To jest na prawdę super auto. Bardzo komfortowe i mega wyposażone. Dające niesamowitą przyjemność jazdy. W miescie sie fajnie jeździ ale w trasie czuje sie jak ryba w wodzie. Duży, wygodny, bezawaryjny. Czy coś wiecej potrzeba? Jak patrze na te obecne SUVy z silnikiem, 1,2 to mi sie śmiać chce. Powiem jeszcz że przed tym peugeotem mialem BMW X3 2.0d i mialem z nim tyle problemow że szok. Teraz nie wiem ze mam samochód. Trudno bedzie go zastapic czymś podobnym. Zdecydowanie Pppolecam.
Wrażenia
5,0
Silnik
To jest wspaniały silnik. Bardzo dynamiczny, max moment 430Nm juz od 2000 obrotow daje mega frajdę z jazdy. Do tego nawet fajny dzwiek jak na diesla podobny do 5-6 cylindrowców. Dość oszczędny jak na taką moc. Silnika prawie nie słychać w środku. Bezawaryjny, nie sprawia żadnych problemów.
5,0
Skrzynia biegów
Automat 6 cio biegowy Aisin. Szybko zmienia biegi, 3 tryby normalny, sport i zima do tego manual w dzwigni plus łopatki przy kierownicy. Olej wymienilem i na razie dziala. Fajnie sie jeździ raczej juz nie wrócę do manuala.
5,0
Układ jezdny
Dobrze sie prowadzi. Wersja GT ma inne zawieszenie przednie od pozostalych wersji silnikowych 508. Z przodu jest wielowachacz a nie Macperson. Zawieszenie wydaje sie dość twarde ale do tej mocy adekwatne. Bardzo duze tarcze hamulcowe.
5,0
Karoseria
Fajnanlinia jest linia nadwozia w kombiaku lekko opadajaca do tylu. Do tego szklany dach robi super wrażenie zwlaszcza dla osób na tylnych siedzeniach. Przednia maska jest aluminiowa.
Komfort
4,0
Widoczność
To ogolnie dość spory samochód i gdyby nie czujniki parkowania do tylu ciężko by sie parkowalo w ciasnych miejscach. Do tylu widocznosc slaba ale to typowe w dzisiejszych samochodach.
4,0
Ergonomia
W zasadzie wszystko ok ale są pewne mankamenty. Np jakby nie uchwyt magnetyczny na kratke to nie ma gdzie odłożyć telefonu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest tu klima 4 strefowa. Z tylu można regulowac temp osobno dla kazdego pasażera. W lecie dach szklany trzeba zaslaniac bo strasznie sie nagrzewa zwlaszcza na postoju.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca pod dostatkiem i z przodu i z tylu. Ten nowszy model 508 II jest ciasniejszy z tyłu. Super wygodnie sie jedzie. Jechali z nami nad może znajomi i mowili ze jest wygodniej niż w ich nowym modelu A6. Do tego koleżanka zwykle ma problemy lokomocyjne ale jak był odsloniety dach to dzieki temu dobrze sie czula jadac na tylnym siedzeniu.
5,0
Wyciszenie
Po miescie bardzo cichutko nie slychac silnika. Na trasie powyzej 140 juz jest szum ale to normalne w kazdym aucie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto sie nie psuje wiec w zasadzie nie generuje niespodziewanych kosztow. Wymienilem rozrzad za 1000 zl (czesci 400 i robocizna 600). Nie dużo pali, Oleju do silnika wchodzi nie cale 5 litrów. Filtry tanie, opony 18" to ewentualnie troche drozsze ale tak to nie ma sie czego czepic.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto w wersji GT 2.2 dość żadkie i troche droższe ale to moze wynikac równiez z akcycy pow 2 litrow. Natomiast absolutnie warty tych pieniedzy i polecenia poniewaz samochód jest naprawde świetny w tej wersji.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak problemów.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 HDi FAP 204KM 150kW
[l/100km]