Silnik
: 2.0HDi to najlepszy diesel na rynku. nie ma na dzień dzisiejszy lepszego, sprawniejszego i mniej awaryjnego diesla w tej klasie cenowej.
4,0
Całokształt
To moje 17 auto w życiu, miałem już i niemca, japończyka, włocha, koreańca itp. dwa razy kupiłem 407SW raz 2.0HDi i raz 1.6HDi, auta sprawowały sie bardzo dobrze. 508 w porównaniu do bezpośredniej konkurencji wyróżnia się wyglądem, rewelacyjnym silnikiem (w Mondeo miałem ten sam lecz jakby nie ten sam, niby 2.0TDCi 103KW ale jednak trapiły go problemy i to już od 119tyś przebiegu). Peugeot jest zdecydowanie nie doceniany i tego nie rozumiem, Passat jest autem awaryjnym i relatywnie drogim w utrzymaniu własnie przezdrogie naprawy i awarie a jednak ludzie ulegają magii znaczka VW, mondeo to szczyt awaryjności i problemów technicznych (przekładnia kierownicza, łuszczące si,e pompy wysokiego ciśnienia, lecące wtryski, elektronika) poprzednia generacja Mazdy 6 to absolutna porażka techniczna, zdecydowanie jedno z najbardziej awaryjnych aut w swojej klasie, citroen c5 jak dla mnie ok, hyundai i40 przekonuje gwarancją, kia to samo, renault laguna - po modelu nr 2, nie chce nawet się do tego auta zbliżać, strach że, cos odpadnie. Toyota avensis - jesli nic nie stanie sie z wtryskami to "będzie Pan zadowolony", jesli padną to cię zniszcza finansowo. Tak więc na tle konkurencji peugeot wypada naprawde dobrze. Auto ładne, dobrze skrojone jak to bywa u Francuzów, ładnie, schludnie i z polotem. Duży, wygodny, przestronny i z dobrym silnikiem i bogatym wyposażeniem. Polecam
Wrażenia
4,0
Silnik
Auto ma 190tys km i wygląda i jezdzi jak nowe, nic nie stuka, nie trzeszczy, nic nie jest wytarte, urwane, wszystko pracuje w najlepszym porządku.
4,0
Skrzynia biegów
Pracuje bardzo precyzyjnie, lewarek ma krótki skok.
4,0
Układ jezdny
Nastawiony na komfort, sprężyste choć zębów nie wybija to do miękkich nie należy, na zakrętach trzyma sie dobrze i prowadzi precyzyjnie.
Komfort
4,0
Widoczność
W aucie jest cicho, fotele są duże i dobrze trzymają na boki, fajna "spłaszczona" na dole kierownica, duże czytelne zegary
4,0
Ergonomia
Obsługa jest intuicyjna, przycisków nie jest za dużo, oświetlenie deski jest ładne i nie męczy oczu, widoczność we wszystkich kierunkach dość dobra, choć słupki typu B sa bardzo grube co moze w niektórych wypadkach przeszkadzać
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto jak na diesla szybko sie nagrzewa i szybko schładza wnętrze
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca z przodu i całkiem nieźle z tyłu, może troche przeszkadza dla mnie osobiście (194cm wzrostu) fakt że, fotela kierowcy nie można opuścić niżej
4,0
Wyciszenie
Jest naprawde bardzo cicho i jedyny szum to wiatr i opony.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglądy w ASO są drogie, ale same części są relatywnie tanie (filtr oleju od 24zł, powietrza od 33zł, przyciwpyłkowy 54zł, klocki przód od 134zł, tył od 109zł itp)
4,0
Stosunek jakość/cena
Biorąc pod uwage że, auto można kupić z rabatem, przeceną czy upustem to stosunek jakości do ceny wychodzi b.dobrze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
zero
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
zero
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi FAP 140KM 103kW
[l/100km]