Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 508 I SW

peugeot508SW, 3 lata temu
Silnik 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 290 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Peugeot 508 I SW 2.0 HDi FAP 163KM 120kW 2011-2014 - Oceń swoje auto
4,86
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Zmiana na inną marką uwidoczniła jakim samochodem jeździłem - silnik petarda
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Sprawdzony, dobry i rzetelny serwis - podstawa
5,0
Całokształt
Peugeot 508 to super auto. Duże rodzinne kombi, dynamiczny silnik, bardzo dobre wyposażenie, świetny silnik z dobrym momentem od 1500 obr/min. I mało awaryjne. Przez 290 tys km samochód nigdy nie zastrajkował a koszty utrzymania są naprawdę niskie. Wybór Jako używane to powinno być nr 1 dla osób szukających tego typu samochodu (rodzinne kombi), bo nie wiedzieć czemu jest dużo tańsze od Passata B8 czy B7 a jakością w ogóle im nie ustępuje, ba silnik Peugeota po takim przebiegu nie pali oleju jak 2.0 tdi. Tak naprawdę do Peugeot 508 Sw nie mam się czego czepić. Pierwsza naprawa wynikająca ze zużycia była przy przebiegu 205 tys km. Przez ten okres tj ok 3,5 roku tylko czujnik FAP siadł(przebieg 145 tys km). A tak od wymiany do wymiany. Samochód solidny, super trzymający się drogi (nie miękki, nie twardy) pakowny. 290 tys przejechałem w 7 lat i od pierwszych km nim jeździłem. Jeśli ktoś się zastanawia to naprawdę warto nad 508 się zastanowić - i to poważnie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik z momentem obrotowym stratuje już od 1500 obr. Można spokojnie jeździć płynnie i dynamicznie utrzymując obroty 1500-1800. Na 6 biegu można spokojnie Jeśli chce się przycisnąć silnik żwawo reaguje i dobrze się wkręca. Ja akurat nie katowałem silnika do 4 tys km - 2.0 hDi wystarcza go kręcić do 3 tys obr tam gdzie jest największy moment i super przyśpiesza. Jako, że to disel to bolączka to filtr cząstek stałych. Szczegolnie w mieście a nie na trasach. Mieszkając w mieście przez 5 m-cy, gdy silnik miał ok270 tys km pokazywała się kontrolka zapchany filtr DPF - wtedy dwupasmówka 3 bieg i 100 km/h. Pomagało na jakiś czas. I czyszczenie EGR to chyba w każdym dieslu z użytkowaniem w mieście jest problem - też po 230-240 tys km. Spalanie w zakresie od 5,0 do 6,5 l na 100 km. poza tym nie pobiera silnik oleju w takich ilościach, aby go dolewać między wymianami. Poza tym super Dwumasa i sprzęgło nadal oryginalne nie wymieniane - i nic się nie trzęsie, nic się nie śłizga. Brak systemu start-stop :D Poprzedni samochód też miałem 2.0 Hdi i z tego co wiem to ma 400 tys i nadal śmiga bez problemów.
5,0
Skrzynia biegów
Manual 6 biegów - biegi płynnie nadal wchodzą, ale drążek ma swój ruch jak go wymusimy - nie wpływa to w żadnym stopniu na przełaczanie biegów, bo to nadal super działa. Tylko zwracam uwagę.
5,0
Układ jezdny
Peugeot nie jest miękki ani twardy - jest optymalny. Zawieszenie też do 205 tys km wytrzymało bez wymian. Na 205 tys wymienione łączniki, stablilizatory, itp rzeczy. Tylne amortyzatory wymienione na 260 tys - stwierdziłem, że już czas - niskie wyniki na OSKP. Poza tym ok.
5,0
Karoseria
Jeżdżąc po żwirówce przednie nadkola nie są ochronione od kamieni i tam odłupuje się lakier i tam dostaje się rdza. Poza tym nad tylnym kołem drobny ok 1 cm wykwit z lewej i prawej strony. Oceniam i tak jako świetny. Trochę jakiś rys, uderzeń (głównie na przednim i tylnym błotniku - plastikowe i klapa tez), ale nic więcej korozji nie było i nic sie nie rozchodziła. Zabezpieczenie ok.
Komfort
4,0
Widoczność
Ocena 4,5 - no nie jest moze idealna - dla mnie w zupełności wystarczająca - średnia tylna szyba - powód - Dach schodzący w dół. Kwestia przyzwyczajenia Duzy słupek B swiatła LED do jazdy dziennej + ksenon
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu, szybka zmiana temperatury, obsługa telefonu z joysticka między fotelami. Duży plus za umiejscowienie kontrolek od świateł mijania na desce rozdzielczej a nie gdzieś po lewej za kierownicą - kwestia przyzwyczajenia. Fajny head-up - przyzwyczaiłem sie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
nie ma co się czepiać - chłodzi, grzeje w każdych warunkach - jak w każdym samochodzie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzenia jest duzo. Samochód ma 484 cm długości - przez to ma słabszy skręt, ale to też trzeba się przyzwyczaić. Kierowca, pasażer jak i tylny rząd siedzeń dużo przestrzeni. Spokojnie przewoziłem na tylnej kanapie 3 dorosłych pasażerów. 3 foteliki dziecięce wchodzą, ale trzeba próbować, które i najlepiej zweryfikować fizycznie. Panorama super widoczność, ale dla kierowcy nie ma znaczenia (chyba że się podjedzie blisko świateł to można obserwować patrząc do góry) poza tym to latem za gorąca i cały czas zamknięty, bo się nagrzewa a zimą czuć chłód od góry. Bagażnik spory, linia opadajaca dachu powoduje że jest gorszy do ustawienia jak w B8, ale to drobnostki. 2+2 na 2-3 tygodnie - bez problemu można się zapakować do rolety.
5,0
Wyciszenie
Jadąc 160 km/h bez problemu można rozmawiać przez telefon lub współpasażerem. W klasie samochodów D to każdy tak ma - peugeot koła 225/50 r 17
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Uważam ,ze koszty utrzymania Peugeota są naprawdę zdumiewające niskie. Na 205 tys faktura na kwotę 5 tys gdzie m.in. regeneracja pompy wysokiego cisnienia. Na 212 tys kwota 2 250 a potem dopiero po 250 tys km trochę więcej trzeba włożyć, ale to też elementy zużywające się - kolektor dolotowy, amortyzatory, płyn FAP - 1 litr 270 zł zbiornik jest za tylnym lewym kołem i wchodzi go ok 3 l - na ok 150 tys km, , EGR (nie wymieniany - dwa razy czyszczony - świruje czasami), Sam silnik, przekładnia ok.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupują Peugeota w cenie podobnej jak konkurencja to po 5 latach mozna go kupić o kilka-kilkanascie tys taniej niż VAG. Proszę Państwa Nie ma nad czym się zastanawiać. Świetny samochód za śmieszne pieniądze a to tylko pewnie przez to, że to Francuz - 508 SW w moich oczach odwraca znaczenie samochodów francuskich (przynajmniej 508). Używany samochód rodzinny to 508SW.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
na 290 tys lewe lusterko przestało się składać, może z 2 razy zgasł mi komputer, ale to żaden problem, Poza tym jakoś sobie nie przypominam żeby jakieś drobne rzeczy wyskakiwały. Elektryka działa be zarzutu. Samochód nigdy nie zawiódł , nie staną nie zastrajkował. Jak coś się działo to spokojnie można było dojechać do serwisu
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Do 200 tys km 6+. Nalezy jednak zwrócić uwagę na EGR, DPF, kolektor dolotowy i mieć serwis, który potrafi naprawiać - to nie będzie problemu z samochodem.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi FAP 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 508 I SW 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
6,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 508 I SW