Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 508 I SW

Glogmak, 12 lat temu
Silnik 2.0 HDi FAP 140KM 103kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 15 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Peugeot 508 I SW 2.0 HDi FAP 140KM 103kW 2011-2014 - Oceń swoje auto
3,69
12% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Wygląd i wyciszenie.
4,0
Całokształt
Polecam auto, które jest bardzo dobrze wyposażone, ciche i oszczędne. Co do silnika to się nie wypowiadam. Jedni wolą ropniaczka a inni benzynę. Można wybrać coś dla siebie. Z wad: nagłośnienie. Radio WIP z bluetooth gra fatalnie. Ponoć wersja z Navi gra lepiej - najlepiej zakupić audio sygnowane przez JBL
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik bardzo równomiernie rozwija swoją moc. Brak efektu turbodziury. W moim aucie mam silnik 140 konny więc jak na taką masę jest O.K. choć jak zawsze przydało by się jej więcej :) Jak dla mnie jedynym mankamentem jest dosyć wyraźny brak momentu poniżej 2000 obr/min. Dopiero po przekroczeniu tej bariery auto wyraźnie się ożywia i ciągnie, aż pod czerwone pole :)
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia typowo francuska (czyli dosyć miękko pracująca). Czasami lubi zahaczyć - zwłaszcza pomiędzy 1 i 2 biegiem.
3,0
Układ jezdny
Twardo, twardo i jeszcze raz twardo. Częściowo jest to wina kół o rozmiarze 17 cali ale moim zdaniem charakterystyka zawieszenia jest dosyć mocno określona na sport. Szkoda tylko, że układ kierowniczy nie pozwala na lepszą komunikację kierowca/jezdnia. Wadą jest na pewno głośna praca zawieszenia, zwłaszcza z tyłu.
Komfort
4,0
Widoczność
Mała tylna szyba w wersji SW przeszkadza w parkowaniu "tyłem", więc polecam dokupić czujniki. Przeszkadza też szeroki słupek B, który zwłaszcza na skrzyżowaniach mocno ogranicza widoczność. Lusterka za to są duże i dobrze spełniają swoje zadanie.
4,0
Ergonomia
Typowa dla Peugeota. Wszystko na swoim miejscu. Auto "komunikuje" się z nami w naszym ojczystym języku, przyciski i kontrolki są tam gdzie powinny być tylko schowków troszkę mało jak na auto rodzinne. Z wad : fatalne umieszczenie gniazda AUX/USB ( w podłokietniku). Po włożeniu pendriva nie ma gdzie umieścić naszych ulubionych płyt CD.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tak powinna wyglądać wentylacja we wszystkich autach. Brawo
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mimo dużego rozstawu osi, miejsca w środku nie ma za wiele. Jak na takie gabaryty nie zaskakuje nas też pojemność bagażnika.
3,0
Wyciszenie
Rewelacja i tyle w tym temacie. Jedyny warunek to zasunięta roleta szklanego dachu. Inaczej przy większych prędkościach jest wyraźnie głośniej.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Rewelacja :) Średnia rzeczywiste spalanie z 10 000 km 5,9 l/100 km. Jak na taką masę i mój styl jazdy to bardzo dobry wynik.
4,0
Stosunek jakość/cena
Wszystko fajnie spasowane, materiały wyśmienite - cena dobrze skalkulowana. Plusem są też duże promocje w cenie zakupu auta.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Szyba z przodu bardzo podatna na zarysowania. Więcej grzechów nie pamiętam :)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie wszystko ok

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi FAP 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 508 I SW 2.0 HDi FAP 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
6,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 508 I SW