Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 508 I SW

wtomeg, 8 lat temu
Silnik 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 226 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Peugeot 508 I SW 2.0 HDi FAP 163KM 120kW 2011-2014 - Oceń swoje auto
4,38
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Samochód potwierdził moją dobrą opinię o francuskiej motoryzacji (wcześniej jeździłem Renault Laguna III). Na pewno te wszystkie obiegowe opinie o autach na F należy włożyć między bajki. O całościowej opinii na temat auta decyduje wiele elementów. Ja osobiście polecam ten samochód, natomiast pozostaję krytyczny wobec poziomu usług śwaidczonych przez autoryzowane stacje tej marki.
4,0
Całokształt
Samochód właśnie sprzedałem i dlatego postanowiłem ocenić je kompleksowo. Po ponad 4 latach użytkowania i przejechaniu 226.000 oceniam je na 5. Moje uwagi ograniczają się do usług ASO, które uważam za bardzo niekompetentne. 2 interwencje lakiernicze to jedna wielka porażka. Zaraz na początku użytkowania wymieniłem drzwi przednie po szkodzie parkingowej. Ich złożenie i spasowanie na poziomie Rysia garażowca. Polakierowany przez ASO zderzak (odpryski po kamieniach) to była jedna wielka jazda bez trzymanki. Schodzący lakier bezbarwny towarzyszył mi do czasu, kiedy pojechałem do zaufanego lakiernika poza ASO, który w końcu wykonał swoją pracę jak należy. Ceny usług autoryowanych stacji to również kosmos, ale to chyba dotyczy wszystkich marek. Mnie szczególnie "zabolał" koszt wymiany tarcz i klocków, wyższy w ASO o 60% niż poza nią (przy czym użyłem markowych zamienników).
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bezawaryjny. Dynamiczny i oszczędny. Z osprzętu wymieniono dozownik powietrza sterujący procesem wypalania sadzy w DPF. Mam żal do serwisu, gdyż tuż przed końcem gwarancji pojawiły się oznaki uszkodzenia tego elementu a interwencja ASO ograniczyła się do reanimacji tego elementu, który padł parę miesięcy później. Przy przebiegu 220 k pojawiło się zapocenie na łączeniu skrzyni i silnika. Zostało to przeze mnie naprawione, ale myślę że wielu kierowców jeździłoby dalej bez żadnej interwencji. Przy przebiegu 190 k wymieniłem rozrząd.
4,0
Skrzynia biegów
6 biegowa i strasznie wolna. Jeśli lubisz dynamiczną jazdę będziesz zawiedziony. Łopatki przy kierownicy to zbędny gadżet - używałem ich tylko przy jeździe górskiej do hamowania silnikiem. ASO nie przewiduje wymian oleju w skrzyni. Ja robiłem to w zakładzie specjalizującym się w automatach i kosztowało to 300 Pln. Polecam nie oszczędzać na tej czynności. Do konca skrzynia nie wykazywała żadnych oznak zużycia.
5,0
Układ jezdny
Bez uwag. Zawieszenie wytrzymało bez interwencji do końca użytkowania przez mnie. Po przekroczeniu 200 k wymieniłem łożyska tylnej piasty.
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność. Ze względu na gabaryty auta przydały się czujniki parkowania z przodu i z tyłu.
4,0
Ergonomia
Jedynie sterowanie joystickiem mogłoby być wygodniejsze.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez uwag.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto przestrzenne. Duży bagażnik nigdy nie ograniczał mnie przy wyjazdach wakacyjnych.
4,0
Wyciszenie
Dobrze wyciszony. Automatyczna skrzynia zawsze utrzymywała silnik na obrotach poniżej 2000.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Akceptowalne. Serwis ograniczał się właściwie do czynności standardowych. Tu przypomina mi się jeszcze jedna historia związana z ASO. Zgłosiłem rdzawy nalot na siłownikach elektrycznej klapy bagażnika (nie zabezpieczono ich przy obsłudze serwisowej) i ku mojemu zdziwieniu zostały wymienione na nowe. Bez sensu, ale logika ASO wymyka się poza ramy racjonalności.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za auto zapłaciłem 130.000 Pln. I nie żałuję nawet jednej złotówki wydanej na ten samochód.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi FAP 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 508 I SW 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
6,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 508 I SW