 II Sedan 2.0 BlueHDI 180KM 132kW 2018-2020 - Oceń swoje auto
4,79
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Wysoki moment obrotowy, pozwala na relatywnie szybkie przyspieszania podczas wyprzedania. Nie jest to demon prędkości ale ekonomiczny i elastyczny silnik pozwala na bezpieczną jazdę samochodem. Głownie w dalekie trasy. 400 Nm robi swoje. Jedyne co to kastruje silnik skrzynia biegów.
4,0
Skrzynia biegów
W trybie Sportowym lub Manualnym skrzynia biegów działa dobrze. Byłoby bardzo dobrze jakby było inne mapowanie. Czasem samochód na siłę przeciąga obroty powyżej 4200 rpm. Na szczęście jak są manetki to można wrzucić bieg wyższy auto na nowo się rozpędza. DSG jest szybszą skrzynią biegów, natomiast do komfortowej skrzynia jest wystarczająca.
5,0
Układ jezdny
Samochód stworzony głównie na główne trasy. Zawieszenie (adaptacyjne) bardzo dobrze radzi sobie z nierównościami (lepiej niż audi A4B9 z adaptacyjnym zawieszeniem) Dzięki większemu rozstawowi osi zwiększa się komfort jazdy.
4,0
Karoseria
Niestety ale jakość lakieru jest dosyć słaba. Po 16 000 km, 80% po autostradach są już pierwsze odpryski. Najlepiej zaraz po zakupie zrobić folię PPF na całe auto. Na plus jest kolor (biała berła), która po nałożeni ceramiki świetnie się prezentuje.
Komfort
4,0
Widoczność
Minusem są duże słupki A. Ograniczona widoczność z tyłu ale przy manewrowaniu na parkingu pomagają kamery (przód i tył). Jakość w kamerach nie w jakości 4K, ale nie służą one do wrzucania fotek na instagvrama ;)
5,0
Ergonomia
Obawiałem się, że po przesiadce z Seata Leona będzie trudno się ogarnąć ale to podobne jak przesiadka z Samsunga na iPhone. Człowiek może się przyzwyczaić do wszystkiego, chociaż są niektóre rzeczy, które są obsługiwane mało intuicyjnie. Sięgania do ustawień wewnątrz menu czasem jest trudne do zrozumienia. Generalnie to kwestia zaakceptowania tego co jest, odrzucenie tego co było.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nic dodać nic ująć. Póki co dobrze chłodzi, dzięki temu że auto jest w kolorze białym nie nagrzewa się tak szybko. Zobaczymy jak grzanie zimą. Na razie nie miałem okazji tego sprawdzić.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wnętrze na pewno jest bardzo komfortowe. Niektórzy mają wrażenie, że małe, moim zdaniem jest po prostu bardzo przytulne. Nie jest to samochód dla rodzin 2+3. Jest to dobre jako daily car dla 2/3 osób, chociaż w trasę spokojnie można się wybrać w 4 osoby. Bagażnik o dziwo pojemny, spokojnie do środka wchodzą 2 rowery!
5,0
Wyciszenie
Jak na drzwi i okna bezbramkowe do 160 jest cicho, powyżej tych prędkości słychać szum. Wszystko zależy od tego czy wieje wiatr czy nie. Na pewno w Audi A4B9 jest ciszej, dzięki czemu ma się wrażenie że jadąc 180 - 190 jedzie się tyle co P508 z prędkością 160 i wyżej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie wymieniałem tylko olej. Cena normalna jak za silnik 0w30. Pewnie wszystko zależy od tego jak się jeździ i użytkuje auto
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto aspirujące do segmentu D marek premium. Sporo osób, które jeżdżą samochodami właśnie marek premium było zaskoczone jakością wykonania materiałów (drewno naturalne, skóra+ alcantara). Spasowanie na razie ok, chociaż czasem pojawiają się trzaski.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Największą uwagę mam do czasem trzaskających plastików. Wszystko zależy od pogody im cieplej tym bardziej słychać pojedyncze trzaski.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co żadnych poważnych usterek.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 BlueHDI 180KM 132kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 508 II Sedan