Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 508 II Sedan

Maciej, 1 dzień temu
Silnik 1.6 Puretech 225KM 165kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 99 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Peugeot 508 II Sedan 1.6 Puretech 225KM 165kW 2018-2023 - Oceń swoje auto
4,79
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Przeniesienie napędu
5,0
Całokształt
Auto kupiłem pod koniec 2019r. po wizytach i jazdach testowych w kilku salonach innych marek m.in. Alfa Romeo, BMW. Poprzednio jeździłem pierwszą generacją 508 w diesel'u 160KM, a jeszcze wcześniej Alfą 159 również w diesel 150KM. Nowa (wtedy) 508-mka urzekła mnie całkowicie : wyglądem, jazdą (prowadzi się dużo lepiej niż poprzednie 508) i poziomem wyposażenia . Wziąłem wersję GT lakier czerwony z czarnym dachem szklanym. Po pięciu latach nadal uwielbiam patrzeć na to auto. Wyposażenie wersji GT+ zawierające wszystko co oferować Peugeot dla tego modelu łącznie z fotelami AGR z masażami dla kierowy i pasażera, systemem Night Vision (kamera noktowizyjna) i audio HiFi FOCAL. W tej cenie próżno było szukać u konkurencji tak pięknego auta z takim wyposażeniem. Generalnie to mój piąty Peugeot : wcześniej 106, 306, 206, 508 I. Wszystkie, którymi jeździłem : szczególnie poprzednim 508, 206 i 106 były praktycznie bezawaryjne. Naturalnie zawsze regularnie serwisowane.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobra dynamika przy bardzo rozsądnym spalaniu. Najczęściej jeżdżę w trybie Normal lub Comfort, a jak chcę pojechać znacznie dynamiczniej - przełączam na Sport. Wtedy to auto aż się rwie do przodu. Jest jeszcze tryb Eco, ale na nim jest uczucie jakby ktoś "wyciął połowę koni mechanicznych".
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest świetna. Chodzi płynnie i bez zawahania. W trybie Sport to już w ogóle fantastycznie - utrzymuje wtedy silnik w wyższych zakresach obrotów i szybko zmienia biegi.
5,0
Układ jezdny
Znacząca poprawa w stosunku poprzedniego Peugeot 508, który był poprawny, ale nie miał tak bezpośredniego układu. Tutaj jest znacznie lepiej. Może nie jest to poziom Alfy Romeo czy BMW, ale prowadzi się bardzo dobrze, bez niespodzianek. Dobrze zestrojono też układy wspomagające - nie narzucają się znacząco, a jak trzeba potrafią uratował "tyłek" przed wjechaniem w tył auta przed nami.
4,0
Karoseria
Wygład piękny, po 5 latach nadal bardzo mi się podoba. Lakier słaby - kamienie i inne drobne przedmioty obecne niestety na polskich drogach (wkręty, śruby, itp.) potrafią narobić ubytków w postaci drobnych rys i ubytków w lakierze. Wiem, że to takie czasy - takie lakiery, ale nie akceptuję tego. Dobrze, że blachy są perfekcyjnie zabezpieczone przed korozją i nic się dalej nie dzieje.
Komfort
5,0
Widoczność
Dobra jak na rozmiar i sylwetkę auta. Nie jest to w końcu minivan. Kamery z przodu i z tyłu oraz zestaw czujników ułatwiają sprawę.
4,0
Ergonomia
Wszystko ma miejscu i pod ręką. Świetnie, że jest przycisk do wyłączenia systemy start/stop i auto-hold. Można było narzekać na szybkość działania systemu infotainment na ekranie centralnym, ale przy którejś aktualizacji systemu Peugeot to poprawił. Wiem, że nie uruchamia się w 3 sekundy, ale jest dużo lepiej niż na początku. Fantastyczne fotele AGR. Byłem swoim autem trzy razy we Włoszech i te fotele robią robotę - wysiadasz bez zmęczenia. System audio od FOCALa gra przepięknie - polecam.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń : gdy ma chłodzić - chłodzi, gdy ma grzać - szybko się nagrzewa. Podgrzewane fotele też działają rewelacyjnie. Otwierany szklany dach i klima potrafią szybko odprowadzić gorące powietrze po odpaleniu auta gdy stało w upalny dzień.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Lubię być "otulony" przez auto i tu tak się czuję. Nie ma przepastnych wolnych przestrzeni jak w Skodzie Superb czy Audi A6 - jest bardziej jak w Alfach. Ja tak lubię. Z tyłu trzeba uważać przy wsiadaniu, bo bezramkowe szyby wymusiły poprowadzenie niżej otworu drzwiowego. Dla drugiego rzędu jest to szczególnie zauważalne. U mnie rzadko ktoś jedzie z tyłu, ale zawsze uprzedzam, aby przy wsiadaniu uważać na głowę :)
5,0
Wyciszenie
Mimo szyb bezramkowych w samochodzie jest cicho.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Żadnych niespodzianek, tylko paliwo i serwis co 15 tys. km. Przeglądy w Peugeot'cie wycenione są bardzo rozsądnie. Auto na ekspresówce pali ok. 6,3 - 6,9L, na autostradzie 7,5-7,8L , przy prędkości ok. 100-110 km/h : 5,2-5,5L.
5,0
Stosunek jakość/cena
W mojej ocenie - rewelacja. Otrzymałem bardzo dużo jeśli chodzi o samo auto i poziom wyposażenia za 165 tys zł. Po rabacie, bo pierwotnie auto było wycenione na 216 tys. zł.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie wydarzyło.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się nie wydarzyło.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Puretech 225KM 165kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 508 II Sedan