Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 508 I SW

TomaszT, 6 lat temu
Silnik 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 105 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Peugeot 508 I SW 2.0 HDi FAP 163KM 120kW 2011-2014 - Oceń swoje auto
4,57
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
5,0
Całokształt
Poszukiwania zacząłem od czegoś większego: Smaxa. Bardzo polecany był tam silnik 2.0 TDCI 163 KM. Okazało się że to silnik PSA i ostatecznie za te same pieniądze kupiłem kombi z tym samym silnikiem. Samochód eksploatowany od dwóch lat w mieście i nie ma problemów z FAPem, który wypala się także na postoju. Wybrałem wersję przed liftem ze względu na lepsze opinie silników EURO5. Euro6 z BlueHDI także są bardzo dobre ale jednak starsze są lepiej sprawdzone i montowane w wielu samochodach: Citroenach, Fordach, Volvo. Silnik po prostu genialny. Nie ma się co dziwić że wiele gazet plasuje 1.6 i 2.0 HDI na pierwszym miejscu w kategorii diesli. Części zamienne bardzo tanie, zacząłem częściej używać części oryginalnych. Komfort dość wysoki, wyposażenie bardzo dobre jak na tą klasę. Póki co bezawaryjny. Wcześniej jeździłem Oplami, Fiatami, Seatami i Skodą i jednak najbardziej jestem zadowolony z tego samochodu. Manualna skrzynia fatalna w porównaniu z grupą VW, np Seatem. w 12 letni Seacie Toledo skrzynia chodziła dużo lepiej. Panorama w wersji SW robi spore wrażenie, nie tylko dla pasażerów. Korzystam z tego przez cały rok.
Wrażenia
5,0
Silnik
Samochód eksploatowany od dwóch lat w mieście i nie ma problemów z FAPem, który wypala się także na postoju. Wybrałem wersję przed liftem ze względu na lepsze opinie silników EURO5. Euro6 z BlueHDI także są bardzo dobre ale jednak starsze są lepiej sprawdzone i montowane w wielu samochodach: Citroenach, Fordach, Volvo. Silnik po prostu genialny. Nie ma się co dziwić że wiele gazet plasuje 1.6 i 2.0 HDI na pierwszym miejscu w kategorii diesli.
3,0
Skrzynia biegów
Manualna skrzynia fatalna w porównaniu z grupą VW, np Seatem. w 12 letni Seacie Toledo skrzynia chodziła dużo lepiej mimo że przebieg miałem 250 tyś a w Peugeocie mam 100 tyś.
4,0
Układ jezdny
Poprawny, bez rewelacji
4,0
Karoseria
Dość miękki lakier
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie jest aż tak dużo jakby mogło się wydawać z gabarytów zewnętrznych. Z fotelikami dla dzieci jest ciasno. W klasie kombi jest dość wysoko w rankingu.
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niskie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Można kupić bardzo dobry model za rozsądne pieniądze
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi FAP 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 508 I SW 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
6,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 508 I SW