Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 508 I SW

lepszy_model, 12 lat temu
Silnik 1.6 HDi 115KM 85kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot 508 I SW 1.6 HDi 115KM 85kW 2012-2014 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
4,0
Całokształt
Z auta jestem bardzo zadowolony. Puegeot stworzyl naprawde dobry, dopracowany samochod i chociaz ma swoje wady, da sie do nich przyzwyczaic. Dla mnie duza zaleta jest fakt, iz auto nie jest tak popularne w Polsce z uwagi na stereotypy jak np. przewartosciowane Passaty i Insignie, ma swoj styl i pomimo, iz w nadwoziu SW ma rodzinny charakter, daje jednoczesnie duzo frajdy z jazdy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na niewielka pojemnosc motor robi bardzo dobre wrazenie i w zupelnosci do sprawnej jazdy wystarczy. Przyzwoity moment obrotowy pozwala rowniez bezpiecznie podrozowac po trasach.
3,0
Skrzynia biegów
Precyzja zmiany biegow jest calkiem dobra, czasami pojawi sie jedynie problem przy wrzuceniu wstecznego. Duzym minusem jest brak 6-tego biegu przy konfiguracji z tym motorem. W mojej ocenie powodowane jest to zbyt mala roznica w dynamice pomiedzy dieslami 1.6 i 2.0 i brak 6-tki ma stanowic zapewne \'zachete\' do wybrania drozszej dwulitrowki.
5,0
Układ jezdny
Auto prowadzi sie jak po szynach i na pewno nie jest jezdzaca kanapa jak poprzednik 407. Precyzyjny uklad kierowniczy, optymalne tlumienie nierownosci i doskonala stabilnosc na zakretach daje duzo przyjemnosci z jazdy. Auto prowadzi sie prawie tak dobrze jak Mondeo mk4, bedac jednoczesnie bardziej komfortowym.
Komfort
4,0
Widoczność
Wszystkie lusterka dobrze spelniaja swoje zadanie. Auto jest dosc dlugie (4813cm) i czujniki parkowania z tylu sa bardzo przydatne. Przod jest latwy do wyczucia, bowiem przedni zwis jest zdecydowanie krotszy niz w 407\'ce. Ogromna zaleta wersji SW jest panoramiczny dach. Kto raz zacznie jezdzic takim autem, w kazdym innym bedzie sie czul jak w ciemnym bunkrze.
4,0
Ergonomia
W przypadku wyboru auta w full opcji, przeszkadza brak schowkow w kokpicie. Nie ma nawet gdzie odlozyc telefonu. Schowek w podlokietniku otwierany do boku co jest zupelnie nietrafionym pomyslem. Duzo przyciskow na kierownicy na poczatku potrafi przerazic, po jakims czasie mozna sie przyzywczaic, chociaz w mojej ocenie nie do konca sa one logicznie rozmieszczone. Bardzo ustawny bagaznik z latwym system kladzenia siedzen. Swietne materialy wykonczeniowe we wnetrzu - klasa niemal premium.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja dziala sprawnie, zarowno z przodu jak i z tylu (mam wersje dwu-strefowa, przy 4-strefach bedzie pewnie jeszcze lepiej). Ogrzewanie bez zarzutu. W sloneczne dni warto jedynie zaslaniac roleta dach - w przeciwnym razie w aucie robi sie szybko sauna.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na duzy samochod z duzym rozstawem osi przestrzen w aucie jest przecietna, chociaz daje 4-ke z uwagi na wrazenie przestronnosci powodowane przeszklonym dachem i jasnym wykonczeniem wnetrza. Miejsce pracy kierowcy jest ok, dla pasazera z przodu jest duzo miejsca. Z tylu juz troche gorzej. Tragedii nie ma, ale Skoda Superb to na pewno nie jest.
5,0
Wyciszenie
Jak na klase srednio wycieszenie jest doskonale. Silnik slychac dopiero na wyzszych obrotach i jest to mily pomruk. Spokojnie da sie rozmawiac bez podnoszenia glosu nawet przy predkosciach 160-170 km/h. Nie halasuje juz tylne zawieszenie (co bylo problemem w 407\'kach) i naprawde nie ma sie do czego przyczepic.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Maly silnik - smiesznie wrecz niskie spalanie. Jak na auto wazace 1.5 tony srednie spalanie w miescie to ok. 5,7 litra przy normalnej jezdzie. Na trasie spada do ok. 5 litrow a jadac w zgodzie z przepisami auto spala ok. 4,5 - 4,7 litra na setke. Co wazne, silnik dopiero sie dociera wiec pewnie za jakis czas wyniki te dodatkowo spadna. Na 1 baku (72 litry) bez problemu przejedziemy ok. 1100-1200 km i to bez wiekszych wyrzeczen w operowaniu pedalem gazu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie bedac laikiem w branzy automotive, w tej cenie, w mojej ocenie jest to optymalny wybor. Polecam dokupic w miare przystepny (na tle konkurencji) pakiet bi-xenonow - swietnie sprawdzaja sie w nocy. Wersja active jest chyba najrozsadniej skalkulowana, choc ilosc niezbednych gadzetow jest zawsze sprawa subiektywna.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zbyt wczesnie zeby sie jeszcze wypowiadac. Jesli bedzie rownie niezawodny jak moja poprzednia 407\'ka ktora pokonalem w 4 lata 140 tys km bez zadnej awarii - bedzie rewelacja.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyzej - auto zbyt mlode zeby wystawiac ocene. Pociesza fakt, iz inni uzytkownicy nie maja z nim wiekszych problemow, co nie jest takie oczywiste patrzac np. na porownywalna Insignie. Trzeba tylko przelamac stereotypy o francuzach pamietajac o tym, iz wszystkie marki sa globalne, korzystaja z identycznych podwykonawcow dla swoich czesci i tym samym w podobnym stopniu sa narazone na awarie. Kluczowym elementem niezawodonosci jest dzisiaj kierowca i sposob w jaki traktuje samochod.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 HDi 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Peugeot 508 I

Liczba wpisów: 13

Peugeot 508 I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Peugeot 508 I SW